Bästa Chinaphone (november) 200$?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av wrkdrojd, 31 okt 2015.

1. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Du skriver bästa "Bästa Chinaphone (november) 200$?". Det är din fråga.

Jag justerar frågan och skriver bästa Chinaphone (november) och lägger på 50$.

Bästa Chinaphone (november).

Det är utan någon tvekan eller konkurrens LeTV Le 1S. LeTV får även de allra största tillverkarna av smarttelefoner i världen att lyfta på ögonbrynen.

"Over in China millions of people have already pre-ordered the LeTV Le 1s for it’s tech packed feature list."

"LeTV Le 1S available from 12th November from EU"

http://www.gizchina.com/2015/11/07/letv-le-1s-available-from-12th-november-from-eu/

Mer om information om LeTV finns i den här tråden av "easyrider" https://swedroid.se/forum/threads/letv-le-max-nagon-som-har-den.126200/

Carre_80 gillar detta.
  2. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    LeTv har fått väldigt bra kritik.

3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Väldigt fin mobil 1S. Den har dock inte band 20 och saknar även band 8.

4. Carre_80

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Stämmer! Ingen tar inget sd-kort heller!

5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Inte det heller? Ja, då är den knappast bästa mobilen på marknaden. Mycket fina specs annars.

6. Carre_80

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Beror på vad man söker!;)

7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Rent objektivt om man utgår ifrån att köparen bor i Sverige, så kan det inte vara bästa mobilen på marknaden. Den saknar för Sverige viktiga band. Att den dessutom har begränsat med minne gör ju inte saken bättre. I övrigt har den dock imponerande specs och jag tycker att den är snygg. Lite synd.

8. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Om man nu vill ha Letv 1s ändå, trots bristerna. Så kan jag tala om att den finns för bara $237 här:

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_260830.html

När (om) Letv kommer ut med en modell som stödjer alla band så kommer jag bli mycket intresserad. De verkar göra riktigt intressanta modeller.

9. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

LeTV Le 1S har en helt utmärkt specifikation. Om det är banden ni tänker på i Europa. Så visar kommentaren innan försäljningsstart i Europa av LeTV Le 1S. Att eventuella LeTV Le 1S köpare noterar den här begränsningen. Intresserade kunder menar att de surfar på de banden som finns tillgängliga för 3G.

Men de väljer LeTV smarttelefon ändå. Anledning en hög kvalitetsstämpel på LeTV smarttelefoner.

Några intresserade köpare av LeTV Le 1S menar också att både band 20 och 8 är något som försvinner på sikt i Europa. Att leverantörerna inte ligger i framkant eller inte hunnit bygga ut sin nätkapacitet tillräckligt. Det här är ett ämne som jag inte behärskar. Så jag kan varken bekräfta eller dementera uppgifter om att band 20 och 8 är omodernt eller inte gällande i en framtida teknisk utveckling av näten för telefoner.

Huruvida LeTV Le 1s levereras med Google Play eller inte med Google Play i Europa? Vet jag inte. Den frågan har jag inget svar på. Men annars är det möjligt att beställa Google Play när du köper en LeTV smarttelefon enligt uppgifter i en tidigare tråd i forumet om LeTV smarttelefoner.

En begränsning är att LeTV levereras endast med engelskt språkstöd för ( Android 5.1.1 topped off with the company's own EUI user experience ) för alla kunder i Europa. Men språkstödet är ett mindre problem i sammanhanget. Det finns enkla lösningar för att få ett tangentbord med svenskt språkstöd.

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Var hittar du uppgifterna? Det är ju helt befängda påståenden. Varför skulle bolagen sätta upp band 20 och band 8 för LTE (4G) och sen ta ned dem? Det finns ingen som helst logik i detta. De är band som förbättrar 4G-nätet, givetvis kommer de att finnas kvar.

Last edited: 9 nov 2015
  11. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har du inte någon kutym allas i hur man uppträder mot andra medlemmar. Du hugger ofta på en mening eller ett ord i ett stycke för de passar din sjuka personliga vendetta mot mig alla dagar i veckan. Jag börjar verkligen tröttna på dig Ara eller rättar sagt jag är urförbannad.

