Fråga: Backup på appar och övrigt?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Salvion, 20 nov 2017.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 625
    Mottagna gillanden:
    1 087
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    <-- Teknisk idiot och kan fan inte läsa instruktioner eller snarare begriper inte vad jag läser :(

    Fick min Pixel 2, stängde av min Pixel 1 och flyttade SIM-kort antog att allt var inställt och på backup men det känns inte alls så, fick svaret "finns ingen backup i molnet" vid inloggnings konfigurering.

    Jag är inloggad på mitt Google konto, tex telefonboken/kontakter är ju aktiv och ser den.

    Hade trott och hoppats jag gjorde rätt men tydligen inte...

    VAR ser jag att jag vill backup allt på Drive? att den är påslagen?
    Tex sms appen Textra trodde jag det fanns backup på men icke

    Jag fick manuellt ladda ner alla appar jag hade på min Google play profil och jag måste logga in på alla, trodde man loggades in automatiskt när man en gång gjort det, eller snarare hoppades...

    Så när man får en ny telefon tar det ju oändlighet att logga in och ladda ner varje app.
    Det är ju möjligt att jag bara fantiserat allt detta och man måste ha något liknade Lastpass 1 password för att fixa detta, tyvärr kan jag inte använda detta då det inte skulle funka på jobbet.

    Så om någon vänlig själ kan stegvis förklara om jag gjort fel och hur jag i så fall skall konfigurera min telefon så jag slipper komma hit och grina igen :o
     
  2. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    333
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Menyerna är väl lite olika från version till version men i Pixel 2 ligger det iaf under Settings/System/Backup.
     
  3. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har samma fel här.
    Ska skicka in min lur på service (nexus 6p).
    Har fått låna telefon av min bror, oxå en 6p.
    Har rensat luren och när jag ska konfigurera den till mitt konto står det att det inte finns någon backup sparat på mitt gmail.

    Kollar jag i min lur så står det där att allt är backup:at.

    Har testat via "molnet" och att skicka över från telefonen. Via molnet står det ser det inte finns någon backup och via "skicka över" står det att det inte går.

    Hur ska jag lösa det?

    Tänker om jag rensar brorsans lur så inte mitt konto används där.
    Stänger av backup på min lur, står att allt i "molnet" kommer raderas då. Sen slår på backup igen så borde väl en ny backup sparas?
     
  4. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har testat flertal gånger nu och får samma svar varje gång.
    Antingen så finns ingen backup eller så funkar det inte att återställa.

    Har använt funktioner flertal gånger tidigare vid återverkningar och nya lurar och aldrig haft liknande problem.

    Det enda jag kan komma på som kan man inverka är att jag kör 8.1 beta på min lur.

    Skulle det kunna vara det som är boven i dramat?

    Skulle jag i så fall kunna nedgradera till typ 8.0 på något vis utan att rensa luren?