Bästa Androidmobilen i okt 2013?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jamey, 29 september 2013.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag tycker formatet känns fistat.. som att hålla i en kantig.. sak bara..
    gillar telefonen annars och sonys ui det känns jäkligt bra och telefonen trots all död yta är jäkligt snygg att se på men jag skulle bli helt vansinnig på känslan :(

2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Kan vara.
    Vänta på den lite mindre senare så kanske den passar dig bättre.

Själv är jag kraftig vän med dödytan på luren. Helt klart underskattat.
    Ögongodis att se på när de är tunna kanter. I praktiken är det betydligt bättre
    med utrymme att röra händerna på.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag är helt säker på att telefonen är kalas men inte för mig...
    eller eg vet jag itne :D
    vill ju ha nexus 5 men det verkar bli en besvikelse.. note 2 har jag idag och note 3 är verkligen nice men frågan är om jag vill ha en sån telefon igen som man ändå kommer märka i ganska många situationer är för stor.

Lg G2 var riktigt trevlig men mjukvaran är så katastrofvidrigt fult så tom touchwiz lyser som en klar stjärna....

ge mig kommuniststyre och en ledare som säger åt mig att DEN HÄR SKA DU HA! no questions asked :D

4. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    I-landsproblem?

Sent from my C6903 using Tapatalk 2

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

haha ja det vore väl dumt att påstå nåt annat men fortfarande ett drygt jävla problem :(

6. jamey

jamey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack alla för era värdefulla kommentarer! Det börjar luta åt att jag köper en Z1. Hittade http://www.compare-cellphones.org som jag tycker funkar som bra hjälp för mig.

7. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  8. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Nu har jag ingen erfarenhet av LG G2, så jag tänker inte kommentera den.

Däremot kan jag kommentera Sony Xperia Z1 eftersom jag själv har en sådan nu sedan 1 vecka ungefär.

+Väldigt snygg mobil att titta på. Den osar premium med glaset fram å bak ihophållet av aluminiumramen. Den enda mobilen mig veterligen som kan mäta sig med Z1 här är HTC One.

+Kameran är jättebra. Jag har tagit en del bilder nu, och kan konstatera att för det mesta tar den bra bilder och ibland superbra bilder. Sällan har den misslyckats helt. När jag tar upp bilderna på min 22"-skärm på jobbet kan jag zooma in en del på bilderna utan att det blir dåligt.
    Det känns som att det finns ännu mera potential i kameran och att den med uppdateringar i framtiden också kommer att blir ännu bättre.
    Tror att de enda mobiler som har bättre kamera än denna är Nokias Lumia 1020 och 808. I Androidvärlden finns nog ingen lika bra.

+Snapdragon 800, det är en screamer under huven. Jag har testat Geekbench 3 och fått 2819, Epic Citadel 59,7fps (tror att EC är spärrat till 60fps), 17439 i 3Dmark Ice storm Unlimited, och 33660 i Antutu.
    Jag gjorde dessa tester just för att få veta eftersom vi användande av mobilen, typ spela spel, surfa upplever jag den som förbluffande snabb. Man behöver inte vänta på någonting.
    LG G2, Galaxy Note 3 och Xperia Ultra är de enda hittills på Svenska marknaden som kan mäta sig med detta.

+Sonys launcher. Jag har aldrig lekt med en så laggfri Android som denna. Snapdragon 800 och 2GB RAM ska också ha creds för detta, men Sony har gjort ett bra jobb med launcern och den är snygg och användarvänlig också.

+Köpte ett Transcend 64GB SD-kort på netonnet för 599:- och pluggade i. Det fungerar utmärkt. 16GB fanns ju redan inbyggt i luren, så nu har jag över 70GB lagringsyta att leka med. Fördel mot LG G2 som inte kan expandera minnet.

+Ljudet när man kopplar in hörlurar eller till en bra stereo är mycket bra.

