Fråga: Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av perperub, 9 maj 2011.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har märkt att min batteritid är betydligt bättre efter senaste updaten. Jag har batteribugen men batteriet håller ändå över 16h utan problem med mkt användande. Undra om batteribuggen verkligen är där mer visuellt än praktiskt problem. Jag gissar bara nu förståss. Kan inte säga att jag vet men för mig ser de bra ut iaf.

2. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Igår ladda jag fullt på förmiddagen. Efter ca 10 timmar var laddningen nere på 29% med måttligt användande. Gick och slaggade och hade satt telefonen i flightmode. På morgonen efter ytterligare ca 7 timmar var laddningen nu nere på 2%. Har aldrig varit med om så stort fall under natten i flightmode. :eek: Dessutom hade appen Tradera dragit 6% trots att jag aldrig använt eller ens startat appen. Det enda nya som skiljer från tidigare är att jag installerade Google+ igår. Har nu avinstallerat den och hoppas på bättring.

Jag har inte märkt någon skillnad i batteritid efter uppdatering till KF3.

3. Nemaj

Nemaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter 14h och 7 min har jag 72% kvar av batteriet

Android os 34%
    Display 20%
    android system 15%
    navigon 14%
    batteri viloläge 7%
    inaktiv telefon 5%
    googletjänst 2%
    android core apps 2%
    röstsamtal 2%

Jag har använt den i ca. 4 timmar. Och då har jag skickat 2 sms, kort samtal, installerat enstaka app, surfat. WIFI har varit på hela tiden, 14 timmar.

1.Har jag buggen?
    2.Varför är det 34% android os?
    3.Navigan har jag inte startat ens men ändå är den på 14%, varför?

Tack på förhand

Last edited: 30 juni 2011
  4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har haft bra batteritid ända sedan inköp..

Installerade Go Launcher och märkte ganska omgående hur mkt den tog av batteriet.
    Jättetrist. Körde orginal launcher innan och hade minst 48h passningtid, nu halverades tiden och android OS stod för ca 40%.
    Nu åkte Launchern bort och får se om man ska prova ADW istället.
    Snacka om att man måste leta på batteritjuvar om man kanske installera många appar och spel samtidigt.
    Nu visste jag ju vilken boven var..

5. Nemaj

Nemaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon?

6. Bluecore

Bluecore Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har helt normalt batteri. Jag har haft igång min i 15 timmar idag och har ca 50% kvar. Men då har jag nog använt den lite mer än dig. Kolla hur mycket din telefon varit vaken i förhållande till vad din skärm varit på. Det kan avslöja om nått drar extra mycket batteri.

7. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Min telefon har hyfsat standby-tid men drar mycket batteri om jag använder appar osv. Lyssna på musik drar inte så mycket och inte surf heller, men spel (alltså jag spelar inte sådana spel som ni förmodligen spelar ;) utan lite patienser, Bejeweled och bubble-spel - alltså tidsfördrivsspel) och andra appar drar en hel del när jag använder dem. Jag får ladda minst en gång varje dag beroende på hur mycket jag använder appar.

Hur ser man hur mycket telefonen varit "vaken"? Vad innebär det?

Last edited: 30 juni 2011
  8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    En skum pryl. Jag Installerade widgeten Temp+CPU V2 och sen satt jag å tittade på CPU frekvensen. Den ska ju sjunka till 200mhz efter ett tag. Jag väntade i typ 1 minut och den va som fastlåst på 1200mhz.. och belastningen låg runt 60% cpu. Inget va igång.. wtf? Jag kollade med Samsungs App monitor och den visade inga aktiva program heller som drog någon cpu. Så de hela måste ha varit bakgrundsprocesser. Jag valde att rensa ur minnet med Samsungs App Monitor och då sjönk CPU-belastningen ner till under 10% och frekvensen låg på 200mhz enligt Temp+CPU.

Ska kolla om detta påverkade min "Android OS"-hög cpu belastningsbugg. Bara en tanke. Btw, nu efter 10mins sen jag rensade upp så ligger min cpubelastning fortfarande på runt 6-7%.

9. Ainatar

Ainatar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Installera watchdog så kan du se vilka processer som ligger och belastar. Ibland är det nåt skit som ligger och drar och då kan man döda den eller svartlista tex.

10. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har du haft på skärmen i 4 timmar och så mycket batteri kvar? Då borde display ligga högst upp oxå.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Wow! Vilka modifikationer har du gjort?
    Är data på? Sync? Bakgrundsdata? Skärmljus?

Jag har efter 9 timmar enbart 78% batteri kvar. Då är sync, data- och bakgrundsdata avstängt, Skärmljuset på lägsta, gps/wifi/bluetooth avstängt.
    2 samtal och MAX 30 minuters surf (då med data aktiverat).

