Jag tycker min batteritid blivit bättre efter ett par månader 10% kvar av batteri: 7timmar och 25min skärm tid Andvändning 41 timmar sedan laddning Allt igång 4g sync etc
Någon som testat Qualcomms BatteryGuru på sin G2:a? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xiam.snapdragon.app
Brukar alltid ha minst 4 timmars skärmtid med nästan allting på förutom BT och sync. Användning i snitt 45 timmar, belysning alltid på 70%, ingen airplane mode. Upptäckte nyligen att Shazam drog ner hela batteriet, låg nästan på 50% av batteriets förbrukning.
Jag har rätt hyfsad batteritid, ingen monstertid som vissa andra verkar ha här men ändå hyfsat nöjd. Har laddat ner GSAM battery monitor och låtit den vara igång några veckor nu för att få lite koll och jag är också drabbad av wakelocks verkar det som. Det är Systemappen som står för det och går jag in och tittar så står det "AudioOut_3 xxm (yy) och Audioout_2 xxm (yy) och sedan AudioIn_XYZ 0,1s (X) följt av en massa till liknande. Någon som vet vad dessa kommer från? Funderar på om det är när mina hörlurar är ikopplade?
Kan vara spotify eller någon annan musik app som ligger igång i bakgrunden. Döda dem ordentligt när du har lyssnat klart på musiken så bör problemet lösa sig.
Kan nån hjälpa mig med denna wakelock. Den suger verkligen ut batteriet på min LG. handleMediaEvent Bara idag har jag 13h vaken tid
Jag läste på internet att detta wakelock uppkommer när man använder knapparna på ett headset. Kanske kan testa att inte trycka på knapparna en dag och se om det försvinner?
Jag använde inte headset idag och då hade jag inte alls detta wakelock. Får nog byta ut headset för detta har inte hänt innan.