Bästa IPTV-appen enligt er?

Diskussion i 'Android TV' startad av Fruktah, 10 dec 2018.

Taggar:
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    418
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Perfect Player
    Fungerar bäst, men kräver att man ändrar decoding till HW på de flesta enheter. Inklusive min Shield. Saknar funktionen att byta en hel sida med ett knapptryck.

    IPTV Extreme Pro
    Tycker den är rörig i menyn så använder aldrig den. Men har definitivt bättre flyt än Perfect player.

    STB Emulator Pro
    Buggar varje gång, men när man väl får igång den funkar den i särklass bäst. Fått mig och funderat på att köpa mag box.
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Provat mef iPlayTV? Gillar personligen den mer än GSE nu när den har stöd för stream servers samt kan spela upp media i VLC nu också :D
     
  3. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Tivimate för AndroidTV är helt ny app
    Verkar dock väldigt lovande.
    Precis kommit stöd för att byta ljudspår och undertext kommer stöd för inom kort.
    Som sagt helt ny app.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=ar.tvplayer.tv

    Annars tycker jag Tvirl och Live Channels på AndroidTV är oslagbart. Så enkelt och väl integrerat med hela systemet.
     
    aikelo gillar detta.
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    Det jag menade var hur får de ursprungssignalen dit? Dvs hur kommer SVT eller vad det handlar om TILL utlandet?

    Men jag tror inte det spelar roll egentligen. Jag antar att du är i sverige och då gäller upphovsrättslagen som betyder att den som tittar ska betala till upphovsrättsinnehavaren, vilket normalt görs genom ombud som Comhem. (Jag är inte jurist iofs)
     
  5. ManUnited

    ManUnited Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag söker en app som kommer ihåg att man vill ha svenska undertexter när man tittar på kanalerna.
    Jag har IPTV Extreme Pro på min surfplatta och tycker den kommer ihåg mina val angående svensk undertext. Hur fungerar den om jag köper en Nvidia Shield och använder den där? Kommer den att visa svensk undertext automatiskt varje gång jag vill titta på exempelvis National Geographic?
    Någon annan app annars som kommer ihåg mitt val?
     
  6. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Kan inte direkt svara på din fråga. Har för mig att man kunde ställa in att alltid köra svensk text i de appar jag testat men var så ofta texten var felkodad. Alltså att den var undetermined eller rentav markerad som annat språk så så blev man ändå tvungen att köra manuellt.

    Har dessutom alltid haft problem på viasat Film kanalerna. Oavsett spelare så blir det liksom som det saknas textremsor eller att de faller bort. Men kanske hade dålig leverantör (lite konstigt dock finns texten borde det ju vara den kanalen skickar med liksom).
     
  7. rioh

    rioh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar lika perfekt på Shielden!
     
  8. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 226
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Skulle gissa att dom kör satellittv
     
  9. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Du har inte läst domen förstår jag, läs domen kanske det klarnar hur man kan tillämpa upphovsrättslagen: B 9635-16

    Piratkopieringen av möbler var bland annat brott mot upphovsrättslagen, att möblerna tillverkades i Kina och företaget drevs från Isle of Man spelade ingen roll eftersom de vände sig mot en svensk marknad.

    Teoretisk kan de som erbjuder ip tv dömas på samma sätt, det är ju glasklart att de erbjuder och vänder sig mot en svensk marknad, titta bara på hemsidorna hur organiserat det är.
     
  10. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Beror på om undertexter är srt eller DVBT tror jag det heter. Nackdel med just siptv som många rekomenderar som skyller på samsung som inte har stöd för det. :)
    Bäst köra en box än smart iptv från TVn.
     
  11. ManUnited

    ManUnited Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag köpte en ny Samsung-tv i julas och testade siptv. Tidigare har jag även en Mag 322. Fördelen med siptv är en bättre epg med bättre överblick och snabbare uppdatering. Mag 322 vinner ju på klart undertexterna vilket siptv saknar helt. Dock så måste man ställa in svensk text varje gång på Mag 322. Den kommer inte ihåg mina val när man kommer tillbaka till kanalen.
    Jag tror jag väntar tills det blir nån kampanj på Nvidia Shield och kör på IPTV Extreme. Om det är samma upplägg som på surfplattan så vinner den överlägset.
     
