Ja, visst finns det en likhet, men det finns också ett par skillnader. I ena fallet (Android) rör det sig om att inte stödja OS äldre än 4.5 år. I fallet med Windows 98SE rör det sig om ett OS som som inte stöds därför att det är ungefär tre gånger så gammalt. I fallet med Linux rör det sig om ett OS som inte stöds alls oberoende av hur ny eller gammal version man kör.
Jag har full förståelse för att utvecklare inte alltid är så pigga på att stödja vad som helst när det finns trevliga genvägar som kan tas genom att snöa in på en endaste plattform och slippa testa alla möjliga och omöjliga plattformar. Dock är jag förvånad över att BankIDs beställare accepterar den låga ambitionsnivån som BankIDs utvecklare har när det gäller plattformsstöd. Särskilt som det är fullt tekniskt möjligt att få fram portabla lösningar.
Jag kan t ex gå till en webbutik som
Dustin och där välja att betala med mitt bankkonto, då skickar
Dustin mig vidare till SEB där jag loggar in med en dosa som jag fått av SEB, sedan inser Dustins webserver att de har fått betalt.
Men jag kan inte gå in på ppm för att byta mina pensionsfonder, ppm kör numera på lösningen från BankID. Hur kan någon välja en lösning från BankID när det finns så många bra lösningar?
m v h Henrik
Click to expand...