Ja, jag märkte ingen skillnad alls, varför fråga om.det i batteritid-tråden? Ontopic, tycker att batteriet räcker hur bra som helst nu såhär efter en månads användning. Visst drar vissa saker mer men det drar ju inte ur på 7-8h som under de första dagarna.
Så du kör med Chainfire3D ett program som låter grafik pipelinas genom sig och konvertera instruktionerna till något som din hårdvara förstår och du tycker det är konstigt att din nalle blir varm och att du tappar batteri fort. Ja, jag tycker nog att du skall köpa en helt annan typ av telefon sm tror att mjukvara som inte kompilerad för din arkitektur skall kunna köras som den hade körts native. Ni hålller på och trixar och knicksar och sen blir ni förvånade att er telefon drar för mycket batteri, ärligt talat låt det vara om ni vill ha kvar ert batteri.
Du, har du spelat något själv? Jag har tre spel som jag har kört med Chainfire3D. Betydligt fler som inte använder det men ändå får telefonen att glöda och batteriet att tömmas på nolltid. Så var inte så dryg
+1. Använder man sin telefon till allt man kan och ska (det är ju trots allt en smartphone) så kör man slut batteriet fort. Tur att vi alla oftast har tillgång till ett eluttag.
Lyckats få ut ca 4 timmar skärmtid under en arbetsdag.... Då var de inte mycket kvar efter ca 9 timmar
Hehe..De har nästan varit nog så lugnt en period. Men om jag nån gång kan klara av att knappt använda telefonen ska de bli kul att se om jag får ut bättre tider
Håller på att mata ur strömmen ur den nu för att se hur länge det tar att ladda upp den. Testade stänga av Wifi och det verkar ha gjort en j**vla stor skillnad på batteritiden, stått på 12% nu i 40 miniuter
hur i hela helvete stoppar man wifi sharing den har dragit mest på min mobbe idag ? ibland drar den inte ens 1%
Root och sedan Titanium backup funkar fint. Då kan man frysa eller avinstallera en massa Samsungskräp Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Finns det något sätt att utläsa antal gånger man laddat som det t.ex. går att göra på en Macbook? Skulle vara intressant att veta. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Om du rootar och installerar Titanium Backup - obs gå in under inställningar - program - utveckling och bocka i "USB-felsökning" först annars funkar inte Titanium som det ska. Sen i Titanium finns en knapp backup/återställ. Där listas allt som finns installerat i luren. Markera sedan Wi-fi-Sharing manager 1.0 och Wi-fi-delning 1.0 och frys dessa. Använder du wi-fi sharing så antar jag att det inte funkar sen om du gör så här. Men jag använder inte funktionen och har fryst dessa plus en massa annat