Här kommer lite info om Preem Mastercard eftersom vi inte verkar ha någon dedikerad tråd för det kortet:
Häromdagen blev plötsligt ett köp jag gjorde på Amazon.se nekat av Preem/Ikanobank. Jag tänkte inte så mycket på det, trodde att det kanske var någon tillfällig störning. Idag hände det igen att jag handlade på Amazon.se och betalningen blev nekad av Preem/Ikanobank.
Jag chattade med Ikanobank och frågade varför det blir så? De svarade att köp hos Amazon registreras som kontantuttag och att jag hade haft för många sådana på kort tid. Och de säger att det är Amazon som har valt att kategorisera köpen så.
Det stämmer att jag gjort tio köp på Amazon under april månad. Sedan är det tydligen stopp och jag får vänta troligen 30 dagar innan jag kan handla på Amazon.se med Preem Mastercard igen. Tänkte att detta kan vara bra för fler att känna till. Klistrar in valda delar av chatten här under:
Jag frågade hur länge spärren hänger kvar:
Blev för övrigt positivt överraskad av hur snabbt jag fick svar av Ikanobank när jag var inloggad på mitt Preem-konto. Jag fick svar direkt och hela konversationen var klar på några minuter.

Click to expand...