Batteritid

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av twelve, 5 sept 2009.

  1. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever samma sak med låsknappen, lustigt nog. Beror nog på om någon process pågår som stjäl kraft, kanske. :)

    Jag är hyffsat nog med att stänga av wifi och GPS när jag inte behöver det, dock kör jag på med 3G då jag finner det lite bökigt att slå av och på via inställningarna (jag slår vad om att det finns en app dock :D).
     
  2. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Absolut! Jag kör en widget - 2G-3G OnOff, funkar bra, men ful ikon..
     
  3. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då kommer den falla offer för min fåfänga. :D
     
  4. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med 3g och autosync och nästan ingen användning har jag kommit upp i 39h. Det är med IH8. Mycket märkligt att olika telefoner verkar dra så olika myket!
     
  5. Callahan

    Callahan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hade en gammal baseband (gf8 eller liknande) på min Galaxy. Stoppade in Galaxohero men glömde att uppdatera till II5 före så den gamla baseband låg kvar.
    Telefonen orkade inte ens från 07:00-16:00 vissa dagar! Då hade jag knappt använt den alls! Inge wifi, btooth eller gps men 3G på.
    Var inte glad alls med tanke på att min HTC magic klarade sig betydligt bättre och dessutom var mycket mer responsiv och snabbare.

    I går eftermiddag (när jag insåg misstaget med att jag inte hade II5) tog jag bort galaxohero och stoppade in en ren ii5 rom runt 16:30 tiden och har fortfarande inte behövt ladda telefonen.
    Antingen var det baseband som blev grymt mycket bättre, eller så var det något i Galaxo (kanske quickdroid?) som drog ström eller en kombination av båda.
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag kör på II5, och har inte GalaxHero eller Galaxo, och jag tycker mitt batteri är skitkasst.

    De program som jag vet finns i bakgrunden är typ Handcent och Locale.

    Även OverClock widget som ska clocka ner när skärmen är av.

    Har haft wlan på mycket, men även testat dagar utan.

    Har också haft problem med att ens få det att hålla halva dagen med lite "normal" användning.

    /Söder
     
  7. DanielM

    DanielM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min batteritid gick upp avsevärt med en hårdvarupatch jag lärde mig i syslöjden :D . Från en batteritid på under en dag har luren nu haft batteri över helgen och is still going strong. Jag vände ut å in på fodralet och fick undan sömmen som trycker mot kamera eller lock/unlock-knappen. Snyggt blev det inte, men det får funka tills jag hittat ett bättre fodral.

    /Daniel
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag använder inte fodralet.

    /Söder