+Multitaskingen. Misstänker att jag får ge både Sony, Android och Snapdragonn 800 beröm igen. Ett exempel, jag testade Real Racing 3 på mobilen och tryckte på meny-knappen för att få fram alternativ i spelet. Jag vet nu att jag gjorde fel, men gjorde så av gammal ovana från min förra mobil.
    Istället för att få menyer som jag väntat mig, minimerade mobilen spelet till ett av flera fönster där jag såg alla apparna som var igång just då. Lite förvånad blev jag men tänkte, aja, jag kör igång lite musik och rullade till spotify bland dessa småfönster. Tryckte igång lite musik, och tryckte på menyknappen igen så att jag fick multitasking-menyn igen, rullade tillbaka till Real Racing 3 varpå den obesvärat kom upp så att jag kunde fortsätta mitt race.
    Det var på en och samma gång smärtfritt och enkelt att göra, ovanpå det inget lagg och omedelbar respons.

+Vattentät. Inget jag prövat, men kan säga att det känns skönt att mobilen tål tex om man är ute i regnväder.

+Batteritiden. Den räcker längre än vad man tror. Här tror jag dock LG G2 är ännu bättre.

+Mobilen har inte krashat eller hängt sig än heller.

+När jag navigerar i mobilen för att göra olika saker så har jag reagerat på hur skön känslan är när jag gör det. Laggfritt är en sak, men det är inte bara det, det är fler saker som bidrar till det, kan bara inte sätta fingret på vad.
    Jämfört med många andra Androider som jag testat är denna den bästa hittills på detta.

-Det är bara Android 4.2.2 än så länge, önskar mig minst 4.3 till denna. Särskilt eftersom hårdvaran i mobilen stödjer saker som kommer med 4.3. Dock är det på gång enligt Sony, så detta är inget stort minus.

-Det är lite mycket dödyta runt mobilen. Inget jag stör mig på, bara att de kunde kanske kramat ihop måtten lite mera. :) Alltså inget stort minus för mig, men vet att många är känsliga för detta. Här är ju LG G2 bättre.

-Det är ju glas både fram och bak på mobilen, det gör ju att jag känner mig lite orolig för vad som händer om jag tappar den. Misstänker att plastskal och aluminiumskal tål fall bättre. Dock måste jag påpeka att glaset är väldigt snyggt och bidrar till premiumkänslan, så det är inte bara minus.

-Splitterskyddet som Sony satt på i fabrik både fram och bak på glasen är en fläckmagnet. Man får putsa ofta för att hålla mobilen fläckfri.

:) Skulle jag rekommendera denna mobil till mina vänner?
    Svaret är ett STORT JA, min tjejs Galaxy S4 känns ful bredvid denna, och S4:an har mycket mera lagg i gränssnittet.

llama gillar detta.
  9. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    niohnioh; långt och inte alls lika "FYFAN VAD BÄST DEN ÄR" som de flesta andra användare skriver om sina mobiler! objektivt och bra, tackar.

10. niklashog

niklashog Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om jag själv skulle köpa mobil i dagsläget hade det absolut blivit en LG G2.
    Priset man får den för är oslagbart, med mecenats studentrabatt kostar den endast 2650 kontant. utöver 219 kronor i månaden för abonnemang. alternativt 319 kronor i måaden och 250kronor.

I övrigt stort batteri, schysst utformning och spännande med nytänkandet med placering av knapparna.

11. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Sony har ju anslutit sig till Samsungs (och HTCs) krig mot konsumenterna genom att mobilen blir ganska värdelös om man låser upp bootloadern då den tar bort nycklar/DRM-skydd/trams som används av kameran, skärmen osv.

Sony har ju en lång tradition av konsument-fientliga tilltag och ränderna går tydligen aldrig ur.

12. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Du kan enkelt ta en backup på alla viktiga nycklar (TA-partitionen heter det för Sony-mobiler) om du skulle vilja gå tillbaka sen. En icke-fråga IMO

13. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Gå tilllbaka? Så det är omöjligt att få snurr på kameran och en massa annat i stock-Android?

14. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Sony har sagt att de känner till problemet och arbetar på en lösning.

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk 4 now Free