Badade en mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Xaphod, 28 feb 2011.

1. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Sambon (jo, faktiskt!) tappade en mini i toaletten. Enligt uppgift torkades den av och sattes på men funkade då inte. Sedan dess har jag plockat sönder den och haft den på tork via värmeslingorna i badrumsgolvet. Men den är fortsatt död. :cry:

Skulle vilja prova byta batteri för att testa och se om det kan hjälpa. Någon som har gjort det själv, funkade det?

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Själv har kört ett mobilbatteri i tvättmaskinen ett helt program och efter att jag låtit det torkat så fungerade det fortfarande. Ett litiumjon-batteri behöver vara bra tätat så att inte litiumet kommer i kontakt med vatten eftersom det brinner exposisionsartat.

3. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    testa att ha den i en skål med ris(okokt) i 2-3 veckor..
    ha den ej ihopplockad då

Xaphod gillar detta.
  4. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Xaphod gillar detta.
  5. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Kul! Då lever hoppet än (Även om jag redan hunnit köpa en annan mobil). Ska testa att sätta den i ris också.

Tack för tipsen! :)

6. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pappa körde faktiskt en hel mobil i tvätten två ggr och den fungerade fortfarande. Dock spräckte han membranet till mic-en sista gången så den fick kasseras i alla fall. Det var en SE så det ska inte vara allt för kinkigt.

Jag har kört en laptop i tvättmaskinen som straff för att den skulle envisas med att spotta ut W hela tiden och den fungerar fortfarande lika illa som innan (dvs tangentbordet spottade ut W). Sen slet jag förvisso loss det ur sin anslutning på moderkortet och formade det till ett W och satte det på fönsterbrädet som dekoration.

Det är inte så jävla noga... se bara till att plocka loss alla strömalstrande källor (batteri, laddare) och lägg den nånstans där det är torrt och gärna ganska varmt i en vecka ska det nog gå. Om du inte är rädd om garantin så plocka också isär den i så små delar som du bara vågar (du ska kunna sätta ihop den igen). Annars blir litium-jon-batterier varma som satan när man laddar dem så om den inte funkar om en vecka så pröva att ladda den.

Last edited: 6 mar 2011