Fråga: Batteritid

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by perperub, May 9, 2011.

1. trozen

trozen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Snabb fråga, vad precis gör en ROM? :)

2. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Du blir lite lullig och kräks till slut innan du somnar.

3. trozen

MINA ENHETER

Nu var du lustig!

4. puttePRO

puttePRO Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Haft telefonen i ca två veckor nu. Displaytiden visar både spel och surf blandat med mail etc.

Helt ok batteritid. På första bilden ser ni att det är 17% kvar.

Lite irreterande bara att om jag nu då surfar 10 minuter till och kommer under 15%(vilket borde ge mig typ minst 20 timmar standby tid) att jag inte kan använda den inbygda kamera appen. Inget stort problem men surt att samsung talar om för mig hur jag skall förvalta mina sista 15%.

// Patrik

Last edited: Jun 16, 2011
  5. trozen

MINA ENHETER

Hur lyckas du få din skärm att dra så lite, min skärm drar alltid minst 50%, och då har jag dragit ner den på nästan 0 ljusstyrka...

6. GAM-droid

GAM-droid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt första inlägg :-) Läst länge men aldrig kommenterat men nu är det dags.

Gått från Desire till SGS2. Batteritiden har varit ganska kass nu i början (c 8 timmar med användning).

Nu till det märkliga. När batteriet vad nästan helt slut tänkte jag riktigt tömma det, så jag drog på en film. Trots att mätaren visade 0% batteri så spelade filmen i 40 minuter.

Så jag pillade vidare och ignorerade batterimeddelanden (film gick nu inte att spela). Slutligen körde jag lite film på youtube. Efter 10 minuter dog telefonen.

Vi som har dålig batteritid... kan det vara så att det är "fel kalibrerade" eller något? Ska se hur telefonen fungerar imorgon efter en full laddning,

Vad tror ni om detta?

7. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där visar ju inte hur mycket skärmen drar utan bara hur mycket den drar i föhållande till allt annat. Förhållandet till Android OS är ungefär samma som på andras telefoner så förklaringen till varöfr skärmen inte har dragit mer än röstsamtal är antagligen att han ringt j*vligt mycket.

EDIT: Tänkte bara lägga till mina tankar om batteritiden. Har haft telefonen i mindre än 48 timmar men kunde idag klämma ut 4,5-5 timmars batteritid med stock KE2 rom och ca 20% skärmstyrka. Wifi var på konstant och i princip skärmen också då jag installerade en hel drös med grejer. Jag hann också med att testa de flesta spelen jag installerade vilka var rätt många. Jag känner mig helt ok över det resultatet. Ska bli intressant att se vad den klarar när batteriet når sin fulla kapacitet och jag börjar använda denna superlur mer vardagligt.

8. rawx

rawx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

står säkert någonstans men har bara luddrat..
    Finns det någon buggfix till batteri problemet ännu?
    Mitt Os drar 40+ % vilket jag har förstått inte är ok.
    Min telefon är helt urladdad efter en dag och då använder jag den knapp..

Mange takk!

9. Rausner

Rausner Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har haft min telefon i en vecka nu och det är skrattretande dålig batteritid. Luren håller knappt en normal arbetsdag (8 timmar för alla som inte vet det). Använder knappt den. Några sms, kanske lite surf men likväl droppar batteriet fortare än fan. Har några widgets (facebook, snowstorm, spotify etc.) som ligger i bakgrunden men som inte används (socialhub kanske?) och hade supercurios insecure root kernel-ROM men bytte till Litening2 eller vf den heter.

Är det "rom-fel" eller är det widgets eller något annat som gör att det drar så in i helvetes mycket ström?

Edit: Telefonen ligger i fickan släckt och utan aktivitet i kanske en kvart-tjugo och då kan den ha tappat 5-10% batteristyrka..

10. puttePRO

MINA ENHETER

Tja... SKärmen har ju varit på i ca. 2:40.. Samt att jag snackat i tel i ca 1:50..
    Precis som andra säger så e ju % bara i förhållande till vad resten har dragit.

