Bästa truewireless för telefonsamtal (bäst mikrofon)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Smith, 19 okt 2021.

  1. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Uppdatering - Köpte ett par Jabra Elite Pro 7, första paret jag fick slutade vänster hörlur funka efter 2 dagar men efter ett smidigt reklamationsbyte hos Webhallen använder jag nu dessa dagligen. Några reflektioner och här jämför jag enbart med WF1000xm3 som är mina tidigare true wireless lurar

    - Betydligt bättre mikrofon, jag kan nu gå runt på stan med mina Jabras i och föra ett samtal utan problem. Detta var otänkbart med mina Sonys
    - Sämre ANC - tycker det är ett påtagligt steg ner från Sony avseende ANC, den är väll helt ok på Jabra med med Sonys blev det betydligt tystare
    - Passform - Tycker Jabra känns betydligt bättre i öronen än Sony. Dock var inga av öron-plupparna perfekta, jag skulle nog vilja ha något mellan medium och large. Att dessa inte är perfekt kan vara en anledning till att jag uppfattar ANC som sämre
    - Övrigt - Jabra har betydligt mindre case, bluetooth connection är AVSEVÄRT snabbar än Sony och det finns ingen NFC koppling i dessa. Just NFC koppling var ett problem med Sony då det innebar att så fort man lade caset på telefonen så kopplade dom bort från varandra och man var tvungen att connecta igen...
     
    moelito, milky81, bernard och 1 annan gillar detta.