Bästa kontantkortet för mycket surf, lite röstsamtal?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Xboy, 2 jun 2011.

1. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Frågan är dock om de är så fula så de drar 69kr även under "gratismånaden" (vid 200kr+ laddningen) om man redan prenumererar deras fri surf tillägg. Som någon skrev tidigare i tråden blir det nog svårt att slå detta erbjudande om det nu bara funkar som det är tänkt.

Har fått gratismånad tidigare vid laddning men ej orkat utnyttja det då jag hade blivit tvungen att komma ihåg att avbeställa tjänsten innan 30 dagars perioden hade gått ut, annars hade den gått över till betal-prenumerering vilket kändes lite onödigt då jag ej hade behov för det. Så det går som sagt inte att endast köra en 30 dagars period, eller avbeställa i förväg.

2. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Om ett par veckor hoppas jag ha svaret på den frågan. Den 15e varje månad dras det från mitt kontantkort. Någon gång nästa helg tänkte jag fylla på kontantkortet med 200:-, sedan får vi se vad som händer den 15e.

Sen blir det ju lite spännande att se hur det blir med övriga frågor som dyker upp. Kommer de sedan sätta igång och dra summan varje månad igen, eller tappar jag tillägs-tjänsten? Kommer summan fortfarande dras 15e varje månad eller kommer den dras 30 dagar efter att jag tankade? Den som lever får se... Man skulle säkert kunna fråga deras kundtjänst också, men riktigt säker blir man ju ändå inte förren man sett med egna ögon hur det fungerar.

m v h Henrik

4. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    När jag fyller på grabbens kontantkort med 150 kr så får han inte fri surf utan han har tilläggstjänsten och när det inte finns pengar kvar så upphör tjänsten att fungerar vilket gör att man måste höra av sig till kundtjänst igen och be dom aktivera det igen om man glömmer att fylla på, sedan förstår jag inte varför man ska ha igång den tjänsten om man nu får grattis när man fyller på med 200, risken är nog ganska stor att dom drar dom 69kr, tror inte däras system klarar av att känna av vad man tankar på, men som sagt det är bara vad jag tror och kan mycket väl ha fel
    Mvh Herrn

5. woundead

woundead Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

+1

Kör även med denna som gått lite obemärkt förbi.

Fördelen är att det är riktigt billigt och kostar Max 93 kr mån.
    Du kan även välja exakt vilket kontanttyp som passar dig (Amigos, poppis, etc)
    Pengarna du inte använder ligger ju också kvar till skillnad från månadskostande kort.

Nackdelen är väl att det är max 700mb per månad. Har dock aldrig märkt av den gränsen.

Att tillägga är att de givetvis går att surfa med 3G också med Comviq.

6. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Jag tänkte surfa riktigt mycket på kontantkort i sommar så blir nog Telenors kontantkort då de andra operatörerna har datamängds begränsningar på sina kontantkort. Men är Telenors 200kr alternativ begränsat i hastighet? Telenors kundstjänst säger nej men ärligt talat så vet de som sitter inte det så jag behöver någon som har testat för jag vill ha hög speed. upp till 6Mbit/s åtminstone! Någon som testat hastigheten efter att ha fyllt på Telenors kort med 200 kr?

7. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Jag vet inte säkert då jag inte testat ännu, men tidigare har man bara kunnat få 1 Mb/s till kontantkort. Min gissning är att hastigheten kommer vara 1 Mb/s även efter att man tankat med 200:-. Om drygt en vecka kan jag testa och återkomma med ett säkrare svar.

m v h Henrik

Moby gillar detta.
  8. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Det vore riktigt schysst om du ville testa och meddela det här för mitt nuvarande bredband försvinner den sista juni så behöver hitta ett alternativ...

9. Noxlux

Noxlux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 14 jun 2011
  10. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Tänk bara på att det är max 16,6 timmar som är gratis sedan är det normal samtalstaxa.

11. Noxlux

Noxlux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är vad jag pratar på ett år :-):P

Ok, nu, när jag köpt abonnemanget upptäckte jag luret med det. Säkert välkänt för alla er rutinerade mobilnyttjare: när en månad har gått så sparas inte pengarna till den prisplan man valt, utan till något som kallas basabbonemnag, vilket är skräp och skrutt och ingenting att ha.

Last edited: 14 jun 2011
  12. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Eftersom jag precis fyllde på för att få fri surf så passa jag på att skicka iväg ett sms "Comviq Sommar". Så nu ringer man för 0kr till ALLT :P

Men de räcker ju bara 30 dagar.... hinner ju inte använda pengarna på mitt kontantkort - men men, då övergår de ju bara i "Bas".

13. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Sen är ju Comviqs "fria surf" 6Gb endast så det var ju en rejäl överdrift. Gillar verkligen inte sån vilseledande reklam.

14. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men 6GB.... vad har de andra då? Många har ju begräninsgar på 1-2GB så 6GB är ju en hel del. Tanka över 150:- med comviq är bäst när jag tittat runt. Ingen bindningstid eller annat krävs ju heller så...

15. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Nu vet jag vad som hände... Senaste helgen fyllde jag på 200:- på kontantkortet, idag drog de trots det min månadskostnad för surf.

Det verkar alltså som att de som har telenors tilläggstjänst med obegränsad surf till en fast månadskostnad inte vinner något på att tanka kontantkortet med 200:-. För mig som kör med telenor enkelt kontankort har villkoren blivit lite sämre, förut fylldes det på med 59:- extra var femte gång man tankade kontantkortet, den bonusen har nu försvunnit och jag fick ingen ny fri-surf-bonus då man tankar med 200:-.

m v h Henrik

Moby gillar detta.
  16. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

@general_z. Ja Telenor har ju 25gb på sitt "fria" kontantkort. det är ju bättre om man behöver mer än 6gb data vilet man ju gör om man använder det som modem till datorn.

@henca kunde du testa hastigheten på telenors surf?

17. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tack för svaret Henrik, tycker allt det var småfult av de. Har du provat att kontakta de för att be om en refund för senaste månaden och se vad de säger? Man tycker ju helt klart att de är skyldiga dig 30 dagars fri surf hur man än vänder på det... (om det nu inte står specifikt i deras villkor att om du redan abonnerar på tillägget får du icke delta i detta erbjudande vilket jag tvivlar på)

18. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Just nu, med endast två av fyra staplar får jag 366 kb/s, jag har ingen anledning att tro att de skulle ha ändrat mitt abbonemangs hastighet som skall vara 1 Mb/s.

m v h Henrik

19. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Nej, jag har inte provat att kontakta dem. Sannolikt skulle de bara svara att den fria månaden inte gäller de som tecknat sig för tilläggstjänsten som ger flat-rate. Dessutom har jag ytterligare ett skäl att ligga lite lågt och inte till varje pris försöka hänga med på alla eventuella fördelar som nya prisplaner kan medföra.

Det var flera år sedan jag tecknade mig för telenors tilläggstjänst med flatrate. Då har jag för mig att man kunde få max 384 kb/s till priset av 59:-/mån. I dag när man tecknar sig för tjänsten får man 1 Mb/s för 69:-/mån. Jag har kvar det gamla priset, men har vid fullgod täckning mätt upp att även jag numera har 1 Mb/s.

m v h Henrik