Frågan har varit uppe i forumet tidigare några gånger, jag har bl.a. skrivit några inlägg i trådarna nedan.
Bästa strömningstjänsten för att hyra filmer på?
Finns det någon app till iOS för att hålla koll på filmer och tv-serier?
Det som sökes är en tjänst som erbjuder två funktioner:
- en bra möjlighet att spara filmer man sett, typ ange datum, sitt eget betyg, en kort recension (bara för sig själv). Här är det en bra listfunktion som efterfrågas, typ "filmdagbok", och gärna något smart sätt att hantera filmer man vill se men inte gjort ännu.
- en möjlighet att se vilka streamingtjänster som har en viss film/tv-serie. Dvs visa var jag får tag på filmen/tv-serien jag vill se. Lagliga streamingtjänster i Sverige avses.
Det allra bästa vore om dessa två funktioner kunde hanteras i en och samma tjänst, men det kanske är att be om för mycket.
Vad gäller första punkten (listfunktion) så vet jag att en kompis brukade använda IMDB för det, men jag vet inte exakt vilka funktioner som finns där och hur bra det funkade, då jag inte har konto där än.
Vad gäller andra punkten (streamingutbud) så brukar jag räkna upp Playpilot, justwatch, vodeville och tv.nu. Jag har konto på playpilot, men playpilot-kontot har alltför få funktioner enligt min mening, du kan markera en film så får du appnotis när den släpps på en ny svensk tjänst men det är precis det enda som går att göra, inget mer. Mitt inlägg från tråden "Bästa strömningstjänsten för att hyra filmer på?" summerar mina frågor ganska bra:
Har någon jämfört konton och funktioner på dessa tjänster (inklusive IMDB) eller andra liknande sajter, vad funkar bäst? Hur gör ni andra för att föra "filmdagbok"?
Nämnas ska att Google Sök har en funktion för att kryssa i "vill se" och "har sett" på filmer/tv-serier, men den funktionen har jag alltid tyckt erbjuder för lite.
Click to expand...