Men jag e klart nöjd med typ 3 timmar spel,surfa, kolla mail etc...
    2 timmar taltid...
    Lite gps med navigon
    Tagit lite bilder och filmat.

Om jag hårdkör(vad fan nu det är).. men om jag toksitter med telen..
    Så får jag ut 4-4,5 timmar av aktivt användade.. alltså spela. surfa etc..
    och kanske 8-10 timmar standby.. har inte provat att köra den i botten från start till slut.. men skulle kunna tänka mig att den håller för 5 timmar kontinuerligt användade... HELT OK tycker jag...

11. puttePRO

MINA ENHETER

Precis... :)

12. trozen

MINA ENHETER

Testade att dra ur laddaren igårkväll när jag gick och la mig, under 8 timmar drog telefonen 2% batteri, wifi,gps av. Rätt bra

Över likes this.
  13. Fredrik75

Fredrik75 Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 9
    Nu har min telefon ballat ur totalt igen efter att uppryckningen efter KE7.

Nu har jag haft den på i 3h och har 58% kvar.
    Andoid OS 26% (20m21)
    Browser 20% (12m26)
    Display 17% (38m31)
    Röstsamtal 5% (5m56)

:-( Måtte det komma någon bättre firmware snart!

14. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har testat setcpu nu och klockat ner cpu till 800mhz max och 200,hz så fort skärmen släcks.....Sparar grymt mycket batteri när jag spelar enklare spel som egentligen inte behöver cpu..+ att mobilen blir inte ens ljummen

15. Rausner

Rausner Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har haft telefonen ur laddaren i drygt 9 timmar nu. Har skickat och fått runt 15 sms samt 4 mail. Har inga widgets igång frånsett snowstorm och telefonen har legat släckt i fickan i stort sett hela dagen. Har inte lekt något alls. Har nu 7% batteri kvar.

Något måste vara RIKTIGT FEL. Det är under all kritik att en telefon inte ska hålla en arbetsdag när man inte ens använder den. Finns det någon bättre ROM att dra in som hjälper batteritiden eller något? Den verkar dra lika mycket/mer i passivt läge som när jag använder den?!

16. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du nyss köpt den så vänta ett tag tills du laddat den 10ggr ungefär..
    Brukar bli bättre.

Sen kan du ju se vad de är som dragit ström.

Är tex maps en batteritjuv som drar en massa utan att du gör nå så kan du roota och frysa programet..

En del säger att de får bättre batteritid av att byta rom men svårt att säga rent allmänt.

Jag klarar aldrig en hel dag.
    Men jag tror att min användning ligger högre än de flesta andra + att Tre verkar suga massor mer ström än andra operatörer där jag bor

17. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla så inte har wlan eller en massa datatrafik på. Om jag har min telefon liggandes utan wlan med skärmen av så drar den i princip ingenting, och jag fick min telefon för bara 2 dagar sedan.

18. Rausner

Rausner Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har Litening V1.1 (ska uppdatera till 1.4 ikväll) och har haft telefonen drygt en vecka. Har inga program igång och inget wifi/bt/gps/etc igång.. Allt är så basic det kan bli..

19. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är absolut så att batteriet blir bättre med tiden, i början så klarade jag mig knappt än dag (jag vet, man fingrar med på telefonen då etc).

Nu för tiden klarar jag mig lätt 1.5 dagar med ett par telefonsamtal (5-30 min), pushar mail hela tiden och wi-fi på hela dagen. Tycker faktiskt inte batteritiden är något problem alls. Finns det någon modern telefon idag som klarar mer än 2 dagar utan att man snålar med användningen?

20. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Allvarligt talat så har jag aldrig förstått varför man inte kopplar in sin lur varje kväll?

Missförstå mig rätt nu. Det är mycket möjligt att min lur klarar sig ett par dygn med sparsam användning men om den ligger på 50 % när jag lägger mig så pluggar jag självfallet in den, vet ju inte hur mycket den kommer att användas dagen efter?

Nu är detta inget problem för mig som ligger på 6 - 8 timmars surfande + en massa annat per dag, laddar ett par gånger varje dygn.

Standbytid existerar inte här :)