Diskussion: Batteritid

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stromma, 29 maj 2014.

  1. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för ditt svar och tips!! Hittade ingen direkt app med hjälp av GSM battery monitor men tömde cacheminnet och startade om och tömde igen. Då blev det bättre men just nattetid drar den runt 15% oavsett.

    Kör med sista 10e-uppdateringen men värme upp mot 47 grader har jag haft från dag ett så fort jag läser, kollar mail el liknande dessvärre.
     
  2. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det finns ett energisparläge där du kan välja när det ska aktiveras, t ex vid 20% kvar av batteriet och vad som ska slås av såsom wifi, bluetooth, vilken ljusstyrka skärmen ska gå ner till osv.
     
  3. Segr

    Segr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Utan att ha något som helst belägg för mitt påstående kan jag tänka mig att ett batteri för 7 dollar ska vara bättre än det som sitter i. Det kanske har högre kapacitet men skulle kunna tänka mig att det slits ut väldigt fort.

    Skickat från min LG G3 via Tapatalked
     
  4. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Nej undvik dessa replacement batteries, dom oftast ger typ 50% av utlovad kapacitet och vem vet vilket skit det är? batteriet kan explodera och skada telefonen vågar ni verkligen köpa sånt skräp till en telefon för över 5000 eller? vet att när jag hade min desire och ville ha ett starkare batteri så provade jag 3 olika alla med högre kapacitet och tro fan dom hade inte ens i närheten på stockbatteriet så ni som tror att ni får bara för det står 3300mah kan glömma sånt direkt..