Bara tänkte. Visst kan man väl göra som du gör. Men vad jag förstått så är det långa laddcyklar som till slut gör att batteriet gammalt. Det är bättre att ladda den när du får chansen även om det är 9% kvar just för att minska antalet laddcyklar. För det är det som till slut ta kål på batteriet. Så korta laddcyklar är bättre än långa. Iallafall vad jag förstått. :-)
Kanske inte. Man brukar säga att det kan ta 1-2 veckor innan batteriet få bästa kapacitet. Titta bara fruktsallad som till slut i denna tråd blev mer nöjd efter ett tag. SKulle det då inte bli bättre under den tredje veckan, ja då kan det ju vara någon app som använder mycket processorkraft och därför drar mycket ström. Så testar först att återställa luren, för att se om det blir bättre. Lägg inte in alla appar då på en gång. Utan testa och installera dem då du vet att att allt är ok. SKulle inte det hjälpa, då kan det ju vara hårdvaran problemet ligger i, och kanske t o m operatören du använder dig utav.
Jag har visserligen en Z1 compact, och har själv ett mysko problem. Har jag mitt 3-simkort i luren, håller mobilen över 1 dag utan problem och utan Stamina-mode. Stoppa jag in tres syskonoperatör Hallon, så håller inte batteriet hälften av denna tid. Jag fick slå på Stamina-mode och plötsligt så blev det något liknande som tidigare. SÅ operatören kan också vara en orsak om den får leta efter nät ofta o s v.
Last edited: Oct 16, 2014