Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Tog och tittade på Hemköp när jag ändå var igång. Ser ut som att det lagts till en till postdata, dvs en sträng som måste skickas med för att loginet ska funka.

    Ifall du eller ngn annan som har Hemköp och kan med programmering vill kan jag guida om hur det fixas. PM:a!

    Alternativt för den som vill testa själv: Lägg till föjande rad efter raden
    "postData.add(new BasicNameValuePair("hemkop_password", password));":
    postData.add(new BasicNameValuePair("login", "Logga in"));
     
  2. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ser ut som att URL:en som Bankdroid försöker logga in på har ändrats. PM:a mig om du vill testa.

    Alternativ för hemmapularen: Ändra raden "return new LoginPackage(urlopen, postData, response, "https://m.seb.se/cgi-bin/pts3/mps/1000/mps1001bm.aspx");" till:
    return new LoginPackage(urlopen, postData, response, "https://m.seb.se/cgi-bin/pts3/mpo/mpo0001.aspx");

    Mycket kollande för mig här ikväll. :)
     
    cnord gillar detta.
  3. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tjena och tack för svaret. Måste erkänna att jag är total noob och inte har den blekaste aning om hur man kan ändra i koden själv? Har inga dev kit eller nått sådant installerat vore trevligt med lite info.:)
     
  4. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Det är inte så svårt,men kräver lite pillande. Det du behöver är Eclipse och Android SDK.

    Annars kan jag göra ändringarna för Hemköp, Coop och SEB, och slänga upp source + apk om du/ni vill. Funkar det läggs det in i nästa officiella release.

    [Sent by thumbs using Tapatalk on a Samsung Galaxy S2. ]
     
  5. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hejsan,
    Är helt klart av att testa Hemköp om du kan/vill ändra..:)

    Ps. Hoppas det inte hänt Liato något, gillar inte när väldigt aktiva människor bara försvinner från nätet.
     
  6. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Du vet att du kan använda dig av githubs fork funktion ?
     
    Snah gillar detta.
  7. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ok, här kommer apk med fix för Coop, Hemköp och SEB. Akelius Invest är också tillagt. Tyvärr är Skandiabanken borttaget, för det strulade att få sourcen att kompilera med den.

    APK, öppna i telefonen: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! (Länken funkar via mob (Tapatalk).))

    Source, bara om du vill kolla på koden: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

    Skriv gärna i tråden och berätta om det funkar för dig.

    Tror det bara är mycket nu för liato, han kommer åter när han orkar. Vi är nog alla väldigt tacksamma för hans arbete.
     
  8. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Nej, vad är det? :) Sorry, nybörjare.
     
  9. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Laddade ner och försökte installera. Efter att man får veta att man kommer byta ut ett befintligt program så kommer det upp, programmet har inte installerats. Tillåter installation från okända platser. Eller vad det heter. Vet ej vad som kan vara fel? Kör sensation med stock rom, rotad.

    PS. Håller helt med gällande Liato och tackar dig för dina försök.


    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
    Last edited: 16 jan 2012
  10. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Inte testat att installera själv. Du får antingen avinstallera gamla innan du installerar nya o sen skriva in loginuppgifterna igen eller göra backup av datan för den gamla appen, installera nya o återställa datan (med exempelvis Titanium Backup).

    Lugnt! Hjälper så gärna ifall jag kan, helt klart den app som är mest värdefull för mig.
     
  11. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Då gick det. Men får inte igång Hemköp, webben funkar på datorn. Får upp, kan inte skapa konto typ. Testar i morgon igen.



    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  12. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Screemer gillar detta.
  13. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack så mycket.. Nu fungerar alla mina banker i alla fall.. Swedbank, Hemköp, Skodakortet och Volvo kortet. Det är i alla fall de jag kör i Bankdroid ännu så länge.:)

    Värt att notera är att när man tar backup med Titanium på Bankdroid och sedan återställer data så finns inte lösenorden med, de måste man skriva in på nytt.. Allt annat återställdes.
     
