Bäst uppgradering från Galaxy S7 utan att det ska kosta skjortan?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ostrichboy, 28 maj 2019.

1. mobilapan

mobilapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Fortfarande fel oavsett.
    Extremt långsökt bara för en sån som dig som nöjer sig med 3G. Vi andra nöjer oss inte med det eller borde inte göra det i alla fall. Folk diskuterar inte för de tror att alla mobiler ger fullt stöd vilket förstås inte stämmer.

Googlar man på mi 8 så hittar man en massa européer som klagar på att 4G+ är sämre än på andra mobiler och de får lägre hastigheter än med andra mobiler som stödjer europeiska nätverk fullt ut.

Sen stödjer den inte band 28 som byggs ut för fullt med av Telia (till skillnad från t.ex. S7 som stödjer den).

Klart man får prioritera vad man vill men att allt skulle vara bättre på Mi 8 är helt enkelt ljug, så är det.

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Haha, visst fungerar 3G ofta helt okej för mig men jag har nästan alltid 4G på de Xiaomilurar jag haft, även de som saknat band 20 (trots att jag har halebop) vilket dock inte är fallet med Mi 8 eftersom den har stöd för band 20. Nja, du kan tjata hur mycket du vill om ev. skillnader i LTE-hastigheter mellan Mi 9 och S7 men 99% kommer tycka att det är en icke-fråga i sammanhanget. För mig var Mi 8 för tung i handen men jag inser att det är väldigt få som har problem med det och skulle inte lyfta upp det som en viktig nackdel att ta ställning till för folk här på forumet.

Last edited: 2 jun 2019
  3. Bakken

Bakken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Som en snabb bi-kommentar hade jag absolut n inte rekommenderat Galaxy S8. Jag satte kaffet i halsen när recensenter började rekommendera den under våren -18 (pga prissänkningar såklart) då min knappt var ett år gammal och seg/opålitlig som attan.

Sure den har väldigt många funktioner men baserat på min erfarenhet var OnePlus 5t en trevligare telefon utan tvekan.
    Nej, jag hatar inte Samsung och deras nyare modeller (Note 9 ex) var riktigt trevliga.

4. franz4

franz4 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Nå. Du som tydligen har bred erfarenhet av både s7 och mi8 har naturligtvis rätt....Vad är det som fortfarande är fel menar du? För mig är lte MYCKET snabbare på mi8. Inte lite. MYCKET. Du får gärna hitta någon totalt ovidkommande detalj om du vill. Mi8 är lik förbannat klasser bättre än s7. Frågar återigen: Har du ens provat mi8?????????? Skitsamma. Googla på du. Jävligt tråkigt att du sabbar tråden med en massa bullshit och påståenden från andra. Det är fortfarande en bra mobil som ÄR bättre än s7 på allt ( FÖRLÅT nästan allt) och dessutom till en rimlig penning. Det har jag personlig erfarenhet av. Har du? edit: f. ö så är skillnaden i upplösning så marginell att du närmast gör dig löjlig som ens påtalar det. Har mätt lte säkert 10 gånger idag. Inte en enda gång har det klocka under 70 mb/s. Samsungen har aldrig klockat över 50.

Last edited: 2 jun 2019