batteri!!!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hussseein, 6 sept 2010.

1. inact_0053

inact_0053 Guest

En app som verkar bra och som jag för tillfället använder för att kolla vad som drar batteri är PowerTutor, se till att hämta hem korrekt så att det inte så på kinesiska eller liknande.

Tankade hem den då min SGS drog nå djävulsk mycket batteri i två dagar, hade knappt använt den och den var nere i 40% efter mindre än 7timmar. Max 1h hade jag använt den då.
    Men efter att jag installerade den för att titta vad som drog batteriet så har min batteritid blivit så mycket bättre, aldrig varit så här bra! (Vet, det är inte tack vare appen...)
    Pluggade ur den 8 imorse, använder den som larm, kalendern uppdateras varje timma, surfat via wifi titt som tätt (totalt kanske 30min) pratat i cirka 15min telefon, spelar spel i cirka 40min, skickat iväg runt 25sms och har ljusstyrkan på max (Ej automatisk). Tittar jag i batterianvänding från telefon så har skärmen varit på i 1h och 22min. Den är nu nere på 72%. Tycker det är grymt bra!
    Vet att då jag brukar åka upp till Norrland och hälsa på så spelar jag konstant på psx4droid eller tittat på film/serier och den klarar av cirka 4h då i följd. (skärm är då på minimum i ljusstyrka)
    Sen är batteriet nere i 10% någonstans. Så jag tycker SGS batteri är helt godkänd!