Fråga: Batteritid One 2014

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av indika, 4 apr 2014.

1. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har nu kört in min ganska rejält och använder många appar under i stort sett hela dagen. Jag är riktigt imponerad, med tanke på att jag inte kör Batterispar förrän på kvällen på jobbet. Här är statistiken: [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Last edited: 3 jun 2014
  2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    vad snackar vi för batteritid? ett dygn eller?

3. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Står i sista bilden1d 6h.

4. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det inbyggda i Sense fungerar inte så bra, använd typ Gsam battery monitor istället!

5. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Den funkar bra, men den kanske inte visar lika mycket info.

-WR- gillar detta.
  6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 310
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    [​IMG][​IMG]

Sent from my HTC One M8

7. Lelli

Lelli Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör nästan alltid telefonen på batterisparläget (inte extrema) och använder runt 40% batteri på 24h med 4g kanske 10h och 14h wifi.

Då använder jag telefonen relativt sparsamt under dagen men kollar och uppdaterar facebook, instagram, snapchat regelbundet under dagen och svarar på sms/ringer några gånger. Jag använder även internet några få gånger. Lyssnar på musik via spotify kanske 1h per dag (Mest offlinelistor).

Väldigt imponerad över batteritiden i övrigt, det viktiga för mig är att jag kan få batteriet att räcka om jag verkligen vill och behöver, detta är utan tvekan enkelt att göra :)

8. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du behöver inte stänga av Wifi eller 4g och kan lätt köra på max prestanda utan energispar, då klarar du dig hela dagen och vill du inte ladda förrän nästa natt kan du sätta på energisparläge på kvällen och köra en dag till utan att sänga av vare sig wifi eller 4g. Telefonen laddar inte ur snabbt på slutet som många gör, utan du kan lätt köra ned den till 1% - i verklighetetn har den mer än 1% kvar att ge, men för att inte batteriet skall skadas låter den dig inte köra så långt.

9. mickelauring

mickelauring Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Galaxy S25

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25
    Tycker faktiskt batteritiden på denna är bland de bästa jag upplevt på en Androidtelefon! Det ska HTC ha creds för! Dock har jag inte kört med telefonen så överdrivet mycket men man märker ju ganska fort om ett batteri är halvtaskigt eller inte :)

10. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag läste på nätet, förvisso för ett år sedan, att man får ut flest laddcykler ur batteriet om man laddar mellan 30-70%. Då kan man snitta uppemot 1500 cykler innan batteriet börjar bli märkbart sämre. Ett tips till er som inte sitter klistrade vid mobilen och drar ur den fullt hela tiden!

Får fortfarande ut två-tre dagar på min M7 med ett par timmars skärmtid. Viktigt att nämna i sammanhanget är väl att jag absolut inte spelar på mobiler.

// mobilt

11. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Gör slut på cirka 30-40 % på en dag. Laddar nog oftast varannan dag men då brukar batteriet vara på åtminstone 30%.

Sent from my mate Amber Gold

12. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag köpte mig en guld-M8 i förra veckan, och jag är tycker verkligen om den. Utom när det gäller batteritiden. Visserligen är jag van vid en LG G2 som klarade sig väldigt länge, men med M8:an får jag ungefär 4 timmars skärmtid per laddning. Vanligtvis har jag ungefär 3 timmars skärmtid och 25% batteri kvar vid dagens slut om jag använder den då och då under dagen och inte tar en sen kväll. Det känns lite i underkant men är det normalt? Jag har fabriksåterställt den efter 5.0-uppdateringen så jag tror inte att det finns något mer jag kan göra...

13. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu har jag ingen koll på hur länge en M8 ska överleva på en laddning men det tar ett par dagar tills batteritiden normaliseras efter en uppdatering.

Paul gillar detta.
  14. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Eh, det låter extremt dåligt.
    Jag har haft min M8 sedan juli, fick Lollipop nu för typ två månader sedan (minns inte riktigt, haha) och jag har ungefär 30% kvar efter TVÅ dygns rejält användade. Det inkluderar spel, dock inte lång tid men kanske en timme totalt. Kör aldrig energisparläge heller.
    Du borde nog ta en chatt med supporten, eller doa direkt.

15. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det låter som ungefär samma batteritid som jag får ut. Det är också i linje med andra flaggskepp ifrån 2014, antagligen har Ior ett annat användningsmönster som gör att hon klarar sig längre. Finns en snubbe på XDA som brukar få ut 7-9 timmar SOT på ett dygn, men det är ju extremfall ;)

16. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vad menar du med användningsmönster? Jag använder mobilen hela tiden.
    Bankärenden, kolla buss, väder, nyheter, slösurfa, FB, sms, mail, samtal, tv.nu, kamera, mitt Tele2, Tapatalk, musik, ALLT.
    Jag har sällan på min dator numera sedan jag skaffade min M8, så jäkla mkt använder jag mobilen.
    Det är ju hård användning. Eftersom ni båda har så få timmar per laddning så blir jag rejält nyfiken på vad sjutton ni gör på era mobiler??? [emoji54] [emoji54]

Enda grejerna som jag kan gissa är strömsugande och som jag inte använder, det är Spotify och FB Messenger. Plus kik/snapchat, och sådana tjänster.
    Har också klickat i att datatrafiken stängs av mellan midnatt och 06, det sparar väl lite ström kan jag tänka mig?

Paul gillar detta.
  17. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag har grejat lite med det här de senaste dagarna. Problemet är att jag köpte den i Tyskland (urgh) och de verkar inte vilja inte ta en DOA för detta, de har i alla fall inte svarat mig än... Så jag chattade med HTC:s support och han jag snackade med tyckte att det inte nödvändigtvis var onormalt. Om jag skickar till verkstad och de konstaterar att det inte är något fel, ja då är det 350 kr felsökningsavgift :((

Ja och okej, det som drog mest för mig igår var typ alla appar du Ior inte använder ;9 Men ändå, att Kernel och Android System ligger så högt, ska det vara så?

EDIT: Ska tilläggas att jag chattade rätt mycket mer Facebook också, men av någon anledning dyker det inte upp där.

EDIT2: Re-hostat bilderna.

Last edited: 7 apr 2015
  18. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ser fortfarande inte bilderna? [emoji53]
    Min kernel är på 18% och android system på 10,8%, är det liknande ditt?

19. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Weird. Nu då?

Men då är mina Kernel/System på ungefär samma som dina. Jag tror att jag ska vänta lite och se om batteritiden förändras något framöver. Batteritiden har varit lite bättre idag. indika kanske hade en poäng med att telefonen behöver "stabiliseras" någon dag efter en uppdatering/återställning ¯\_(ツ)_/¯

20. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har nyss snackat i telefon i nästan två timmar varav cirka hälften på högtalartele, så det sög lite extra batteri [emoji54] Annars hade jag fortfarande haft över 50% kvar.
    Kopplade bort laddaren runt kl 03 inatt och sedan låg den orörd tills 06 då jag hade 98% kvar efter alarmet, men sedan dess har jag gjort av med en del. Brukar som sagt ha 55-50% kvar efter en dag, men detta var överlag en dag av normalt användande [emoji5]

Testa att göra som jag gjorde! Ladda fullt på natten och koppla bort laddaren och låt mobilen ligga orörd tills tre timmar senare då du kollar hur mkt batteriet losat.