Jag använder alltid
www.playpilot.com. Den visar alla svenska sajter som har en viss film (det kan hända ibland att det är viss fördröjning innan playpilot uppdaterar info, t.ex. svt play-innehåll visar playpilot inte alltid korrekt, men nästan alltid annars brukar det stämma så jag tycker sajten är ovärderlig).
Då kan man enkelt jämföra vilken sajt som har filmen till lägst pris. Billigast brukar vara Google och Amazon, 29 kr för många filmer.
Bäst utbud tycker jag brukar vara Google och Blockbuster nog. Men det varierar ofta ganska mycket, helt beroende på vilken film det gäller, så man bör nog vara beredd att ha konto hos flera olika tjänster för det fall filmen bara finns på någon enstaka tjänst.
Vet inte ifall ni sett det, men Google har ändrat Google TV-funktionen nyligen. Google TV kommer fortsätta finnas som app (även som tv-app), men motsvarande webbsida för Google TV (Google Play tror jag det står som rubrik, där man hyr film i webbläsaren) finns inte längre. Filmutbudet ska vara identiskt mellan Youtube och Google TV dock, så vill man använda just webbläsaren för att hyra film hos Google så måste man gå till Youtube såvitt jag förstår. Men jag använder Google TV-appen för Android, så för mig påverkas det inte. Just detta blir lite jobbigt på Playpilot dock, för om man klickar på en Google-länk i playpilot så når man en sida som inte längre visar pris och möjlighet att hyra filmen. Bara så ni vet. För att hyra filmer i Youtube måste man gå till "huvudkontot", ett "branded account" i youtube funkar inte. Går att använda "kanalväxlaren" uppe till höger för att byta. Också lite förvirrande för många.
@bernard, har du jämfört playpilot och justwatch, vilken sajt verkar visa mest korrekt info isf?
Jag har ett konto hos playpilot där jag bevakar filmer som just nu inte är tillgängliga nånstans. Jag skapade kontot alldeles nyligen så vet inte helt säkert att det funkar, men tror att jag kommer få mejl eller appnotis när filmer blir tillgängliga. Jag ser att justwatch verkar ha en motsvarande funktion. Har du testat den funktionen, om du har konto där?
Click to expand...