Fråga: Bästa strömningstjänsten för att hyra filmer på?

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av Salvion, 16 apr 2024.

Taggar:
  1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Kan man säga något generellt här vilken som är bäst gällande innehåll/pris i Sverige?
    Jag frågar för att jag har provat Google TV tror jag det heter och det har funkat bra men det finns ack så få filmer.

Just nu Sökte jag Doctor Sleep och den verkar finnas på SFAnytime och den har jag aldrig provat.
    En annan gammal film är Tvekampen/Firstblood med Stallone, bara som exempel.

Eller får man hoppa runt på olika bara?

2. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12 154
    Telefon:
    Google Pixel 6a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Doctor Sleep finns på Google TV, vad jag kan se.
    Annars tycker jag iTunes har ett bra utbud och bra priser - krävs dock en Apple-enhet för att hyra/köpa på men det finns oftast App för nyare apparater med Google TV för att se på innehållet.

Kristy och Salvion gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 182
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Amazon Prime väl också hyggligt utbud på film och serier, dvs hyra/köpa.

Du kan annars söka här och se vad olika tjänster erbjuder. JustWatch - The Streaming Guide

Men mest omfattande katalog har nog Apple.

Salvion och Kristy gillar detta.
  4. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 970

MINA ENHETER

Jag använder alltid www.playpilot.com. Den visar alla svenska sajter som har en viss film (det kan hända ibland att det är viss fördröjning innan playpilot uppdaterar info, t.ex. svt play-innehåll visar playpilot inte alltid korrekt, men nästan alltid annars brukar det stämma så jag tycker sajten är ovärderlig).
    Då kan man enkelt jämföra vilken sajt som har filmen till lägst pris. Billigast brukar vara Google och Amazon, 29 kr för många filmer.
    Bäst utbud tycker jag brukar vara Google och Blockbuster nog. Men det varierar ofta ganska mycket, helt beroende på vilken film det gäller, så man bör nog vara beredd att ha konto hos flera olika tjänster för det fall filmen bara finns på någon enstaka tjänst.

Vet inte ifall ni sett det, men Google har ändrat Google TV-funktionen nyligen. Google TV kommer fortsätta finnas som app (även som tv-app), men motsvarande webbsida för Google TV (Google Play tror jag det står som rubrik, där man hyr film i webbläsaren) finns inte längre. Filmutbudet ska vara identiskt mellan Youtube och Google TV dock, så vill man använda just webbläsaren för att hyra film hos Google så måste man gå till Youtube såvitt jag förstår. Men jag använder Google TV-appen för Android, så för mig påverkas det inte. Just detta blir lite jobbigt på Playpilot dock, för om man klickar på en Google-länk i playpilot så når man en sida som inte längre visar pris och möjlighet att hyra filmen. Bara så ni vet. För att hyra filmer i Youtube måste man gå till "huvudkontot", ett "branded account" i youtube funkar inte. Går att använda "kanalväxlaren" uppe till höger för att byta. Också lite förvirrande för många.

@bernard@bernard, har du jämfört playpilot och justwatch, vilken sajt verkar visa mest korrekt info isf?
    Jag har ett konto hos playpilot där jag bevakar filmer som just nu inte är tillgängliga nånstans. Jag skapade kontot alldeles nyligen så vet inte helt säkert att det funkar, men tror att jag kommer få mejl eller appnotis när filmer blir tillgängliga. Jag ser att justwatch verkar ha en motsvarande funktion. Har du testat den funktionen, om du har konto där?

Salvion, Kristy och fkt67 gillar detta.
  5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 181

MINA ENHETER

Vill man fortsätta det spåret så kan man väl lägga till vodeville och tv.nu för att leta var en film finns.

Salvion och Kristy gillar detta.
  6. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    3 988
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
  7. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Aha där ser man, ja jag har inte letat jättemycket efter just den filmen, jag blev mer frustrerad av att det finns så många tjänster och hade svårt att just hitta en som var bra.
    Skall absolut kolla upp GTV.

Har en gammal Apple TV enhet som jag inte använder men skall kanske kolla om appen på min android tv finns för apple tv, kanske funkar.

8. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Amazon aha, har kvar Prime men har varit så "störd" över deras app att jag inte letat där, det var ju dumt, tack för tipset!

9. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Platta:
    Google Pixelbook
    Oh, det mesta där var nytt för mig, skall absolut kolla upp det när jag blir ledig, tack!

10. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 172
    Kristy gillar detta.
  11. N6290

Mottagna gillanden:
    1 970

MINA ENHETER

Tänkte att jag kunde väcka frågan ovan till liv igen.

Är det någon som testat både playpilot, vodeville och justwatch?
    Vore intressant att höra vilken som visar mest korrekt info. Vore även bra att veta hur det funkar om man skapar konto hos respektive tjänst, vilka funktioner finns, på vilka sätt kan man få notiser om nysläppta filmer (app, epost osv), och hur lång fördröjning det ev. är innan notisen. Vet inte om de scannar nytt material dagligen.

Jag ser att vodeville inte har någon app men övriga två har appar.
    Jag har playpilot-konto inklusive appen installerad. Det tycks inte gå ut några mejlnotiser utan bara appnotiser i den. Närmare bestämt får man notis när en film man följer har publicerats på en ny tjänst, vilket tycks funka bra, men jag vet inte med ev. fördröjning.
    Just detta med notis när en film blir tillgänglig är jag mest intresserad av, vore även intressant ifall det hade gått att få notiser på sänkt pris för att hyra en viss film, och lite andra såna valmöjligheter.

12. N6290

Mottagna gillanden:
    1 970

MINA ENHETER