Så här skrev jag. Se nedan.

Några intresserade köpare av LeTV Le 1S menar också att både band 20 och 8 är något som försvinner på sikt i Europa. Att leverantörerna inte ligger i framkant eller inte hunnit bygga ut sin nätkapacitet tillräckligt. Det här är ett ämne som jag inte behärskar. Så jag kan varken bekräfta eller dementera uppgifter om att band 20 och 8 är omodernt eller inte gällande i en framtida teknisk utveckling av näten för telefoner.

Jag skrev också följande "Det här är ett ämne som jag inte behärskar. Så jag kan varken bekräfta eller dementera uppgifter"

12. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är du som är paranoid. Jag har inget alls mot dig. Jag tycker du ska lugna ned dig och hålla dig till sakfrågan. Du tar dig själv på alldeles för stort allvar.

Du tar upp en sak och då får du vara beredd på att det ifrågasätts. I annat fall ska du inte skriva i ett forum. Dessutom var det inte dig jag kritiserade, utan de som påstått att band 8 respektive band 20 skulle läggas ned. Men du har ju ett ansvar för vad du skriver, även om du citerar andra, och när du citerar andra så bör du länka till källan.

Om du inte själv tror på uppgifterna om att band 8 och band 20 ska läggas ned, varför skriver du om det alls?

"Jag skrev också följande "Det här är ett ämne som jag inte behärskar. Så jag kan varken bekräfta eller dementera uppgifter"

Då är det mycket bättre att inte skriva något alls i frågan tills du faktiskt har något att säga. Men om du ändå vill säga något så får du acceptera att det kan få kritik.

Last edited: 9 nov 2015
  13. Carre_80

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    kan hålla med här @Ara@Ara ! vet ju inte vilket sinnestillstånd du faktiskt befinner dig i, men det läser sig rätt aggressivt!

14. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det säger sig själv i följande "LeTV Le 1S available from 12th November from EU" Då släpps LeTV Le 1S version för EU kunder, 2015-11-12.

gearbest.com uppger inte samma band som shop.gizchina.com, LeTV Le 1S.

gearbest.com har också ändrat priset $203.40 Regular Price:553.70 Discount : 63% OFF

Men det finns en fördel med gearbest.com. OS: Android 5.1 Languages: English, French, Spanish, Russian, German, Italian, Portuguese.

Det är följande: Notice : "If you need any specific language other than English and you must leave us a message when you checkout"

Om du behöver något annat specifikt språk än engelska och du måste lämna oss ett meddelande i kassan.

Innebär ovanstående information att man kan LeTV Le 1S med svenskt språkstöd? Om man specificerar en sådan begäran vid en beställning av LeTV Le 1S.

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_260830.html

shop.gizchina.com uppger nedanstående band. http://shop.gizchina.com/eu-direct/letv-1s-3gb-ram-32gb-rom-gold-567.html

Network and Wireless Connectivity

4G: FDD - LTE: B1/3/7(1800/2100/2600MHz), TDD-LTE: B38/39/40/41

3G: WCDMA 850/900/2100MHz , TD-SCDMA: B34/39

2G: GSM 850/900/1800/1900MHz

15. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, jag tror bara att det innebär att man kan få vilken av nämnda språk (French, Spanish, Russian, German, Italian, Portuguese.) som helst förinstallerade om man begär detta. Om man inte vill ha engelska förinstallerat.

Å andra sidan så fick jag Svenska som systemspråk till min Onda surfplatta från Gearbest utan att det stod att den stödde Svenska. Det var en trevlig bonus.

Ja, det är synd att band 8 och band 20 saknas.

