Hej
Har tyvärr inte läst alla 58-sidorna så jag hoppas att frågan inte har ställts tidigare.
Finns det tankar på att integrera applikationen mot en sk. home finance app? Alternativt bygga ut bankdroid/bygga en syster-app med liknande funktionalitet?
Här är ett exempel på en liknande app:
http://www.appbrain.com/app/easymoney-1-0/com.handyapps.easymoney10
Funktionaliteten jag är ute efter är att kunna kategorisera transaktioner. Gärna på ett automatiserat sätt, så att jag som användae kan sätta upp regler som matchar mot vissa transaktioner och lägger in dem i rätt kategori.
Exempel på scenarios
Senario 1: Jag och min sambo har ett delat konto där vi handlar mat. Men på jobbet använder jag mitt kort/konto för att handla lunch och hon gör på samma sätt med sitt kort/konto. Alltså tre konton totalt över två banker.
Dessa transaktionerna skulle jag vilja kunna kategorisera under "Mat". Så att jag kan se statistik över hur mycket vi spenderar på mat månadsvis, årsvis eller under en viss period.
Senario 1.1: Stöd för heirarkier av kategorier. Ex. Mat - Magnus Lunch och Mat - Gemensamt osv.
Scenario 2: När jag betalar in min hyra så kan jag sätta upp en regel/ett filter som matchar mot händelsen och associerar transkationen till "Hyra"-kategorin.
Click to expand...