Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

1. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Efterlyser än en gång användandet av nordeas vanliga webbsida istället för mobil sidan så man kan se var pengarna gått. Vill gärna använda BankDroid tillsammans med Ekonomipuls :)

2. Sed

Sed Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310

MINA ENHETER

De har ju inte dolt var kreditkortsinköpen går i mobilläget. Så varför döljer de vanliga konton?

3. spadrox

spadrox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provat att logga in på mobilsidan och i appen från market, fungerar utmärkt där men inte i Bankdroid. Har även provat att byta lösenord ett par gånger :neutral:

Fler som har samma problem?

4. spiggen

spiggen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du testat att använda bindestreck mellan ÅÅMMDD och XXXX?
    Har för mig att jag hade samma problem.

5. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hej Liato!

Jag skickade in American Express (EuroBonus) för några månader sedan, har du haft någon möjlighet att kika på att lägga till det i framtiden?

Vänligen
    /Vol

6. spadrox

spadrox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har provat alla kombinationer med och utan bindestreck, med och utan århundrade före mitt personnummer (19ÅÅMMDD-XXXX). När man loggar in på Swedbank används ÅÅÅÅMMDDXXXX men det fungerar inte i BankDroid.

Edit: Får det att fungera med Avanza iaf :S

7. spiggen

spiggen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får börja med att tacka för den kanske mest använda widgeten för egen del. Enkel, men genialisk!
    @liato: Jag har ett önskemål om att kunna se saldo på aktieinnehav via Swedbank. Man kommer numera åt "VP-tjänst Bas" när man använder sin personliga kod. Saldot syns dock inte på kontoöversikten, utan först när man öppnar upp kontot (VP-tjänst Bas) i ett nytt fönster. Har ingen aning om huruvida API:erna stödjer detta, men det skulle göra mig, om möjligt, ännu gladare. :)

8. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Jag har Swedbank ochj skriver ÅÅMMDDXXXX, det står att det krävs ÅÅÅÅ men det vara bara tvunget i en vecka eller så. De släpper igenom båda.

9. siggelund

siggelund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Swedbank har lagt för mig sedan ett par veckor. Det blir bara en röd prick när jag försöker refresha kontot. Gäller både widget och applikationen.

10. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Den har misslyckats med inloggning och de automatiska uppdateringarna har inaktiverats för att undvika att ditt konto spärras. Redigera inloggningen och klicka på spara så ska du se att det kommer igång.

11. Screemer

Screemer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej igen, väntar fortfarande med spänning på Skodakortet men nu var det inte därför jag skriver.

Jag kom på en annan sak som vore skitbra att få in i bankDroid.
    Om man har Bilia kort Tex. så stänger de sin "bank" mellan 24:00 och 06:00 eller nått, vore det möjligt att lägga in något så att man kan spärra check för vissa bank tjänster mellan vissa klockslag? Eller alternativt stoppa alla checker mellan vissa klockslag..

Ännu en gång, tack för den bästa appen jag har.:)

12. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Det kommer i en senare version, kan tyvärr inte svara på när.

Det är planerat.

Får du något felmeddelande om du kollar systemloggen med tex aLogCat direkt efter ett misslyckat försök?

Nope, har tyvärr knappt haft någon tid över till Bankdroid på sistone.

Skickar du in html osv från mobilsidan så är det möjligt att det går att fixa.

Stöd för SkodaKortet kommer i nästa version. Tyvärr går utvecklingen väldigt långsamt just nu och jag vill helst få in ett par funktioner innan jag släpper en ny version. bla en funktion som tillåter en att välja mellan vilka tiden Bankdroid ska uppdateras automatiskt.

13. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Säg till om du vill ha hjälp. Jag skulle kunna titta på den funktionen om du inte redan har börjat koda på det. Jag har inte heller alltför mycket tid till hobby-programmerande så jag kan inte lova att det blir klar i nästa vecka även om jag skulle gissa det.