Last edited: 10 nov 2015
  16. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

LeTV 1S/ LeTV X500 5.5" FHD 4G Android 5.1 3GB 32GB Smartphone 64bit Helio X10 Turbo Octa Core USB C Touch ID 13.0MP - Gold

$199.99 ( 1737,33 kr ) geekbuying.com

Bulgarian,Czech, German, Greek, English, Spanish, Estonian, French, Croatian, Italian, Hungarian, Hebrew, Latvian, Lithuanian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Slovenian, slovak, Serbian, Traditional/Simplified Chinese

Men inga Nordisk språk som Svenska, Norska, Danska, Finska.

http://www.geekbuying.com/item/LeTV...Core-USB-C-Touch-ID-13-0MP---Gold-357033.html

LeTV S1 unboxing and hands on.

Den höga kvaliteten på LeTV telefoner visas i filmen. I jämförelse med andra storsäljare från Kina.

Frågan är följande

"Ja, det är synd att band 8 och band 20 saknas".

Det är få telefontillverkare från Kina som erbjuder både "band 8 och band 20" max 5 st är min gissning.

Det är inte alldeles enkelt med Kinalurar. Finns en del att tänka på innan någon köper en telefon från Kina.

Det har med vem du anlitar Telia Sonera, tele2/comviq, Telenor med flera. Var användaren har sin bostad i Sverige, stad eller landet. Jag har min bostad i ett område som har en utmärkt infrastruktur vad berör täckning för allt, 3G och 4G.

Sedan surfar jag faktiskt 99,9% via wifi har i stort sett alltid tillgång till ett antal bra/säkra? ( inget är 100% säkert ) trådlösa nätverk i mitt område, omgivning eller närområdet.

17. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Exakt och det är också därför DOOGEE är populär i Sverige och på Swedriod, tillsammmans med att de har nordiska språk som systemspråk, ganska ren Androidversion och dessutom aggressiv prissättning. Däri ligger förklaringen.

Det kan också vara värt att tänka att man kanske ska sälja mobilen sen och då är det bra att den stödjer näten i Sverige. Sen kanske man är ute och reser i landet ibland också. Man får värdera hur viktigt det är, men det är ju en klar nackdel om den inte stödjer alla band.

18. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ny "LeTV Le1S unboxing and hands on"

Nya LeTV Le1S

En ny unboxing av den senaste versionen av LeTV Le1S ( färg guld ) smarttelefon som börjar säljas i EU idag 2015-11-12. LeTV Le1S är en metall telefon, välbyggd med en hög kvalitetsstämpel. De olika färgvalen på metallen är identiska med iPhone nya färger. LeTV Le1S levereras med Google Play om man köper telefonen av gizchina återförsäljare, ( Det visas i videoklippet ). Vikten, byggkvaliteten och övriga specifikationer är utmärkta. LeTV Le1S som är LeTV budget alternativ har inte givits en mindre kvalitetsstämpel än deras dyraste telefoner. LeTV har eget GUI på Android, många älskar LeTV GUI andra hatar LeTV GUI. Nya LeTV Le1S språkval är Engelska och Kinesiska enligt gizchina.com information om telefonen. Lite synd. Men tydligen säljer LeTV miljontals telefoner i Kina och LeTV är också idag en uppskattad telefon i engelsktalande länder. Men beklagligtvis har LeTV Le1S försetts med ett antal Kinesiska appar enligt gizchina.com artikelförfattare/testare. Det uppskattas inte av mig personligen. Men gizchina.com artikelförfattare/testare tycker att köparen av en nya LeTV Le1S ska roota och ta bort apparna så är de problemet löst. Enligt ett uttalande i videoklippet.

Fungerar LeTV Le1S med svenska band 4G LTE.

Testa själv http://www.willmyphonework.net

Svar: LeTV Le1S "Device is compatible with some of the network carriers frequencies. It may work."

19. torken

torken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Hallon, Wifog, Tele2
    Telefon:
    OnePlus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Wifog, Tele2
    Telefon:
    OnePlus One
    ROM:
    CM 12.1 Nightly
    Info:
    Rootad
    Platta:
    Ipad 2
    Övrigt:
    Chromecast, Rikomagic MK802 IIIS Bluetooth 8GB
  20. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    La en beställning på LeTV 1S idag, ska bli intressant att testa den.