Tjena. Gick precis till S9 från min gamla S7a som jag bara har varit väldigt nöjd med. Vårt första möte blev inte direkt positivt, jag kommer åt Bixby-knappen hela tiden (för i helv...)! Det är fortfarande för tidigt att utvärdera batteritiden, men jag är inte direkt hoppfull av det jag sett hittills, och vad jag har läst här. Trist med den här utvecklingen.
Du ska kunna stänga av sålde slipper komma åt den i onödan. Here’s how to disable the Bixby Key on your Samsung Galaxy smartphone
Värt att nämna att knappen även kan mappas om med hjälp av bxactions från Play Store. Löser inte feltryck men i så fall kan man exempelvis mappa om Bixby till Vol Down och ändra Vol Down till Vol Up.
Jag tänkte slå till med Comviq 395kr per månad under 24mån för den här luren. Kan någon berätta om det finns möjligheten att sänka hastigheten på CPU och skärmupplösningen?
Så fick hem igår min S9 från Comviq, den var 70% och körde uppdateringar och la till allt jag hade i min förra mobil. Samt hann jag spela spel, titta på youtube och twitch. 4.5 timmar av SOT från 70-15%, full upplösning 2960x1440 samt full CPU styrka, får inte glömma att nämna, hade wifi på, 4g på, gps av, bluetooth av och ljusstyrka på auto. Jag ska testa köra luren i 2280x1080, medium settings på cpu och se om det ger en bättre effekt.
Går det att lita på denna appen? https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.phoneinfo Står att efter 21 cyklar så här jag 90,97% kvar av batteriet Låter väldigt konstigt när samsung gick ut med och sa att deras nya batterier ska hålla 95% av sin kapacitet i 2 år för både S8 och S9. The Galaxy S8's new battery will degrade less quickly than the Galaxy S7's Någon annan som kan kolla?
Jag skulle varken ta Samsungs uttalanden eller appens utan en väldigt stor nypa salt. Vårda batteri handlar om att ladda ofta och vara inom intervallet 40-85% typ.
Ungefär hur min dag ser ut. Körde med energisparläge från 25%. Har bixby, chrome och gmail inaktiverat.
Tror inte denna app visar rätt när det gäller batterihälsa för testade igen och hade 92,4 % den gången. Beror nog på vad du gör på telefonen just då och temperaturen. Men håller med dig, är inte nöjd med batteriet. Det som jag gör ofta dock är svarar i telefon och SMS via min gear s3 och vad jag vet fungerar inte SMS med något annat än en Samsung telefon så man är lite fast där. Note 9 kanske nästa telefon om det får 3850mAh som det ryktas
Jag funderar på en P20 Pro men har oxå en s3..... trodde det skulle vara fullt kompatibelt, att det bara var ios som var lite begränsat.
Är precis i samma tankar, fick låna en OP5T av en kollega (tänkte köpa av hnom) men kameran var för dålig i jämförelse med S9 även om batteriet va bättre. Känns som P20 Pro eller vänta på Pixel 3 XL/Note 9. Just vissa saker samsung gör som får mig att inte byta även om batteriet är dåligt. I jämförelse med P20 Pro är det hörlursuttaget och microSD-kort (har ett 256gb) och Gear S3s funktioner som får mig att tänka om.