Det vet jag inte, men det antar jag. Skärmen släcks om det är det du menar. När jag kollar batteriförbrukning ser det ut så här: Mobilens Viloläge 37% Telefonen är inaktiv 32% Röstsamtal 12% Skärm 9% Flikie Wallpapers HD 7% Wi-Fi 2% Känns som om den använder mer ström nu när den är i viloläge eller inaktiv. Använder den lika mycket som förut fast tycker jag får slut på ström mycket tidigare. Fast kanske inbillar mig om den nu inte ska ta mer ström bara för jag har LP och simi folder. Men undrar varför Flikie Wallpapers HD är med i den listan? Har inte varit inne i det programmet, bara min wallpaper som är där ifrån. Ligger det och suger ström? (Och ja, jag har nyss börjat med android )
Är ganska grön när det kommer till android själv. Se om du kan väcka luren med hårdvaruknapparna på fronten, om det går betyder det att den ej gått ner i vila ordentligt.
min är "unplugged for 79 hours" och 28% kvar fast då har jag använt den ovanligt lite men brukar ladda den varannan natt ungefär
Om du inte använt flikie wallpapers så är det nog lite konstigt att det syns där. Prova att stänga av det i settings/applications/manage applications och se om du märker någon förbättring.
Har bytt till adw launcher ex nu. 9h 23m sedan bortkoppling och 27% Varit på facebook med Wi-Fi i 10 min, och suttit nu en timme på flyttat lite ikoner. Ska det va så dåligt? Kanske jag får ta bort adw launcher oxå så jag inte kan sitta och ändra dock och ikoner hela tiden Men kunde ha den i 1.5-2 dagar förut alla fall när jag fick den, och då använde jag den betydligt mer när det var nytt med android och market spel etc. Finns det några siffror om hur mycket mer ström LP eller adw ex jämfört med standard launcher?
Jag lade in appen "3gtimeout" som stänger av datatrafik efter någon minut efter skärmen släckts.. Telefonen höll en dag ungefär innan.. Nu håller den minst det dubbla.. Såå.. varför ha på bakgrundsinfo när man inte använder hojen? När prio är batteritid menar jag?
Finns det några siffror om hur mycket mer eller mindre ström LP eller adw ex jämfört med standard launcher? Borde väl finnas nån test så man får riktiga fakta förutom folk som säger att det inte förändrats medan andra säger att dom fått mycket sämre batteritid?
Det är nog rätt svårt. Eftersom du kan göra SÅ mycket olika inställningar i launchern så måste man ju isf ha ett test så alla launchers har liknande inställningar. Sedan måste ju telefonen bara ligga i standby men precis samma mottagning. Inte ringa eller köra datatrafik. Du kan ju alltså helst inte ta med telefonen för försämrad mottagning ändrar ju standbytiden. Du kan ju själv ställa upp och offra dig för ett test Lättast är ju att var och en provar vad man upplever eftersom just dina personaliga inställningar kan påverka hur mkt ström den drar.
Min batteri dör också efter jag har surfat antingen facebook, youtube, apppar. Hörde det finns några appar som kan döda apparna och få mer batteri. Stämmer det och vilka appar skulle passa Blade mobilen?