Tanken är att vi ska gå över till Swedbanks api snart, enda anledning till att det inte är gjort än är att koden inte är skriven

Man kommer fortfarande behöva använda sig av användarnamn och personlig kod då deras "snabbsaldo"-funktion till exempel saknar transaktioner (senast jag kollade). Den personliga koden delar man inte med sig på något vis, all kommunikation sker mellan app och bankserver.
Jag är inte medveten om att någon bank har utfört ändringar på sina mobilsidor för att försämra Bankdroids funktionalitet. Oftast är det diverse designändringar på sidorna som gör att appen inte längre lyckas hämta ut den data som krävs.
Kostnaderna för den banken beror nog inte så mycket på att det är mycket trafik från Bankdroid utan snarare på grund av att deras system är otroligt gamla och ineffektiva.
Jag skulle gissa på att banken inte får fler än 10-15 requests i sekunden från alla Bankdroidanvändare tillsammans. Att det skulle generera stora kostnader för en storbank tycker jag låter väldigt märkligt.
Anledningen till att vi fortfarande scrapar denna banks mobilsida är att de själva bett oss att inte gå mot deras api.
Click to expand...