Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

1. n0z

n0z Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

LF har inte funkat på min desire på över 3 veckor. Oväntat fel. Prövat att av installera och hämta den igen och skrivit in alla uppgifter igen utan resultat.

Kör 2.2 o-rotad.

PS: Absolut bästa och mest använda appen på min lur. Känner mig tok handikappad utan den :P

2. Midde

Midde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu mailat Liato info om Ikanobank, så snart finns säkert den banken också tillgänglig! All cred till dig Liato!

3. cola

cola Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Ang OKQ8, jag skulle nog säga att det är bättre att skapa separata "konton" (egen rad) för saldo och köpgräns men inte ha med dem i balansen. Enkelt att lägga till utan några större förändringar i övriga koden.

Saldo och köpgräns matchas redan med uttrycket som hämtar kvar att utnyttja så de är enkla att använda. Nåt sånt här skulle det bli:
    Kod:
    141: accounts.add(new Account("OKQ8 VISA" , Helpers.parseBalance(matcher.group(1)), "1"));
    142: balance = balance.add(Helpers.parseBalance(matcher.group(1)));
    >>>: accounts.add(new Account("Saldo" , Helpers.parseBalance(matcher.group(2)), "1"));
    >>>: accounts.add(new Account("Köpgräns" , Helpers.parseBalance(matcher.group(3)), "1"));
    Har tyvärr inte möjlighet att bygga och testa just nu.

4. n0z

n0z Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu funkar det igen.

Avinstallerade appen igen och installerade den igen och vips så funkar det :D

5. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

+1 Hur gick det med donationskonto?

6. slhap

slhap Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du fått nödvändig info till Avanza av någon? berätta annars var jag ska maila det så styr jag upp det!

7. vigge_sWe

vigge_sWe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste man kanske ha ett riktigt konto? Fyllde 18 ett tag sen men inte orkat gå in till banken för de jobbar så jävla segt

8. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fick en idé till en funktion, men som kanske borde ligga i en separat app och interagera med Bankdroid.

Ett ständigt problem med visa/mastercard är att små betalningar snabbt drar iväg och blir rätt stora summor och i slutet på månaden (eller en vecka efter lön snarare) så undrar man var alla pengar tog vägen egentligen.

Är man dessutom två stycken som delar sin ekonomi så blir det än svårare att hålla reda på var kosingarna ryker.

Så vad jag skulle önska vore en funktion som höll reda på kontoutdraget till ett (eller flera) specifikt(a) konton och så snart något nytt dyker upp så uppmanas man fylla i vad det var som inhandlades (gärna med hjälp av en lista med tidigare angivna orsaker så det går snabbt och smidigt).

Ett ytterligare steg vore att kunna koppla ihop två telefoner så man gemensamt kan hjälpas åt att fylla i. Men oftast görs detta på två separata kort och därmed separata konton.

Vad sägs? Om den enklare modellen är opt-in så kanske den inte vore för stor för att bakas in i Bankdroid? Om Bankdroid nu läser kontoutdragen och inte bara triggar på skillnaden i summor?

9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Fler som går i samma tankar:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=300769&postcount=668
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=303380&postcount=670

Liato svarade men jag har inte sett nåt mer efter det..
    Personligen tycker jag det här låter riktigt intressant! Optimalt vore ju ifall det hela laddades upp till ett google spreadsheet (som man då kan dela och sammarbeta om, bara varje betalning får ett id). Jag skulle allra helst se en integration i Bankdroid eftersom man vill kunna klicka på listan i kontoutdraget. Smidigt vore det om man kunde välja att t.ex. ICA som standard hamnade under mat men att man sen kan ändra taggen. Det vore också bra om man kunde speca att tex 249 kr av de 673 kr man handlade för på ICA faktiskt vad julgransbelysning och därför hörde hemma under en annan kategori etc.

Med ett smart system så skulle man kunna uppdatera även från google docs.

Man kan ju också tänka sig att när Bankdroid uppdaterar saldot så får man kategorisera ändringarna med en extern app. Men jag har svårt att se att det blir en lika bra koppling till varje betalning då.

10. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Håller med Ziq. Detta vore en väldigt fin funktion. Kräver förstås lite utveckling, men det kan vi betala för, i alla fall skulle jag betala för en sådan funktion. Förslag: Gör en "premiumversion" av appen med nya funktioner och ta betalt för det. :)

11. speakman

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kul att fler är i samma tankar. Men gör för guds skull ingen stängd premiumversion. Jag tror nog folk klarar av att donera ändå (t.ex. genom en donations-variant på market).

Vi kanske borde samla idéerna runt budgetering i en tråd eller annorledes, så blir det säkert enklare att utveckla när det finns en konkret idé som bygger på någon form av konsensus?

12. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Är säkert en bra idé så länge Bankdroid hålls nedskalat och inte blir bloatat med funktioner och tappar fokus. Kanske skulle detta kunna vara en separat app eller en extra modul man kan "jacka in"?

13. speakman

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja det var så jag föreslog det i första posten. Det borde ju gå att blir minst lika integrerat, om bara Bankdroid byggs för sånt (med broadcast av intents osv)

14. Radioman62

Radioman62 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Coop ?

Först vill jag berömma en fantastiskt bra app. :)

Jag kör nu Handelsbanken, Paypal, Payson och Statoil men jag kan inte få COOP att fungera. "Kunde ej skapa konto, Not found".
    Jag använder 1.4.4 från Market.
    I appen finns ett tredje fält med "Eget Namn (frivilligt)". Jag använde inte det men..
    Ja, är det någon mer än mig som har problem med COOP?

Last edited: 2 dec 2010
  15. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Tack, ska försöka få med Ikanobanken i nästa uppdatering.

reBalance har bara 1 "grupp". Ska jag köra matcher.find(): matcher.group(1) kanske? Kommer regexet även matcha negativa summor?

Har inte haft tid att fixa än.

Det som behövs är den htmlkod som syns när man högerklickar på en webbsida och väljer "View Srouce"/"Visa källa" eller liknande och adressen som står i webbläsarens adressfält.

Här är den information som behövs:
    • Adress till inloggningssidan.
    • Adress och html från sidan man hamnar på när man har loggat in.
    • Adress till kontoöversikt med tillhörande html.
    • Adress till kontoutdrag med tillhörande html.

Ersätt gärna namn, personuppgifter och kontoinfo med annan info men behåll formatet. "Pelle Johansson" kan du skriva om till "Förnamn Efternamn" tex. och "56 742 kr" kan du skriva om till "1 234 kr" osv.

Du kan maila till [email protected]

Om du inte kan aktivera mobilbanken med ditt nuvarande konto måste du nog uppgradera till ett "riktigt" konto.

Tror tyvärr inte att jag kommer ha tid att göra något sånt. Om någon vill koda en separat app så kan jag hjälpa till att få apparna att sammarbeta.

Verkar som att de har ändrat något på sidan. Ska kolla om det går att lösa utan att nån skickar in ny html från coop.

16. umevargen

umevargen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

COOP gjorde en förändring vid månadsskiftet då dom införde ett extra saldo för återbäringen också. Kan man få med detta i bankdroid??

17. alphonce

alphonce Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dubbla konton Ica-banken

Mina konton har slutat fungera med ica-banken, antar att det berodde på att jag skapade ett extra konto, bug?
    Ps. Tack för bra app :D

18. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Ser ut som att de har ändrat något på sidan.

19. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    liato: Någon lycka med LF och kontoutdrag? :)

20. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Har tyvärr inte haft tid/ork än. Kanske hinner göra något ikväll.