Min standby tid är åt helvete! Bam något wake lock verkar vara boven. Hittar inget när jag googlar på det. Någon som kan hjälpa? Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Någon app som använder mobildata. I denna tråd några som har det när de har använt Google Tracks. Kan i princip vara vad som helst. Installerat någon ny app på sistone? Eller updaterat någon app? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1811365
Märkligt, jag har absolut ingenting igång och bara man kanske ringer ett samtal på 2 min så har det gått 8 % av batteriet, grejar man typ bara lite i inställningarna så har det tagit 17%, batteriet kan dock hålla i 2 dar men det är om jag inte rör tel överhuvudtaget.
Råkade tacka hehe Bleach ikonpack Axis ikonpack Något trails spel Sen kommer jag inte ihåg mer Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
rom Måste bara rekomendera Pardus HD classic 7.5 ROM! Har haft den nu i ca 4 dagar helt utan lagg eller buggar. Men de bästa med den är att batteriet har blivit sjukt bra. Igår fick jag ut ca 5h skärmtid. Gör de jag ofta brukar göra, Facebook, instagram, spel kanske ngn timme, kollar tiotals klipp på youtube och surfar mycket. Innan fick jag ut ca 3h max
Jag är sjukt nöjd med batteritiden mot min förra lur, en Galaxy S4. Dagens användning ser ut som så att jag har väl tagit emot och ringt ca. 10 samtal á 2-3 minuter i snitt. 2-3 mms. Kollat facebook, blocket, twitter, kollat mailen, surfat på muggen (blandat mellan 4G och WiFi), smsat ca. 40 sms totalt (om man räknar in- och utgående), jag använder min telefon mycket om dagarna helt enkelt. - Stock ROM - 100% ljusstyrka med auto - Widgetlocker & Nova Launcher med "Tiny White Icon Pack" - Inget energisparläge, ingenting för att spara batteri alls. - Blandat mellan ljudlös och "ljudpå" under dagen Har 12% kvar nu i skrivande stund, batteriet räcker PERFEKT till en dags användning för mig.
Dagens tråkiga resultat... Fattar inte vad som händer. Jag vet med säkerhet att det inte är batteriet det är fel på, har testat en annan g2 i några dagar. Grejen är att det inte bara är standby som är dåligt. Känns som att den drar mer än den borde när jag använder den också
Bra tips men tyvärr är det inte så lätt. Skärmen drog väl mellan 40-50. Spotify 8-9 nästa efter det på 4 prolle.
Jag tror att det finns appar som är bättre för att speca upp vad det är som drar batteri, kolla efter det!
Har testat både better battery stats och gsam och där finns wakelocks men grejen är att den drar fruktansvärt mycket när jag använder den också. Inte bara i standby
Jag tycker att CyanogenMod presterar avsevärt bättre än tidigare. ~ Sent from my LG G2 using Tapatalk ~