Bästa kodningen i filmer?

Discussion in 'Blade' started by Manneman, Feb 12, 2011.

1. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå!

Har skummat över forumet och även kolla läget på lite olika andra ställen men får inte riktigt grepp om det.

Jag har använt Format Factory ganska länge och konverterat filmer till alla möjliga telefoner. Hur får man bästa kodningen till ZTE Blade och vilken är den bästa uppspelaren i just Android? Jag får antagligen äta upp min sista fråga... det brukar komma tusen solika svar... :D

Idag använder jag mVideo Player och den inbyggda Filmspelaren . mVideo Player ska kunna spela i fullskärmsläge men det blir ju aldrig bra alls... ser bara skumt ut.

Så... i första hand. Vilka inställningar är bäst vid konvertering av filmer?

Mvh // Mange

2. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 9a
    Telefon 3:
    Pixel 6
    Platta:
    ZTE Light
  3. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Handbrake är också ett bra freeware program för detta ändamål, finns guide här för specifika Blade inställningar: http://www.mattsbits.co.uk/item-73.html

Själv körde jag bara med iphone/ipod touch preset då jag provade ett klipp i både den och högre upplösning och kvalitetsskillnaden var knappt märkbar för mig på den lilla skärmen trots dubbel storlek. Det kan dock bero på materialet, tecknat youtube-klipp, dock 720p.

4. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter pmkodningen så borde du använda mvideoplayer från android market. Det är en sjukt bra videospelare med en massa fina funktioner och allt flyter på bra.

5. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade första tipset... helt OK men det tog attans tid att kovertera filmen. Men jag tog värdena från den "preset" som fanns där och använde under en "custom" i format factory... blev kanonbra kvalitet i den.

Problemet jag har i mVideo Player är att filmerna zoomar inte alls, likaså i standardspelaren... då jag konverterar en film (oavsett omkodare) i 480*800 så borde väl filmen visas i fullskärm som standard? Det spelar ingen roll om jag konverterar i Format Factory eller MediaCoder...