Bad news om uppdatering till 2.1

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Dantax, 23 sept 2010.

1. Eekamouse

Eekamouse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WTF is wrong with you SE?

Tänk att SE inte har fattat vilket succe dom hade iom X10. Nu skiter dom i det blå skåpet så att det ryker om det. Dom verkar inte ha förstått vikten av programvara på sina telefoner. 2.2 är redan typ standard på en del android telefoner och vi går omkring och väntar på 2.1 som redan är föråldrat. Snart kommer nya modeller av telefoner och många har då redan tröttnat på SE och troligtvist bytt märke. Dom kan ingenting annat än att skylla sig själva när dom inte har förstått hur medvetna deras köpare är. Hoppas någon från SE läser detta och tar det till sig.

2. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skapligt irriterad på alla gnölposter i den här tråden, jag tror inte utvecklarna på SE är fullt så dumma i huvudet som folk verkar tro. Jag ser hellre en sen version än en som är full med buggar.

3. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men jag förstår inte vad probelmet är för SE. Är det inkompetens bland utvecklarna eller vad handlar det om? Om så är fallet får de väl se till att anställa kompetent folk som kan lösa sånt här.

4. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är nöjd med min telefon, den fungerar bra och allt men.
    Nu ångrar jag att jag inte köpte en Desire.

Vet jag det till nästa gång, blir ingen Sony Ericsson oavsett hur "stora nyheter" de har på gång enligt VD:n.

5. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Håller med. Hade de inte ändrat till Q 3 hade det ju varit lugnt.

6. prng

prng Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha...då får det bli en beställning av en Desire HD då eller kanske en iPhone4 för de vet jag iafall att de håller vad de lovar från början och ger inte falska förhoppningar...tänkte jag skulle ge SE ett sista försök och nu bet de sig ordentligt i ar*let så....good bye....

Förpassar min x10:a till lådan med andra uttjänta Ericsson/SonyEricsson telefoner såssom 888, T29, T39,T68, K850 mfl och plockar under tiden fram min gamla 3GS...

Lycka till nu alla andra X10 ägare....over and out!

7. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

I oktober kommer jag inte bry mig ett jävla skit. betalar man 5000kr för telefonluren + abo från telenor ska man fan ha lite klass!

8. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

go fuck your self SE !! lekte med en samsung galaxy S idag, får bli en sån nu istället! Till salu: X10 svart! Pris: BUD !!

9. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Min X10:a mot din Legend/Desire :innocent:

just throwing it out there!

10. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

kasst att ändra nu en vecka innan Q3 är slut... :(

11. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

SE är sin vana trogen i guess?..

12. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Vad använder ni för funktioner?

Jag blir lite nyfiken på ni som gnäller så mycket att SE ska hänga sig. Vad använder ni X 10 till? Och vad är det ni saknar så mycket att det blir allt detta gnällande?

Kan bara tala för mig själv, använder den som GPS, synka mailen, ringa, ta lite bilder, spela något spel när tjejen handlar, lyssnar på ljudböcker, ser lite på svt play, surfar, wikipedia, väder, börsen. ja plus lite mera i den stilen.
    Jo använder WiFi, har ett BT headset med. hummm.

Tycker självklart att det vore kul om den hade 2.1 men jag sliter inte av mig håret för det.

13. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

Asså HALLLÅÅÅÅÅ ?
    Det handlar inte om hur telefonen funkar ( den behöver inte funka överhuvudtaget ) . Det måste vara TYNGASTE hårdvaran och senaste mjukvaran. Då är vi nöjda. Det enda som är viktigt. Fattaru?

14. Gyllenb

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Nej det fattar jag inte. Brukar köpa mina saker för jag vill att de ska funka. Åter igen, vad använder du den till. Ska den ligga o blänka i solen eller?

15. Pjuklarven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ja för att bara nämna en sak så skulle det ju ju inte vara så dumt att kunna använda hårdvaran vi köpt tex?

Använder den precis som dig men upplever hela telefonen som ett senadrag som man bara vill glömma..

16. Gyllenb

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Ja det vore inte så dumt att kunna använda hårdvaran fullt ut. Det håller jag med dig om, absolut. Det hade varit kalas om 2.1 hade släpps i dagarna så vi kunde börja göra det bättre än idag.

17. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Gyllenb tar i och med en tidigare postning en ställning som placerar vår gode Gyllenb i minoritet. Människan är en social varelse som till sin natur sällar sig flocken, fogar sig efter strömmen så att säga. Så sannolikt finns det någonting intressant att finna i denna särställningspositionering, en djupare av Gyllenbs postning i fråga torde därför vara berättigad. Naturligtvis saknar jag någon som helst kompetens, examina eller formell erfarenhet av att göra sematiska eller psykoanalytiska analyser av detta slag, men med självinsikt i allmänhet och livserfarenhet i synnerhet intryck i mitt allra heligaste så är jag självsäker i mitt påstående att min slutsats kan bli betydelsefull.

Text att analysera:

En synnerligen avslappnad hållning noteras, men det är oklart exakt vad som kan ge denna avstressade distans till livets stora frågor.

Det är naturligtvis förståeligt om själva anblicken av denna textklump klump kan ha gett vissa förväntningar på vissa "analyser" som kan kan ha antytts, av dessa skäl vill jag nu, ärligt och bestämt, be om ursäkt till alla oironiska individer som läst detta. Vidare så tycker jag synd om alla med oskarpa amoledskärmar som fått för sig att läsa denna tråd i allmänhet och detta inlägg i synnerhet.

Last edited: 23 sept 2010
  18. Gyllenb

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

He he fasen va nice att få en liten analys så här på torsdag kvällen. :)

19. Pjuklarven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men som jag sagt innan så irriteras man inte utav faktumet att dom flyttat datumet, utan utav att dom väntat med att säga nåt tills nu, när dom med 110% säkerhet visste det för flera veckor sen..

20. Gyllenb

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Ja det är inte alls trovärdigt. Om man själv skulle vara så velig på jobbet så skulle man själv får se sig om efter nytt kneg om ett tag.