  12. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Japp siptv är bra när gäller EPG. Jag har gjort egen EPG som uppdateras varje 12 timme så det blir typ same but different :) Iptv extreme och perfectplsyer är mina två go to :)
     
  13. Yoron

    Yoron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det här kan inte vara lagligt. Ett bolag producerar tv, någon köper ett antal kanaler och vidarebefordrar /delar ut dessa till bolagets moderland via andra länder. Det är nog inte alltför svårt att ändra lagstiftningen så att också individuella tittade blir skadestånds skyldiga. Har för mig att det har gjorts med pirat kopierade filmer och skulle inte bli förvånad om nån stackare blir 'test pilot' i det här fallet med. Enda skyddet för er som använder detta måste vara en stark kryptering som 'pirat bolaget' inte ens själv kan öppna. Mac adresser kan ju spoofas t.ex. Så här stod det i lag texten till domen som linkades upp här

    " Hamid **** och Ahmed **** har gjort gällande att det helt oavsett saknas svensk domsrätt eftersom den påstådda avkodningen ska ha skett utomlands och inte i Sverige. Domstolen delar inte denna uppfattning. Om någon del av den brottsliga handlingen har ägt rum här i riket är handlingen i sin helhet att anse som begången inom Sverige, inte enbart den del därav som faller inom landets gränser, se NJA II 1948 s. 162, jfr NJA 1993 s. 292 och RH 2000:84. Eftersom det är utrett att Hamid ** och Ahmed ** med råd och dåd från Sverige styrt den avkodningsverksamhet som skett utomlands är det också klarlagt att det finns svensk domsrätt. "

    Enda skyddet är alltså att detta inte sker inom rikets gränser. Så för lagstiftaren blir nog svaret att brotts förklara användare istället. Och så länge mac adresser används i klartext så löper man nog en risk. Vet inte hur dom har det med kryptering där?
     
  14. nimren

    nimren Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2018
    Inlägg:
    1 360
    Mottagna gillanden:
    882
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro
    Det är helt rätt det du skriver, håller man på att skicka ut signaler till andra så gör man en olaglig handling, iaf om det sker i Sverige. Dock är reglerna oklara hur det gäller i t.ex Afghanistan där de flesta av dessa servrar ligger. Vad jag vet så är det inte olagligt att inneha dessa då kodningen sker utanför EU.
     
  15. Yoron

    Yoron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vete F*

    Om tv4 t.ex producerar ett program som nån annan 'snor' mer eller mindre för att sedan skicka tillbaka till ursprungs land där det delas ut till 1000 användare som inte ger tv4 ett sk*? (bara ett exempel, vete f* vad film producenterna heter nuförtiden)

    Att svensk lagstiftning / Interpol inte kommer åt dessa personer som håller i det lär nog sluta med att användare blir dom som får stå för kalaset i brotts hänseende. Det var idiotiska summor om jag minns rätt för filmer och det lär väl bli likadant här. Och IP nummer samt mac adresser är vad jag tror som kommer att användas för att spåra 'brottslingarna' :)
     
  16. nimren

    nimren Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2018
    Inlägg:
    1 360
    Mottagna gillanden:
    882
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro
    Tror inte svensk polis kan göra något åt någon som sitter med detta i Afghanistan eller vilket land det nu gäller. Svårt att spåra då man enbart får en länk från det landet.
     
  17. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Åter till topic för TS ursprungliga fråga och apptips. Vidare vad som kommer ske rättsligt osv passar ej i denna tråden.
     
    eastbound och Nero gillar detta.
  18. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    560

    MINA ENHETER

    Så vilken är bäst då? Hade velat ha en som liknar den i Formuler boxarna. Så jädra softa menyer i den :)

    Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
     
  19. NickDawwg

    NickDawwg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har precis kommit igång med siptv igen och kör iptvking. Är det enkelt att skapa sin egen EPG? Skulle vilja sortera kanalerna så de hamnar i en viss ordning och plocka bort kanaler jag inte kommer titta på. Går detta att göra för respektive land sen också? Har letat efter en bra guide men hittar inget direkt. Sen fattar jag inte om jag ska välja formatet .GZ eller .XML.
     
  20. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    418
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Köp formulera z8 då. Finns nog inte mycket bättre ute.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.