  14. Cygone

    Cygone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har problem med Sevenday, får bara upp ett (av tre) sparkonton. Har gjort en del webbparsing men noll Androidutveckling (och har inte riktigt tid att börja) så kan kanske bidra med något. Görs regexparsningar av sidan bara, och sen en serie POSTs mot förutbestämda URLar? Kan nog bidra med regexar isf...
     
  15. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Kul att höra att Hemköp funkar!

    Testade att installera över den gamla versionen utan att ta bort den och det funkade. Kanske du hade Bankdroid igång av misstag?

    Ingen som testat fixen för Coop och SEB?
     
  16. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ja, precis så går det till: regex på sidan och sen samma postdata som om man loggat in från webben. Varje bank finns i en egen .java, så det låter som om du kan fixa det lätt.

    Men kanske testa att ta bort o lägga in loginet till Sevenday först?
     
  17. Cygone

    Cygone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testat att lägga in igen, samma resultat.

    Skickat PM till dig, Snah.
     
  18. Cygone

    Cygone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, hittat felet. Nu vet jag inte om det är rätt forum, men problemet verkar rätt simpelt - Sevenday-klassen loopar inte över alla matchningar utan skapar bara ett konto för första träffen.

    Ändrar man i Sevenday.java:
    Kod:
    			matcher = reAccounts.matcher(response);
    			if (matcher.find()) {
                                    ...
    			}
    
    till
    Kod:
    			matcher = reAccounts.matcher(response);
    			[B]while [/B](matcher.find()) {
                                    ...
    			}
    
    så borde den klara multipla konton.

    Jag har ingen Android-SDK installerad, eller tid att sätta upp en just nu, så om någon vill prova ovanstående och commit:a om det funkar så blir ingen gladare än jag!
     
  19. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har testat ditt fix av Coop och det funkar alldeles utmärkt.

    Jag har gjort en egen fork av Bankdroid, men när jag försökte kompliera i Eclipse (Win7 64) så fick jag en massa fel för att det fanns en massa @Override som tydligen inte skulle vara där. Men jag tog bort dem, och då verkade det fungera som det skulle.

    Jag lade in fixet av coop, och kunde kompilera med skandiabanken. De som vill ha min APK så finns den på http://slice.bjarnevik.se/jwb/Bankdroid.apk . Jag lämnar inga garantier för att den fungerar för någon annan. :)

    Om någon vill ge mig de andra fixarna som är gjorda kan jag lägga in de i mitt repo också. Min fork av bankdroid finns på https://github.com/bjarnevik/android-bankdroid .
     
  20. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ang Coop så skrev jag följande mejl till liato. Jag har inte tid att kika på det ikväll, men om ingen har tid så kanske senare i veckan:

    Det verkar som att Preem har bytat URL för kontoöversikt och kontoutdrag. Vad jag kan se i din källkod så är inloggningsURL:en fortfarande samma, men sen hade jag svårt att se vilka andra URL:ar du har registrerade för Preem.

    URL:en man kommer till när man loggat in är https://partner.ikanobank.se/web/PreemCustomerStart , dock innehåller den inget vettigt. För att identifiera den borde du kunna använda HTML:en

    <div id="loggedIn">
    <a href="/web/PreemCustomerLogout" id="logout"><span>Logga ut</span></a>
    </div>

    Jag vet inte om du behöver hela sidan, isåfall kan jag fixa det.

    Kontoöversikt och kontoutdrag finns numera på https://partner.ikanobank.se/web//engines/page___1401.aspx .

    Preem: Mitt konto finns en HTML-sida med min information censurerad. Kontoöversikten finns i en div class="left" och kontoutdraget i en tabell med med id ctl19_TransactionsGridView .

    Tillägg: Jag kräver inte att kontohistoriken fungerar, gör det inte det är det helt ok, men iaf kontostatus vore ju bra....