Denna hysteri i Sverige med Bank ID….
Fick problem med surfen. Va mitt ute på landet, många mil från närmsta civilisation när det börja strula.
Ringer
telenor om hjälp ifall de kan se nåt knas med abonnemanget, varpå han säger att jag måste identifiera mig med Bank ID, annars kan de inte göra nåt överhuvudtaget. Punkt.
Man ringer för man inte har internet och blir ombedd att signera med Bank ID via internet.
Jobbar alla i telenors ledning i Stockholm och har aldrig varit med om att man kan vara utan räckhåll för wifi?
Snacka om skört system när allt bygger på ett digitalt system för att få nån som helst hjälp.
Frågade varför krav på Bank ID och fick till svar ”pga GDPR”. Tror inte de förstår vad GDPR betyder, men det är väl lätt att slänga med för att få tyst på kunder i nöd.
Samtycke till att spara personuppgifter gav jag när jag tecknade abonnemanget. Det behöver jag inte Bank ID till när jag ber om teknisk hjälp.
Hur gör man på alla företag utanför Sverige i EU där man inte har Bank ID, men lyder under GDPR.
Hur misslyckad är telenors kundservice? Diskutera.
Click to expand...