Problem: Batteriproblem trots nytt batteri

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av AX3L, 15 maj 2016.

  1. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo jag vet, ytterligare en tråd om problem med batteriet i note 4an. But this one is different!

    Fick samma problem som så många andra, batteriet gick från 40-0 inom minuter. Efterforskade lite och köpte ett nytt batteri, det verkade ju lösa de flestas problem. Stängde av snabbladdningen också. I början höll den fortfarande på att dumma sig lite, jag fick inte ut mer än en halv dags användning (användningen har varit ganska konstant hela tiden) och den kunde gå från 15-0 väldigt snabbt. Till viss del har det självläkt för den går ganska linjärt från 100-0 numera. Ännu bättre blev det efter en fabriksåterställning. However, den går jäkligt fort nedåt och speciellt vid användning. Lätt 20% per timme av (inte helt konstant) surfande, och det upplever jag inte alls att den gjorde som ny. När jag låter den vara i standby, även om jag har Spotify osv på så tar den inte många % i timmen.

    Tänkte först att det nya batteriet skulle bli bättre med tiden, liksom batteriet i helt nya telefoner brukar bli bättre efter några dagar (iaf av min erfarenhet). Men rimligtvis borde ett nytt originalbatteri göra att jag får samma grymma batteritid som när den var ny? Så, vad är det jag missat här? Är det någon batteristatistik som ska raderas, eller gör helt enkelt slitaget av telefonen (?) att det blir sämre även med nytt batteri?

    Mycket tacksam för tips!