Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

1. dettox

dettox Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telness/Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telness/Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Har någon lyckats logga in med SEB-konto på en android 2.3 mobil?
    Får det ej att funka. Funkar på mobila sajten för mig men inte på Bankdroid :( *suck*

2. sjoch

sjoch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Se dina fonder ja, de gör jag med.
    Men räkna ihop konto saldona och se om ditt fond saldo är inräknat i de totala saldot för nordea?

3. dettox

dettox Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telness/Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telness/Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    OK jag lyckades lösa det här problemet själv om någon annan sitter på samma:
    Eftersom Gingerbread inte finns i sverige än (officiellt) så har SEB inte släppt sin app till den versionen än. Så har du gingerbread så får du ladda ner appen manuellt här

Skapa en personlig kod genom att logga in på SEB appen med din Digipass, klicka sedan på "huvudmeny" och Administrera personlig kod.

När den är skapad kan du gå till bankdroid appen och logga in :). DONE!

4. Oxygen

Oxygen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nä, det är det inte. Tycker dock att det är bra att inte fonder och lån är inräknade i saldot!

5. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Kan man inte göra samma sak via https://m.seb.se/cgi-bin/pts3/mpo/9000/mpo9001.aspx?P1=mps1064.htm?

dettox gillar detta.
  6. dettox

dettox Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telness/Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telness/Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
  7. kroffe

kroffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Bra app, men lite missvisande dock. T ex på ICA så visas inte saldot utan disponibelt belopp. De har 6000 som beviljad kredit och då ser det väldigt gynnsamt ut, även om man är skyldig dem pengar. Hade varit bättre med det vekliga saldot. Då hade förmodligen en skuld sett ut som ett negativt belopp.

Likadant på Nordea om man har ett konto med beviljad kredit.

Är detta något som kan korrigeras?

8. sjoch

sjoch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kontokredit..

Jag vet att Länsförsäkringar gör så med. Har man 20 000kr i beviljad kontokredit så visar den 1 000kr i saldo på internetbanken när det egentligen är -19 000kr.

Ett förslag där är kanske att man manuellt eller halvautomatiskt på något vis ska ha möjlighet att justera sitt saldo i bankdroid. T.ex saldo minus 20 000kr för att visa ett mer korrekt saldo.
    Halvautomatiken kanske kan söka upp hur mycket kredit som är beviljad o fråga vilket saldo man vill se.

9. kroffe

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tja, i och för sig, men är det inte lite att gå över ån efter vatten?

På vanlig webinloggning till ICA kontot finns det redan ett specificerat saldo. Även om det också finns en ruta för disponibelt belopp (inkl. krediten). Logiskt vore väl då att använda sig av det som redan finns?

Detsamma gäller för på Nordea. Och det är väl naturligt att bankera utgår från ens saldo och räknar baklänges till en annan ruta för att visa det disponibla. För saldot är ju det enda riktiga egentligen.

Hoppas det går att rätta till.

10. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det är väl inte riktigt sant? Personligen så är det precis som för dig saldot som är intressant, men många lever på "minus" varje månad och är intresserade av hur mycket de har kvar att röra sig med. Skulle nog säga att det är jobbigare för dem att räkna om eftersom deras belopp skulle bli inverterade mot att du bara behöver dra av några siffror på tusenlapparna.

Visst är det trevligare att få välja själv vad man vill göra, men nu när inte möjligheten finns så är det är nog svårt att uppskatta vad som är populärast och enklast för alla är onekligen disponibelt belopp.

Vad liato däremot gjort på OKQ8 Visa är att lägga upp saldo och kreditgräns som virtuella konton, man får alltså se beloppen men inga kontoutdrag kommer när man klickar på dem. Om skickar in html kod så kanske han kan lägga in även andra bankers virtuella konton, men för att kunna länka dem till ett kontoutdrag så behöver han ändra i databasen.

11. kroffe

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

sjoch gillar detta.
  12. sjoch

sjoch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som råkat ut för detta lilla fel?

Jag fick 2 st notiser om att saldot ändrats på 2 st konton. Jag hann se att båda var på länsförsäkringar dock visas bara den senaste notisen (1 st) för länsförsäkringar.

Är det bankdroid som endast lämnar en notis efter sig, eller är det android som fungerar på de sättet. dvs endast den senaste notisen från den specifika appen?

Däremot gick jag sedan in via notisen till bankdroid för att kolla.. Då visas det gamla "ouppdaterade" saldot på samtliga konton.
    Gick in på ett av dom som gett en notis, och då visar de enskilda kontot de "nya" saldot.
    När man sen går tillbaka till hela kontolistan så är de de nya saldona.

Är de nån uppdateringsmiss från bankdroid när man går in via notisen eller är det jag som kollade listan för snabbt, innan hela listan hunnit uppdateras?

13. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Lägger in en request här, skulle vara superschysst om du kunde lägga in Handelsbankens multicard.

www.multicard.se

eller inloggningssidan
    https://saljfinans.handelsbanken.se/minasidor/

Sen skulle det vara riktigt bra om man kunde ha en TOTALT belopp som en widget på skrivbordet istället för varje bankkonto för sig. Har jag 2 bankkonton med låt säga 100 000kr i varje så skulle det vara smidigare att kunna välja slå ihop de så att de syns som ett.

Last edited: 9 februari 2011
  14. sjoch

sjoch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

15. pupe

pupe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

så får jag också ibland på mina bolåne konton, men inget är ändrat när jag tittar inne i bankdroid, bugg?

16. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

17. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Om du skickar in html från PayPal så kan jag ta en titta på vad som är fel.

18. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Just nu skrivs den äldre notifieringen över om det kommer en ny, kan bli ganska fullt i statusbaren annars om man har flera banker med flera konton.
    Jag kan nog göra det till en inställning så får folk själva bestämma om de vill ha en eller flera.

Att saldot inte hade uppdaterats i appen kan bero på att uppdateringen inte var färdig när du öppnade appen och det nya saldot hade vid det tillfället inte hunnit sparas till databasen.

19. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag har problem med att det kommer notifieringar om (ofta små) förändringar på ett konto som inte borde komma (dvs ingen förändring har skett på kontot). De syns inte heller om jag öppnar själva appen. Nån mer? Handelsbanken...

20. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Det är samma problem med Nordea. Bankdroid grundar inga summor så jag tror inte att det är någon bugg i appen iaf.