Batteritid nya froyo

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Nilssonnet, 1 aug 2010.

1. Roger78

Roger78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har haft 3g uppkoppling det ska tilläggas att jag har kass 3g uppkoppling här hemma och 3g var avstängt under natten. wifi buetoth,gps avstängt ,konstant sync på. 4 samtal, 1 sms , lite fb (väldigt lite), en hel del twitter, gowalla en uppdatering, supernytt läste nyheter o kollade af tv o lite annat.

Telefon kanske en kvart o surf 1 timme kanske? Jag upplever absolut att standbytiden har blivit bättre.

2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Testade precis 4636-grejen och ser några saker där som verkar lite skumma. Under "Nätverksanvändning" har jag en kategori/process som bara heter "0" och en som heter "1013", nån som vet vad dessa är? Dom drar tydligen inte så mycket batteri, men skulle ändå vilja veta vad det är för grejor.

3. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

3g drar massor om du har dålig mottagning. Jag bor i Malmö, så mitt batteri håller länge.

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jepp, var i Sandhammaren för lite bad. Den tömde ett fulladdat batteri på 3 timmar. Det var 0 och ingen täckning alls där. Telefonen var glödhet som den arbetade för att få signal.

5. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej, ja då är det det då, bor på landsbygden. Ska se om det blir skillnad nu när jag ska till storstan nån vecka :)

6. four911

four911 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu installerat juicedefender. Frågan är dock. Precis som att starta och stoppa appar, drar de inte kräm att hela tiden starta och stoppa både wi-fi och 3g-datatrafik? Själv använder jfsg mobilen regelbundet och det känns konstigt att hela tiden WiFi sätts på och stängs av?

varje gång jag ska snabbt svara på ett sms eller bara göra nåt litet, så slås allt på?

Last edited: 11 aug 2010
  7. rkoo

rkoo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Även jag har dessa två och 0 är full blå stapel medans 1013 är full röd stapel, båda hittas under nätverksanvändning... Båda ger force-close om man klickar på dem.

Har oftast ca 50% aktiv tid men lyckas inte lokalisera något enskilt program som drar utan det är mest android-system och så 0 och 1013 i nätverk.