Bästa androidmobilen just nu?

Discussion in 'Allmänt' started by saxzor95, Jul 3, 2011.

1. Alto

Alto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

oj, visste inte att sgs2 hade så bra batteritid :o

använder den som en smartphone gör jag dock, har ingen sync, för jag har ingen användning av det.. bryr mig inte direkt om en gammal klasskompis morsa addar mig på fejsbook eller om sweclockers skickat ett nytt nyhetsbrev ;)

vill jag kolla vädret, epost, facebook eller aftonbladet så sätter jag helt enkelt på 3g eller wifi, så jag skulle nog anse att jag använder den som en smartphone i alla fall... :)

jag förstår vad du menar, men jag hoppas att du förstår min mening också :) om batteritiden på sgs2 är så bra måste jag ändå ändra min röst till sgs2, 1000kr extra kan vara värt för extra batteritiden och 2.3, men när o2x får 2.3 officiellt från lg kanske den blir värd igen, får se hur bra LG gör 2.3 också :)

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Pröva innan du klagar

N8 och SGS2 är närmare än du tror

3. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Nokia N8 = den bästa kameran när det gäller mobiler
    S2 = not so much

Ja, det är en fungerande kamera, men den står sig kort mot N8. Att du är nöjd med din telefon är en sak, men att påstå att den är i närheten av N8:ans kamera är bara att vara löjlig.

För att citera techradar: "We're not talking anything near the quality levels offered by the Nokia N8 – probably the best camera phone on the market at the moment – but it's certainly better than the Samsung Galaxy S and the HTC Desire, both phones with more than adequate cameras."

Nokia gör 3 saker bra: kamera, byggkvalité och batteritid. Galaxy S2 har en fungerande kamera, men N8 står i en klass för sig.

Last edited: Jul 13, 2011
  4. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Löjlig diskussion, ingen av dom står sig ens mot en modern kompaktkamera. En bra mobilkamera är bara ett jävligt bra komplement...

5. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu fortsätter jag den så kallade löjliga diskussionen men faktum kvarstår att det inte är någon större skillnad här iaf

Photo Compare Tool - GSMArena.com

6. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Samsung Galaxy S2 verkar vara på topp för tillfället. Det enda som är lite synd är att dom inte försökte få in en högra upplösning på skärmen, men det är inte hela världen.
    Sen om man föredrar Nexus S före S2 pga TouchWiz undrar jag hur man tänker. Är ju som sagt bara att slänga in Gingerbread launchern så ser det ut som en Nexus S.

Och kameror hit och dit. Som sagts kan man inte jämföra mot en riktig kompaktkamera.
    Och att N8an skulle vara i en annan "liga" än S2an när det gäller kameran är helt befängt. Dom är rätt lika om ens N8an är bättre.
    Även om bilden inte ser lika bra ut direkt så kan det vara ett mycket bättre utgångobjekt så att säga (mobilkameror allmänt).