Förslag på lösning:
    Två preferences för uppdatering; starttid och sluttid (ej per bank). Lagras lämpligen som två intar i form av antal minuter efter midnatt. Starttiden tillåts inte vara större än stopptiden för enkelhetens skull. (jag gissar att man vill ha uppgraderingar dagtid ex 07-20 och inte nattetid ex. 23-06). Default är dessa 00:00 och 24:00 (uppdateringar hela dygnet)

Varje gång uppdateringsintentet kommer så att AutoRefreshService körs anropas innan uppdateringen, en ny statisk metod i StartupReceiver som kollar om man är utanför önskat uppdateringsintervall, i så fall anropas setAlarm som får en del ny funktionalitet. metoden returnerar även en bool så att AutoRefreshService vet om uppdateringen ska köras eller ej.

i setAlarm avbryts det återkommande alarmet även om man är utanför det önskade uppdateringsintervallet och i så fall läggs ett nytt engångslarm upp som löser ut vid starttiden (om automatiska uppdateringar är aktiverade). (Nytt intent START_RECURRING_UPDATE). StartupReceiver lyssnar även på detta nya intent och anropar setAlarm som vid alla andra intents den lyssnar på.

Alternativ lösning
    Ett enklare alternativ är ju att strunta i att pilla på det återkommande larmet och helt enkelt kolla om man är i önskat uppdateringsintervall innan man startar själva uppdateringen i AutoRefreshService. Det kan ju då bli så att telefonen väcks några gånger per natt helt i onödan men det kanske inte är hela världen. (Varför användre du inte setInexactRepeating förresten?)

14. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har implementerat enligt mitt enkla förslag.. FInns på min fork.

Ska testköra lite mer innan jag lägger upp ett pull-request, eller om liato vill att jag gör på annat sätt...

15. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Bra app!
    Nu har jag ganska många konton i olika banker. Det blir en lång lista att scrolla i. Kan man göra så att det går att expandera och minimera varje konto så att man bara ser namnet på Banken?

16. bolleboll

bolleboll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rikslunchen och cache

Tjena.

Tack för en underbar app!

Jag har hittat att Rikslunchen inte verkar cleara cachen på tidigare transaktioner.

Eftersom det inte går att sortera i Bankdroid ännu så tog jag bort kopplingarna och skapade om dem i den ordning som jag gillade bättre.
    Rikslunchen visar saldo perfekt, men de gamla transaktionerna för kopplingen som låg på den positionen tidigare finns fortfarande kvar.
    Eftersom Rikslunchen inte har några transaktioner att visa så antar jag att det saknas en liten clear om man lägger till Rikslunchen på en position som redan har haft data.

Jag såg att det fanns någon funktion sedan 1.7.0 "Klick på "Hem"-knappen rensar historiken", men jag lyckas inte riktigt förstå vad "hem"-knappen är för något. Hittar inte heller något direkt i forumet.

Har version 1.7.3.

17. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Work around:
    Lägg till ännu en bank för Rikslunchen och ta därefter bort den nuvarande som visar konstiga transaktioner. Den nya banken får då ett nytt id.

"Klick på "Hem"-knappen rensar historiken" gissar jag har att göra med när du surfar in i banken via bankdroid.

bolleboll gillar detta.
  18. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nu har jag testkört lite mer och efter en liten buggfix verkar det fungera.
    HAr lagt upp ett pull request

19. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Varför ska man lita på att ens uppgifter inte läker ut? Vi ger ju i praktiken ut uppgifterna till er, med den personliga koden så kan ni göra vad fan ni vill med våra banker.

Nu har jag visserligen provat den här appen, och jag älskade den om jag ska vara ärlig. Men still..våra koder och allt? Är det några som kan styrka att koderna är harmlösa och inte kommer till någon? Jag inaktiverade min personliga kod direkt efter att jag avinstallerat Bankdroid för att vara på den säkra sidan.

20. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

I de flesta fall ger den personliga koden en slags begränsad åtkomst till konton, och kan i de fallen oftast bara se saldo samt överföra pengar mellan personens egna konton på den givna banken. För utgående transaktioner krävs istället en slags bankdosa för att verifiera att det verkligen är tänkt att genomföras.