Fråga: Batteritid One 2014

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av indika, 4 apr 2014.

1. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Du vet inte vad du har för skärmtid eller? Det går att se med Gsam. För jag tog min av laddning 07 imorse, nu är den 21.30 (dvs 14,5 timmar) och jag har pratat i telefon 45 minuter och har 1h45m skärmtid så vi kanske ligger på samma nivå ungefär?

Den drar inte så mycket när den ligger, men snabbare när jag använder den än min LG G2 gjorde. Svårt att veta om det ska vara så med M8, bara.

2. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Försökte ladda upp en skärmdump åt dig men det står bara och tuggar [emoji35]
    Har iaf en genomsnittlig skärmtid på 4h och 55min, eller max 5h och 34min.
    Batteritiden per full laddning är 1 dag och 19 h, skärmen är då aktiv i drygt 7 timmar.
    21 timmar sedan jag kopplade loss laddaren.
    Seriously dude, WTF gör du med mobilen? [emoji54]

3. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Haha fattar inte. Detta är dagens batteritid och då har jag använt den väldigt lite. Något mail, lite Facebook Messenger, och tydligen 44 minuter och 22 sekunders samtal. Jag kan dock tycka att det är konstigt att 41%, nästan hälften av den ström som gått åt, ligger på "Phone Radio". Jag har haft okej 4G-mottagning (ofta 3 av 5 staplar) och inte varit ansluten på något wifi under dagen.

Antingen är min batteritid dålig eller så är din abnormt bra!

Last edited: 8 apr 2015
  4. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Phone radio, eller bara radio som det står i svenska versionen av Gsam, var aktiv i 21 h och 06 minuter enligt skärmdumpen jag tog förut. Dock hade det bara tagit 8% av batteriet.
    Måste nästan vara något fel på din M8...
    Edit: nu gick det att ladda upp skärmdump!
    Kolla mina "värden" på de tre översta där, 1%, 25% och 8% och du hade vaddå? Vansinnigt ju...
    Edit 2: och kolla genomsnittstiderna! Jag har 29 h och du har knappt 8 [emoji54]

Last edited: 8 apr 2015
  5. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Jag tror det är olika användningsmönster helt enkelt. Får liknande batteritid med min M8, mycket Chrome, Spotify och FB messenger!

Jag brukar snitta ungefär 8 timmar standby och 2h skärmtid för halva batteriet. Så hela är ungefär det dubbla. Min vän med en S5 får nästan exakt samma.

6. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Att Radio drar olika mycket beror väl på hur bra täckning man har, uteffekten varierar ju beroende på mottagning. Sen finns det tusen saker till som spelar roll typ saker som detta: http://www.extremetech.com/mobile/110711-what-is-lte/2

7. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag får nog helt enkelt leva med att batteritiden inte är så bra som jag hade hoppats på. Troligtvis är det inget fysiskt fel på telefonen, och det var framför allt det jag behövde reda ut. Tack för all er hjälp!

8. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Är säkert snapchat och Spotify och Messenger som suger ström dig också. Sluta använda dem så kommer du upp på min nivå [emoji5]