Batteri tiden på X10.

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Tobias901222, Sep 4, 2010.

1. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    :-*
    Jag har en svart och behöver också bara sätta på laddning efter ungefär 48 timmar!
    Använder mobilen flitigt med både samtal, musik, facebook & spel. Samt att jag givetvis sms:ar flitigt & tar foton med kameran!

Så det är bara att konstaterar att alla har olika tider med sin X10. Skulle vara kul att göra ett vetenskapligt test där alla listar sina telefoners innehåll? Det vill säga vilka program man laddat ner och använder o.s.v? Då kunde man kanske få en indikation på vad det är som slukar batteritid egentligen?

2. MathiasE

MathiasE Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dags å kolla va de egentligen är man har på telefonen.
    Jag tog ur den ur laddaren imorse vid 9-10tiden, under dagen har jag använt den 1 gång för att snabbt komma in på Battle.net (har min authenticator på telefonen).
    Skulle använda telefonen nu och då har den stängts av för att batteriet var slut.. så den har hållt i ca 15-16 timmar (eller mindre beroende på när den egentligen dog) i standby läge.

3. benja

benja Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tog telefonen från laddning torsdag morgon runt 9-tiden. Har ca 9% kvar nu i skrivande stund så den får laddas övernatten nu :)

4. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Tror inte ett dugg på det där förutom om jag såg det med egna ögon.

Sent from my Awesome X10i using Tapatalk

5. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Efter 14 timmar har jag 15% kvar och skärmen ligger på topp med 62%, sen viloläge på 16%, inaktiv 11%, sen lite skitsaker som wifi, angrybirds och astro...Då har den bara legat under natten oxå. Ca 9 timmar. Kan tillägga att facebook uppdateras var 4:e timma och manuellt kollar email. Kan kankse vara LiveHome som drar så mycket. Fick iaf ladda efter 15 timmar.

Last edited: Sep 12, 2010
  6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ligger telefonen orörd en längre tid, så borde viloläge och inaktiv visa betydligt större värden och skärm betydligt mindre. Ser annars ut som något håller telefonen vaken.

7. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tog telefonen från laddning i går morse kl 8. Den låg mest hela dagen vid midnatt så slog jag på flight mode. Kopplade upp telefonen igen kl 9 i morse. Då var det 83% kvar på batteriet. Tittar jag på batteriförbrukningen så har huvuddelen av batteriet gått åt till viloläget. Skärmen har dragit 14%. Det som förvånar mig är att nu när jag tittar så står det 11 timmar efter senaste bortkoppling. Det stämmer ju inte med något som jag gjort. Telefonen har inte ens legat bredvid en sladd sedan i går morse. Räknar den bort tiden då den legat i flight mode? Fast det stämmer ju inte i alla fall.....

8. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    o_O Du tror inte på det? Fast du har ändå sett det med egna ögon? Du är lite lustig du va?

9. CeeJay

CeeJay Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror det är svårt att komma upp i de värderna.
    angiven standbytid 425 timmer, nästan 18 dygn så telefonen måste ligga orörd i 9 dagar för att standby ska passera skärmen.

den siffran bygger på att inget annat används i bakgrunden, som att man får ett samtal eller medelande, eller har någon form av internetuppkoppling.

det som anges är hur stor andel respektive grupp är skyldig till batteriförbrukningen.

10. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Det är utan sim-kort i telefonen.

11. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får ut ca 20h med normal(hyffsat flitig) användning. Har märkt att det blir kortare om jag använder wifi mer (mer mot 16h). När jag var utomlands och hade stängt av 3G, men fortfarande använde flitigt (spelade och fotade) klarade den 48h. Med 3G, BT och Wifi avstängt och väldigt, väldigt lite användande hade jag nog klarat 3 dygn

12. invandrare

invandrare Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

hej jag ringde idag till sony ericsson support angående batteritiden . jag sa att när man köper telefonen så står de 74 timmars taltid men de stämmer inte, så säger sony ericcsonn supportern att: de beror på vilken operatör man har, tele2 drar mest batteri och 3g. men telia drar minst batteri . någon här som använder telia, själv kör jag tele2 och batteriet är katastrof .

13. holck

holck Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Min mini-pro med tele2 laddar jag efter ca 14h. Då börjar den bli lite ledsen.
    Min mini, som kör 3 data som knappt körs, typ 5 min / dag har jag inte laddat på 5 dagar.
    Och slutligen, min stora som kör 3 laddar jag varje kväll oavsett då den inte klarar riktigt
    2 dagar om jag inte är försiktig, vilket jag aldrig är eftersom jag lätt snackar 5h/dag :P

// A

14. Rattatosk

Rattatosk Kid Droid Medlem

Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Min telefon går att använda i ca 48h. Används flitigt mot internet för att kolla saldo på banken, wikipedia och nyheter. Smsas rätt friskt också. Dock är telefonen rootad och unbranded. Funkar riktigt bra måste jag säga

15. delofson

delofson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har nog aldrig i mitt liv sett en telefon specas med 74h taltid... då får du nog släpa runt på ett marin-batteri.... 10h som mest specar SE.. å då ere GSM... å då ska man tänka på att det är ungefär möjligt endast om man befinner sig mitt i överlappande från tre master, på en höjd av ungefär 20 meter, inga andra befinner sig i inom det området just då samt att inget annat är aktivt i telefonen än just samtalet... (detta gäller alla tillverkare)

16. holck

holck Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Alla siffror är ju alltid under best case scenario, bästa möjliga och ej kombinerat.
    Telefonen klarar säkert 18 dagar.. Men då är de nog nästan lämpligt med rätt temperatur
    i rummet också ;)

// A

17. invandrare

invandrare Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

sibas hemsida x10i specifikationer

Drift:

-Standbytid, max 500

-Taltid, max 10