Batteritid nya froyo

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Nilssonnet, 1 aug 2010.

1. babel

babel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kör med advanced taskkiller och inställningen att appen ska döda apparna varje gång jag stänger skärmen, började använda luren kl 07.00 och nu har jag 47% kvar av batteriet kvar, och jag kan kallas för en extremt flitig användare, är sjukt nöjd hittills.

2. snike

snike Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått klart sämre efter 2.2, dock inte orkat göra en hard reset än :(

3. snejan

snejan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En hard reset är att rekommendera!

Min håller sig ca 24 timmar med massor av surf, spel, full ljusstyrka och musik. Innan reseten så fixade den knappt en halv dag med samma användning.

Värt att tillägga är att jag inte använder någon TK, har en massa program som idlar o det var en vecka sen jag startade om den, finns inget lagg och batteriet verkar nästan vara längre utan att behöva starta upp dom gång på gång..

Go froyo!

Last edited: 7 aug 2010
  4. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

3g drar mycket batteri

Jag tycker batteritiden vart bättre överlag med 2.2. Men jag har märkt att 3g användning i princip kortsluter batteriet för det drar massor med ström. Bara jag använder det en liten stund tappar jag typ 20%! Jag har nu gjort en "wipe cache" i recoverymenyn, så nu får vi se om det blir bättre. Någon mer än jag som märkt att 3g uppkopplingen drar sjukt mkt batteri?

5. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om jag ska göra en Factory reset, hur sparar jag på enklast sätt alla inställningar som jag har nu samt backup på alla program? Skulle vilja göra en reset, och sedan enkelt återställa alla inställningar, launcherPRO, sms, mm. Går det att göra på nåt smidigt sätt?

6. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

kl 14:34
    71% batteri
    3g påslaget
    facebook appen igång
    MSN talk påslaget
    webbläsare, surfar till några sidor

40 minuter senare, 15:14
    55% batteri kvar.

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att min telefon inte går ner i sleepmode (uptime = time awake) visst att jag har haft spotify igång en hel del... men det förklarar inte varför android system har ca 40% batterianvändning.... spotify har 2%. Jag har inte orkat göra en hard reset eller wipea cache.

Fråga: Vad händer när man "wipear" cachen, vilken info blir man av med?

8. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag wipade cachen och inga data försvann ur telefonen, så det är safe. Starta i recovery mode genom att hålla upp volymknappen samtidigt som man sätter på telefonen, sedan använda volymknappen för att pila ner till Wipe Cache och klicka på power knappen för att köra wipen :)

Ingen annan som har samma problem med att det drar mycket ström med 3g på?

9. Kaveh

Kaveh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppdaterade, och använde i några dagar och tyckte batteritiden var sämre, så jag gjorde en hard reset för tre dagar sedan.

Det hjälpte inte.

Med 2.1 så kunde jag med den användning jag har använda telefonen en hel dag och på kvällen innan jag kopplade in laddaren så brukade den ha mellan 40-55%.

Med 2.2 är motsvarande procenthalt ungefär 25-35%. Aldrig, aldrig över 40%.

Jag smsar ett par gånger, surfar sammanlagt kanske 20 minuter varav hälften av tiden via Wi-Fi och hälften via 3G. Jag har alltid 3G och Wifi på (för att min WiFi vägrar hålla igång under viloläge vilket innebär att mail inte kommer in ifall telefonen är i viloläge) och GPS eftersom jag använder Gowalla ofta. Jag ringe kanske tio samtal och pratar i sammanlagt max 25 minuter. Utöver detta kollar jag mail, facebook och twitter, men nästan ingenting i telefonen uppdaterar automatiskt.

Det är för dåligt och jag har nu köpt en billaddare som får hjälpa till lite. Jag misstänker dock att jag inte kommer orka med en telefon med så dålig batteritid länge till.

10. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag tycker att det är märkligt att det är så olika.... något måste ligga och dra för er som har så dålig batteritid. Ett tips är att göra en hard reset och sedan inte installera massa appar och se om det är bättre då... är det fortfarande lika dåligt så är något galet med hårdvaran ju.

Jag har 60+ appar installerade och har jättebra batteritid... så det är märkligt att det är så olika!

11. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

men hard reset, ska göra en sådan då, för att få bättre batteritid, vad behöver jag göra backup på?

Appar, kontakter, vad mer? Kan man spara sitt nuvarande tema på hemskärmen eller måste man göra om allt de?

12. FeRRUM

FeRRUM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt så kan man börja med att testa lite mindre ansträngande åtgärder istället för hard-reset, som att spara skrivbordet/temat och rensa det på widgetar, och sedan starta om.
    Alla har säkert inte samma problem, men det fungerade för mig.

13. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är verkligen konstigt att batteritiden diffar så mycket. Har idag haft igång APN hela dagen, syncat gmail och facebook via bloo, allmänt pillande till och från jobbet på bussen (spel, laddat hem apps, surfat, totalt ~2h) och hade 50% kvar efter 10h.

14. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Tog min från laddning 05.45 i morse... när jag kom hem från jobbet vid 16-tiden hade jag 84% kvar. Då har jag haft 1 samtal, mailat lite, smsat lite.... och "lekt" med den vid frukost och lunch.

Jag är då helt nöjd med min batteritid, men jag undrar ju vad det är som gör att andra har så dålig batteritid. Mina funderingar ligger mest på att det måste vara någon app som ligger och drar. sista uppdateringen på facebook appen drar satan, så den har jag avinstallerat....

15. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag lite mer uppdaterad information.

Jag har sedan jag upptäckte min usla batteritid på froyo gjort följande:

Gjort en hard reset, slutat använda ATK, tagit bort diverse widgets från startstidan (musikspelare, spotifyspelare, bokmärken, aktier), stängt av mobilen tagit ut batteriet och låtit de ligga ett tag. Nu återstår endast att helt ladda ur batteriet och ladda det fullt igen. Jag återkommer med resultat av detta imorgon kväll (eller förhoppningsvis senare ;))

16. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hmm, ni som har sämre batteritid, har ni WLAN och/eller 3G på hela tiden? Tänkte om den förbättrade mottagningen på WLAN:et kan ha med saken att göra då jag har WLAN på hela tiden(där det finns tillgängligt, annars kör jag 3G).

17. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    70% kvar sedan klockan 06:00 i morse, datatrafik påslagen! r0xXr

18. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag skriver 4636-grejjen, under nätverksanvändning tycker jag kalender får ohyggligt mycket utrymme? Antar att det är för autosynken? På sedan bortkoppling ligger den högst upp och är helt blå. Och totalt ligger kalendern på femte plats, ungefär lika mycket internetanvändning som facebook, och då har jag använt facebook en del.

för det känns som att använda 3g-surfing drar ganska mycket batteri? har jag fel i det?

19. Roger78

Roger78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Efter 30 timmar så dog den, tycker jag är en helt okej batteritid.

20. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Roger78 Hur mycket har du använt den under dom 30 timmarna? en uppskattning wifi bluetouth, Facebook spelat ringt och så vidare?