Bästa & snabbaste romen?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av ErsdaHL, 22 aug 2011.

1. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

[​IMG] så ser det ut just nu innan jag väntar på att telefonen får lite ström

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ser bra ut :) Det skall nog bli bra skall du se :D

3. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

vadå stabilt????!!?!?!? Spotify får alltid FC hur gör jag för att få tillbaka stock ? körde 2.2 innan jag började flasha och sån skit

4. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Du hittar stock firmwares på SamFirmware. Dock krävs en registrering. Vill du ha Froyo 2.2 eller Gingerbread 2.3? :)

5. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

den med bäst batteritid

6. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag har aldrig riktigt prövat Froyo på min SGS då jag köpte den och redan nästa dag så var den rootad och körde custom gingerbread ROM :) Men från vad jag hört så skall den senaste froyo'n som släpptes vara väldigt bra batteritid på, samt att den var väldigt lik Gingerbread :)

7. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

fixade FC men jävlar vad den laggar!! är det kanske för jag syncar playlists? använder telefonen mest som nöjes maskin facebook små surf och främst musik vilket är viktikast på bussen till skolan en timme på morgonen 07.00-8.20 och 16.00-17.20!

8. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Pröva Galnet MIUI. Min favorit-ROM just nu :) Riktigt nice ROM måste jag få säga.

9. coine

coine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan varmt rekommendera Tornado rom + kernel. Du kommer få en laggfri och snabb telefon samt ganska nära stock till utseende. Finns numera guide här på forumet. Den skiljer sig en del från många andra rom i den bemärkelsen att den inte har en uppsjö "fixar" integrerade som ofta motverkar sitt eget syfte. Den är även ganska slimmad så den käkar inte upp hela system partitionen. Man kan lätt installera saknade stockapps med Tornadoappen som installeras ihop med romen. Tillhörande kernel är nog den snabbaste jag testat till Samsung roms :) Testa!

10. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag körde ju ifrån den till gingerreal för att batteritiden sög pung!! funderar på att gå tillbaka till stock froyo :)
    Får se hur det blir om jag orkar hålla på något mer förens i helgen får köra på gingerreal ett tag det hjälpte lite med att whipa och reflasha från cwm

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

batteritiden på miui galnet chamelon är fan brutal.. håller i snitt 2.5 dygn för mig och då använder jag den i stort set hela dagarna.... sjukt bra batteritid

12. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vafan ????? Det var ju conny som hjälpte mig med allt ändå äre totallt värdelös batteritid???

13. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Batteritiden i gMIUI är galet bra ju! :mad: o_O Det gäller bara att man gör rätt :) Annars kan det bli väldigt väldigt dåligt :)

14. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

hur ? förklara mer ingående

15. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Du kan ju alltid börja med en Wipe av battery stats i CWM under "Advance" när du har laddat din mobiltelefon helt fullt. Bara det hjälper avsevärt.

16. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag gjorde det och det höll ungeför 1 och en halv timmes musik 30 minuters surfande och idle i 8 timmar

17. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

För en del så tar det ett x antal laddningar innan det blir bättre, så att ge upp redan efter 1 laddning är ju inte att rekommendera :) Men vill du ha ett safe-card så att säga gällande batteritid så gå till stock XXJVR.

18. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hydrik skärp dig :).. Batteritiden är inte speciellt bra på galnet miui, kanske i idle. Men inte under användning. Stock JVR är ju bättre.. Om han nu är ute efter batteritid menar jag.. Då är inte galnet miui det bästa tipset direkt.

edit: Ok såg nu att du även skrev det i inlägget ovan .. hehe

19. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Over-all så tycker jag att gMIUI är det bästa valet! Titeln lyder inte "ROMen med bäst batteritid" och för mig så är faktiskt batteritiden bra no matter what.

@ErsdaHL
    Är du säker på att du hade Gingerbread bootloader när du använde gMIUI? Det ger också betydligt mycket bättre batteritid :)

20. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja conny länkade mig det som han påstog vara gbbootloadern iallafall.. Annars funderar jag på att testa igen då jag ändå kommer hem tidigt från skolan för en gång skull! För du kan aldrig gissa varför jag inte vill flasha ikväll ? :)