Batteritid

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av apache54, 30 jun 2011.

  1. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det finns en tråd här i forumet om att återställa allt till "stock" med s-on igen, men det verkar lite meckigt, något som man kanske ska låta bli om man inte måste. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=56919 Man kan däremot lägga in en rom som är precis som stock, med eller utan rootbehörigheter om man vill, även om man har s-off. Fast när man väl börjat flasha och kommit på hur man gör och att det inte är så svårt så får man lätt blodad tand, man vill prova den ena rommen efter den andra ;)
     
    magnutz gillar detta.
  2. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tänkte mest på om man måste skicka in luren. ;)

    Batteritiden med Stock är ju kort så något måste göras utöver Anker-batteriet. Återkommer snart med mer.
     
  3. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Att stänga av allt autosynk osv, ljusstyrka på minsta, skärmtimeout på några sekunder, aldrig igång WiFi eller mobilt nätverk i mer än någon minut förlängde min batteritid otroligt mycket. Men hur kul är det att inte kunna vara inne på olika forum o hemsidor t.ex :) hur mycket hjälper 1900mAh Ankerbatteriet med original HTC rom? Jämfört med standard 1520mAh batteriet?
     
  4. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det är därför jag gillar JD+, med mitt schema stängs allt sånt av när jag inte använder mobilen. Den har även lärt mig mina scheman och platser, vilka wifi-nät jag använder osv. Jag har ljusstyrkan på kanske 80%, lagom sync och jag använder mobilen vääldigt mycket, och jag klarar mig lätt en hel dag. :) Med stock-batteri .. ;)
     
  5. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Evighet.. det är vad det kommer att ta för mig. Jag ser ju itne vart jag ska börja ens. Skulle vilja ha InserCoin-ROM för den verkar folk gilla. Var finns den? Vilken version är det man ska ha?!.. merde.. trodde nörderiet dött med windows98..
     
  6. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Gå hit, läs de två klistrade trådarna, är något oklart så posta bara i dem så hjälper vi dig!

    När du har rootat din telefon (kör med SuperCID) och uppdaterat din firmware kikar du i denna tråden, jag uppdaterar den varje dag. Posta bara där när du är reda att lägga in din första ROM, vi hjälper dig. :)
     
    magnutz gillar detta.
  7. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    haha, är rätt säker på att jag skulle fu**a upp om jag började rota i detta. RUU och alla andra termer. Vad betyder allt det jag läser?! Skitjobbigt att läsa guider som förutsätter att jag har ett fackspråk som uppfunnits av fyra småväxta sydkoreaner höga på Jolt och gelébjörnar! merde!

    Om jag råkar göra något knäppt vet jag inte om jag kan rätta till problemet. BOOHYA!
     
  8. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Hehe, när du känner dej redo att börja, så starta en ny tråd och fråga där om allt du undrar över så får vi försöka hjälpa till att räta ut alla frågetecken. :)

    Visst är det många nya ord och uttryck, men du behöver inte kunna allt. Det enklaste är dock om du läser lite och sen frågar om just det som är obegripligt än att vi ska gissa.
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Kollade posten och det låg ju ett batteri där....;)

    [​IMG]
     
  10. Ponisch

    Ponisch Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Finns det några enkla (inte en massa oläsliga grafer som egentligen inte säger någonting för en Svensson) jämförelser mellan originalbatteriet och det från Anker?

    Tacksam för länk om det finns, då uppdateringen till ICS gjorde att min batteritid ökade markant nu de få timmarna jag använt mobilen redan så borde ju batteritiden va fantastiskt med 1900mAh! :)
     
  11. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Om man köper ett batteri från Anker 1900 mAh, går det att ladda med vanliga laddaren. Har för mig att jag läste nånstans att man var tvungen att ladda i en medföljande batteridocka, stämmer detta?
     
  12. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick precis hem 2 stycken anker. Har laddat det ena i luren. Det andra i medföljande laddare. Måste gå att ladda i luren annars är det ju skräp. Verkar funka att ladda. Har fullt nu. Ska låta ligga lite längre. Ner o kika på det som sitter i laddaren..
     
  13. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inne på första laddningscykeln. Stockbatterirt hade varit nere på 95% nu. Anker kvar på 100%.

    Kör nu Youtube-klipp. 08-Hockey. Sen får vi se. 50 minuter video. Borde smocka till Anker-batteriet lite kan jag tycka.
     
    Last edited: 9 mar 2012
  14. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller på med mobilen hela tiden. Ser klipp, spelar spel etc. 49% nu. 3 timmars hård användning har käkat upp 51%.

    Luren börjar tappa lite mer nu, lite snabbare. Ska ladda upp den 100% igen innan morgonen. Det absolut bästa nu är ju att jag har tre batterier. Då har jag fan kräm för mycket användande!
     
  15. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Anker är tamejfan tokbra. Har legat på 100% nu i 3 timmar. Mycket av tiden på standby men ändå. Tagit 4 foton och även laddat upp till facebook.
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jovisst är Anker ett stort lyft....

    Är man "nörd" kan man studera batteriet med den här appen.
    https://play.google.com/store/apps/...ch_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNjYzcxLmJtdyJd

    Går även bra om man inte är "nörd" och enbart är nyfiken och vill ha full koll på sin batteriförbrukning...;)
     
  17. bertone_x19

    bertone_x19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Själv fegade jag lite, och köpte ett XE-batteri nu i veckan... är inne på andra laddcykeln, och är nu nere på 30% - telefonen togs från laddning i går morse 05.58. Det innebär ca 30 timmar med normalt (i mitt fall mest sms, mail, surf - inte så många samtal) nyttjande, men då händer ju inte mycket under natten... ;-)
    Hur stor del detta beror på batteriet i förhållande till ICS vet jag ej. Tidigare brukade telefonen slå om till rött/energispar vid 20-21 tiden när jag tog den från laddning vid 6-tiden.
     
    Last edited: 10 mar 2012
  18. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag köpte appen men den säger att jag bara har 1520 mAh. Man kanske måste ladda några gånger för att den ska läsa av statusen eller? Jag har Anker batteri på typ 1900 mAh om jag minns rätt. :)
     
  19. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Du kan ju kalibrera batteriet själv också så du får rätt mAh? :thumbup:
     
    Poteta gillar detta.
  20. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo precis som "Eraiser" skriver så är det ju "bara" att lägga in rätt info för batteriet....

    Jag blir så trött på alla som har så bråttom med allting... suck-deprimerande:cry:

    Sverige anno 2012.....:ehm: