Fråga: Bästa skärmskyddet till Note.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stafford, 2 dec 2011.

1. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 773
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max
    Har beställt en massa från HK men måste ha ett skärmskydd från start så jag ska testa ett copter skydd tror jag.
    Hjälpte en kompis att applicera ett copter på sin iphone4s. Först tänkte jag "ser ut som skit ju..." men nästa dag när den hade "torkat" var den jätte fin... iphonen var fortfarande ful som stryk dock ;)

| BOCA RC1 Powered Galaxy Tab P1000 | Tapatalk |

HardstyleBeatz gillar detta.
  2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603

MINA ENHETER

Sån inställning har jag alltid haft och ogillar att ah skärmskydd på telefonen. Min gamla Desire hade jag inga i över 1 år och inte en enda repa. Men med tanke på Noten är 5,3" stor och större risk för repa. Så bestämde jag mig beställa SGP Optics denna vecka i Mån och gissa vad. Iväntan det skall komma, så på Ons upptäckete jag plötsligt att jag hade en liten repa på telefonen och vad kan man säga. :cry:

Även jag ogillar att ha skärmskydd, så känner jag mig tvungen nu att ha en för första gången någonsin och min förfaran hann slå in innan jag fick hem skärmskyddet. :(

3. R3b0rn

Mottagna gillanden:
    6 773
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max
    Jusst det som jag befara skall hända mig med... Därför är det raka vägen till Teknikmagasinet för att förskaffa sig ett Copter skydd...

Bättre än inget tydligen då---

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 566
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Bara ett litet allmänt tips: Köp aldrig ett skärmskydd med Anti-Glare och Anti-fingerprint av Casemate - man får tillslut huvudvärk pga att det blir massa skiftningar i skärmen.

Skulle tippa på att liknande skärmskydd från andra tillverkare fungerar liknande..tyvärr.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. Rasumusu

Rasumusu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag läst att så många har fått repor undrar man ju lite, vad har noten egentligen för glas? Min gamla galaxy spica hade jag i mer än ett och ett halvt år. Jag använde aldrig skärmskydd och tappade den flera gånger i marken. Jag kan inte tänka mig att det är något speciellt med det glaset. Men vet ni vad, inte en enda repa!

Har ni som har fått repor fått stora, väldigt synliga repor? Eller bara små defekter?

6. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Har också Belkin på Ipaden, synd att jag inte hittat liknande till denna. :(

7. R3b0rn

Mottagna gillanden:
    6 773
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 17 Pro Max
    Jag köpte ett copter skydd från Teknikmagasinet och förr har jag aldrig riktigt gillat det. Men det funkar faktiskt riktigt bra. Fast den funkar inte direkt optimalt med pennan... men jag känner mig säker på att jag kommer slippa repor.

| CheckRom V3 Powered Galaxy Note | Tapatalk |

8. maroon2k

maroon2k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag köpte ett Belkin displayskydd till Asus Transformer på kjell & co och klippte till det. Det räcker till 4 st till noten, vad man nu ska med 4 st till. 149 kr, jag kände mig blåst redan när jag betalade :-) Lätt att klippa till och lätt att få på utan bubblor etc.

Det är iaf hårt och glatt, något mer friktion för fingrarna än originalglaset när man "swipear" men känns ok. Funkar bra med pennan, känns nästan bättre än originalglaset. DOCK - pennan gör små repor i plasten. stör inte än så länge, syns bara när man tittar från sidan och inte när man använder den, men har bara haft en dag så vet inte hur det blir efter ett tag. Gissar att det blir kackigt efter ett tag om man kör pennan mycket.

Det är min första telefon med touchskärm och mitt första skärmskydd så jag har inte mycket att jämföra med.

Skulle jag önska ett bättre så skulle det vara ett som var precis lika glatt som originalglaset för fingersvepningar, samt inte blev repad av pennan förstås. Finns det tro?