Bästa taskkillerappet?

Diskussion i 'Applikationer' startad av matokt, 16 jan 2010.

1. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Sen hjälper det väl inte att HTC lagt in egna saker i Android av tvivelaktig kvalité.

Tex, processen com.htc.provider lägger till ett par nya broadcast recievers för com.htc.content.Intent.ACTION_BACKGROUND_OP_GO och com.htc.content.Intent.ACTION_BACKGROUND_OP_STOP varje dag. Helt onödigt, lägger till onödig overhead och tyder på att allt inte står rätt till i koden.

Varje gång man har HTC tangentbordet uppe och roterar skärmen eller trycker på 12# och sen tillbaka till ABC så ökar antalet AssetManager och Asset instanser med två i com.htc.android.htcime processen, nu tar väl varje sån inte så mycket minne men på sex dagar så har den processen i min mobil ökat med 3Mb (är uppe i 584 Assets och AssetManagers).

Dessutom kan man ana en allmän trend uppåt när det gäller minnesanvändningen av många processer i systemet, och detta är på en fabriksåterställd HTC Hero där jag endast använder Messages, Calendar, Clock, Gtalk, Gmail, Browser och Settings. Har inte aktiverat facebook, flickr eller annat utan bara google syncningen. Så har man ännu fler dåligt skrivna appar som ökar slösandet på resurser, minne och cpu lär ju saken inte bli bättre.

Skulle vara intressant att se resultatet av en adb bugreport för en HTC Hero som går trögt konstant (utan att ha idiottunga appar som Spotify igång).

2. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ännu mer övertygad om nu att man inte behöver döda appar manuellt. Andriod sköter detta bäst helt själv. Skulle gissa på att anledningen till att killer-apps finns endast beror på dåligt utvecklade program. Allt flyyyyter så bra nu!:)

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Och denna tråden fick mig just att avinstallera TasKiller. :)

4. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En till, dock så använder jag taskkiller för att byta mellan olika apps osv (hoppas någon nu slår mig på fingrarna och rekommenderar en app som är smidigare)

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag vet ju inte vilken telefon du använder men håller jag in Meny-knappen längre på min Liquid kan du välja process direkt där ;)

6. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den begränsar till dom 6 senaste n!ra.
    Instllerae taskkiller igen, telen har alldrog varit såhär seg.
    Det är snicke-snack att det flyter på.....
    Kan vara så att vi har olika behov och användar områden.
    Men har jag tex 7st appar som ligger i bakrunden så avslutar telen nr7, medans jag inte vill använda nr4, då kommer taskkiller väl till användning.
    Men som jag så innan mobilen min är segare nu än någonsi-....