1. Display 40%
    2. Android system 20%
    3. Android OS 11%
    4. Facebook 8%
    5. Röstsamtal 8%
    6. Batteriviloläge 8%
    7. Inaktiv telefon 4%
    8. Supernytt 2%

Har jag bra batteritid eller hur borde det se ut?

Last edited: 1 juli 2011
  12. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Man ska inte glömma täckningen..Om man nu ska jämföra batteritiderna.

Jag var in på IKEA i västerås som har NOLL täckning med min operatör Tre och det försvann väldigt mycket % på den timman jag strosade runt därinne.

13. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nån som vet om det har hänt nåt nytt angående att Dlink dir-655 käkar 10%/timme av batteriet ? Vill ju helst inte byta router eftersom den e så bra annars.

14. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

En sak som gör stor skillnad på batteritiden är just täckning. Jag befann mig på en plats häromdan där telefonen gick i nån slags loop: 1) Hittar 3G-täckning. 2) Slår över till 3G-nät. 3) Tappar 3G-uppkoppling pga för svag signalstyrka. 4) Slår över till 2G-nät. 5) Gå tillbaka till steg 1).
    Med så svag nät så förlorade jag väldigt mycket batteri på kort tid, trots KF3 och Green Power.

15. heatfire

heatfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

har haft samma problem med min gamla galaxy då jag var i ett garage och telefonen försökt synka i 1timme i sträck.. hejdå batteri..

för övrigt mår min S2 fint 0.5%/timme om den får ligga i fickan. handlar bara om att slå av så mycket program som möjligt som ligger o synkar.. då sover telefonen ordentligt.

16. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Min ligger och hoppar mellan 3G, H och H+. Gör det stor skillnad på batteriet? Vad kan man göra åt det isf? Låsa så att den bara kör 3G?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

17. Marie71

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

En fråga. Idag spelade jag musik ett bra tag med telefonen. Men batteriet höll sig. Direkt efter det gick jag över att spela ett spel (Patiens, så inga krävande 3D-spel eller avancerade grejer) och telefonen blev plötsligt jättevarm. Displayen var också het. Så att den nästan var för varm för att ta på. Gick knappt att hålla i telefonen. Och batteriet bara sa "swop" så var det slut!

Vad hände??? Jag blev nästan rädd.

Jag stängde av telefonen och då svalnade den snabbt.

Är detta batteriet som gjorde att telefonen blev så varm, eller telefonen i sig?? Den har blivit het när jag spelat det spelet förut en gång, men då stod jag utomhus i gassande sol och väntade på bussen, så jag tog för givet att värmen från solen i samband med spelandet hettade upp telefonen.

Den blir varm av andra appar också. Så jag vet inte om jag bara kan skylla på det spelet...

Kunde inte se något anmärkningsvärt när jag kikade på batterianvändning. Skärmen var visserligen uppe i 50% men det kan den vara ibland.

Att den blir varm ibland har jag varit med om. Men inte hela telefonen på det här sättet. Det var i varmaste laget.

Kan det vara fel på batteriet? Rädd att det i så fall ska skada telefonen? Ska man köpa ett extra batteri och se om det blir samma sak med det?

Hur är det för er?

18. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Bakom nedanstående uttalande finns det inga av mig faktiska bevis, dessa är endast lösa teorier! :P

Jag tror att det är så dumt att så fort något spel/app kräver lite mer av CPUn än normalt så kör telefonen igång på maxvarv, alltså 1200MHz! även om den inte behöver.
    Detta suger batteri och gör telefonen tokvarm. Som sagt, detta är bara en teori, men det känns som den ända vettiga förklaringen tycker jag.
    Min gör samma sak för övrigt. Ska prova att klocka ner CPUn och undervolta och se om den blir lika varm då. Återkommer om någon dag eller två med resultat.

19. Marie71

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Låter logiskt!

För när jag tänker efter så blir telefonen ofta varmare fortare av just det spelet (Det är en app med en gedigen samling av olika patienter så egentligen borde det inte vara så märkvärdigt... men patiens kanske kräver mycket beräkningar som tar processorkraft???) än andra, även om den inte brukar bli just SÅ varm. Men det kanske berodde på att jag spelat musik i kanske en timme precis innan också...

I samband med att batteriet dog (eller det dog inte, men jag fick första varningen att ladda) så fick jag också något felmeddelande som dök upp. Något som jag inte begrep och därför inte minns hur det löd, men något med android var det i alla fall. Undrar om det hade samband. Kanske var något annat som också låg och tog kraft från batteri och processor samtidigt som spelet...?

20. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Läste någonstans för ett tag sen att vissa spel tyvärr är sämre kodade än andra också, vilket kan medföra att de drar betydligt mer kraft än de behöver. Och eftersom det finns så mycket krut i våra telefoner så kan det ju givetvis medföra att det slår bakut förstås.

Spelet jag hade problem med (bug village) slutade funka så jag kan inte testa med klockningen. Men jag funderar att klocka ner i alla fall. Har inte hittat något spel som borde kräva mer än 1GHz än så länge...