Var ute på resande fot förra veckan, och det blev en hel del nyttjande av telefonen - google maps för att navigera sig, fota en massa intressanta vyer, chatta med bekanta osv. Kortfattat så sög telefonen slut på batteriet väldigt snabbt. Vi snackar typ 100% till 10% på
tre timmar eller något sånt, och då var den i fickan säkert 50% av tiden. Det gick verkligen oroväckande snabbt, kan vara för att jag bara fick in 3G-täckning och den sökte konstant efter 4G-master eller liknande. Men ändå.
I alla fall, mitt batteri är ca 1,5 år gammalt och jag använder telefonen dagligen, och har inte varit jätterädd om batteriet (laddat ur många gånger, snabbladdat till 20% och sedan tagit ur den innan man sprungit iväg någonstans osv), så klart att det blivit sämre. Jag är sugen på att köpa ett nytt batteri, och gärna ett extra också så att man kan ha ett i fickan vid sådana tillfällen.. Men frågan är - var köper man batterier man kan lita på? Många tester av "orginalbatterier" från typ kina verkar ju visa att kapaciteten är typ hälften av vad den ska vara. Vågar ni beställa från nätet? Eller är det t ex Phonehouse eller liknande som gäller om man vill köpa extrabatteri?
Click to expand...