batteriproblemen lösta?

Diskussion i 'Xperia XA' startad av svart, 28 jan 2017.

  1. svart

    svart Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej

    Denna telefon kritiserades för dålig batteritid när den lanserades för ett år sedan. Och långa trådar har avhandlat detta. Men, såvitt jag begriper så löstes detta med en uppdatering (oktober)?
    Är standbytid och SOT ok nu?

    /klas
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    När den släpptes hade den en bugg som gjorde att batteriet dränerades väldigt fort (standby främst). Det fixades dock väldigt fort i en uppdatering. Men, batteritiden på denna telefon kommer aldrig att bli "bra" då den har en strömhungrig processor tillsammans med ett alldeles för litet batteri. Den kommer alltid ha dålig batteritid, oavsett, jämfört med det mesta andra som finns på marknaden. Inte ens XA Ultra hade bra batteritid (har haft en). Väldigt dålig batteritid på den också pga underdimensionerat batteri och processorn som används.
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Kan väl tillägga att det trots allt är en väldigt prisvärd telefon idag för under 2000kr ny. Kameran är bra. Skärmen är bra. Det är prestanda och batteritid som inte är så bra. Samt touchen är inte speciellt responsiv och har en noterbar fördröjning så den upplevs inte så responsiv.