Fråga: Backup innan Root & ROM? Litening vs Cyanogen?

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by Lord Vader, Aug 18, 2011.

1. hausmanis

hausmanis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan skriva en kort liten historio om mitt Rom val eftersom många värkar ha beslutsångest så kanske det iaf hjälper någon, Jag gick från en gammal sunkig iphone3g jailbreakad till en Sgs2, självklart sjukt nöjd med telefonen på direkten ett hyffsat uppbyte MEN man har ju sitt förbannade config behov kvar sen den gamla quake1 tiden, allt måste moddas och tweakas ect ect ja ni vet, hursom jag blev som de flesta ganska förvirrad över alla rom val kernel val osv, jag läste på endel och tyckte litening värkade bra, så den körde jag för att ta min root oskuld, tyckte rommen va bra, flöt på bra men märkte att jag fick sjukt mycket sämre täckning med 3 i Jönköping så då fick man testa lite olika modem (fortfarande inte hittat det ultimata testar vidare på den froten) hur som litening är en bra rom, stabil och snabb men inte direkt nerbantad och ja som sagt inte optimerad om man bryr sig om batteritid vilket jag tycker är viktigast, så efter det tog jag en snabb test med Cyanogen nitely men det kändes helt klart inte som min grejj, gick snabbt över till Cognition 1,5 och denna rommen är skitbra, tyckte allt flöt perfekt märkte en ganska stor skillnad på batteritiden och den kändes mer "tweakad" från onödigt skit än litening, jag va nöjd men beroende av att testa nya roms fick mig att testa Batista70, den kör jag nu och jag tycker den känns som Cognition 2.0, än mer stabil och snabb och väldigt nerbantad, enda jag stör mig på är codarens förbannade italienska...

Hursom mitt råd är, bryr du dig om batteritid samnt snabbhet så faller min röst på Batista70 med Cognition på hedrande andra plats

2. Lord Vader

Lord Vader Youth Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    ROM:
    Stock EEA för tillfället
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Alexis ROM
    Info:
    Älsklingstelefonen! Trotjänaren!
    Platta:
    Huawei Mediapad M5
    ROM:
    Stock
    Bra info!

På vilket sätt tycker du italienskan stör i batista?

Tycker själv att batteri tiden i litening i och med version 6 och ninphetamine 2.1.2 är mycket bra. Det jag stör mig på är att den inte är så bantad på onödigt skit. Har fått frysa många appar i Ti om det nu hjälpt.

Har stora problem med dålig täckning hemma, något modem du kan rekommendera? Pendlar mellan 2 och 3 g en hel del, inte litenings fel dock...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk