Bästa tangentbord och varför?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mr Zorro, 4 jun 2010.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag kör med Scandinavian Keyboard. VanillaEclar har inte svenska, annars hade jag nog kört med standard. Det är enkelt och funktionellt.

Keep It Simple Stupid. :)

2. markuz85

markuz85 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har testat Scandinavian, Jonasl IME, Smartkeyboard, SlideMe mfl men gillar ändå original bäst.
    Det hade konstiga ordförslag i början men nu älskar jag det.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Man kan inte se betalapps i Sverige. Skaffa root+MarketEnabler, emulator eller utländskt SIM-kort. Smart Keyboard Pro finns även på slideme.org

När du köpt appsen på något sätt syns de däremot under downloads på din telefon.

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Körer med Smart Keyboard Pro,större mellanrum mellan tagenterna,inte så lätt att skriva fel.

5. Omitron

Omitron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har testat en massa olika tangentbord och kommer alltid tillbaka till Scandinavian Keyboard pga av att ordlistan till det är så bra. Hade original tangentbordet haft åäö så hade jag dock använt det istället för det har snabbare respons på förslagna ord och gissar lite bättre.

IME tangentbordet var i mitt tycke väldigt dåligt, ingen åäö och jag fick en massa konstiga ordförslag.

Slide keybordet fattade jag mig aldrig riktigt på, blev bara en massa rappakalja när jag skrev något på det.

Letar fortfarande efter det perfekta tangentbordet och ska nu testa Smart Keyboard :)

6. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kör med Smart på min Magic, för det har stöd för multitouch om man har en ROM som fixar det! :D

7. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag gillar HTC sens original tangentbord, den är snabb och rätt stavning är sjukt bra.
    De som saknar ÅÄÖ , lär er skriva: dat gar bra skriva utan, det ar inte sa svart att lara sig skriva utan ÅÄÖ tangenter. Ordboken kommer att gissa rätt. :)

8. Omitron

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har nu testat även Smart Keyboard och jag gillade så bra att jag köpte pro versionen. Kan dom nu bara lägga till så att smiley knappen kan funka som longpress på enter knappen så är det komplett :-)

9. brynte5

brynte5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    bestämde mej för att testa smart keyboard pro och better keyboard!

better keyboard är mycket snyggare (tycker jag), men har väl tyvärr ingen svensk ordlista, eller har jag fel!?
    därmed går det bort direkt!

smart keyboard pro verkar ofta funka bra, men nyss när jag skulle göra en sökning på market, kom det inte upp nåt ordförslag alls:-(
    aktiverade t9, men trots att den lyste (som aktiverad), funkade den inte alls!??
    märkte nåt liknande förut, när jag skulle skriva "löpträning" i kalendern!
    skrev först hela ordet (återigen med t9) å de funkade ju inte, så jag testade att dela upp orden och skrev först "löp", men inte heller de kom upp, som alternativ, så ja fick skriva in det utan t9!
    sen skulle jag lägga till "träning" direkt efter, men fick inte heller då upp nåt förslag:-(
    däremot om jag la till ett mellanslag, fick jag ordförslag...

nån inställning kanske?

10. Omitron

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ordlistor fungerar bara i pro versionen tyvärr, så det är därför du inte får upp ordförslag. Dock funkar den kanon i pro versionen kan jag säga :)

11. brynte5

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    jag har pro versionen och har tankat hem den tillhörande svenska ordlistan...
    har testat flera gånger nu att söka på tex "battery" i market, men jag får inga ordförslag där:-(
    får du det i market?

jag får alltså upp ordförslag i tex handcent, men e en liten nackdel jämfört med scandinavian keyboard, att om jag vill skriva tex "löpträning" och delar upp det i 2 ord "löp" och "träning", så funkar det bra i scandinavian kb, men för att få det rätt i smart kb pro, måste jag ha ett mellanslag, för annars tror det att det är ett enda ord "löpträning", vilket inte funkar!?

12. Ruben

Ruben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sen när får man ordförslag när man söker i Market med NÅGOT tangentbord? Har aldrig fått det med någon ROM eller något tangentbord. Inte när jag använder sökknappen från hemskärmen heller. Inget fel där vad jag vet.

Smart Keyboard var för övrigt underbart. Svenska ordboken fungerade utmärkt, det finns ÅÄÖ och man kan själv välja hur det ska se ut. Android standard, Sense, iPhone, allt finns där. Rekommenderar starkt.

Last edited: 8 jun 2010
  13. Deamonic

Deamonic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillar SlideIT, man liksom drar fingret över tangentbordet för att skriva. Tar en stund att bli van med men efter en stund, då går det undan :)
    Finns på Market, sök bara efter SlideIT. Finns även svenskt språkstöd att ladda ner.

gl, hf

14. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    De har inte aktiverat den funktionen i Market. Som programmerare kan man bestämma om ett input fält ska använda sig av ordlistan eller inte.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

15. Omitron

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Testade nu precis att söka på "battery" i market för att kolla och visst får jag ordförslag. En tanke som slog mig var att du kanske fortfarande har demo versionen installerad samtidigt som pro versionen? Så var det för mig då jag trodde att demo versionen automatiskt uppgraderades till pro version men så är det inte.

Det visade sig att jag både hade demo och pro versionen installerade samtidigt men efter att jag avinstallerat demo versionen så fungerade det perfekt.

16. brynte5

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2

nä, jag har aldrig installerat demon, så det kan det inte bero på iaf:-(

har smart keyboard pro 2.4.1...
    har du/ ni kanske nån annan version?

har scandinavian kb installerat oxå...
    det kan väl inte vara så att det blir nån "krock" mellan dom 2 tangentborden!?

läste nyss på deras forum och det verkar vara iaf nån mer, som har problem med t9: http://smartkeyboardpro.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=301
    han skriver att inga ordförslag dyker upp i webläsaren heller, så jag testade det och det funkar inte för mej heller:-(

17. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kör SlideIT sedan några veckor tillbaka och om jag bara ser till mig och mitt pekfinger så finns det två stora fördelar:
    # Jag skriver snabbare.
    # Det är bekvämare - mindre påfrestningar på hand/fingrar

Det tog två veckor innan jag vande mig, men nu vill jag inte byta tillbaka till ett "vanligt" tangentbord.

18. Omitron

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är samma version som jag har då. Det skall inte vara något problem med att det krockar med Scandinavian Keyboard då jag med har det installerat, dessutom väljer man ju vilket som ska vara aktivt.

19. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har Smartkeyboard pro, men verkar inte som att det bara är jag som inte har någon ordlista, hur i hela världen får men ordlista, syftar på t9 i detta fall :)

20. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

AnySoftKeyboard. Överlägset bäst redan och bättre blir det hela tiden, särskilt om vi blir fler som använder det och bidrar.

Flera olika layouter tillgängliga (flera icke qwerty-layouter för olika språk, numeriskt tangentbord i olika varianter osv). Genom att byta layout byter man även språk. Oerhört viktigt när man växlar mellan olika språk.

Kommer dessutom att bli ännu bättre allteftersom olika språk-plugins blir tillgängliga. Den enda nackdelen är att den svenska ordlistan är sämre än på Scandinavian Keyboard, men det fungerar ju inte på Froyo i alla fall...

Hade man bara fått Scandinavians ordlista till AnySoftKeyboard så hade det varit kalas (borde vara lätt att modda med den iofs). Det skulle iofs inte skada med en T9-plugin för svenska heller, men det är ju bara att lägga till. En plugin för detta tangentbord är egentligen busenkel att göra, jag saknar bara tid och ork...