Fråga: Batteritiden

Discussion in 'Xperia S - Allmänt' started by Itzhak, Jul 23, 2012.

1. Itzhak

Itzhak Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Har införskaffat en xperia s och är nöjd o så förrum med en sak BATTERITIDEN

Den är totalt värdelös, utan att man använt den så laddas batteriet ut som attan. Finns det något tips på hu detta kan lösas?

Hade en xperia arc och dessförinnan en x10. Har för mig att det var dålig batteritid på någon av dem också och att man då kunde göra något vid laddning som faktiskt förlängde batteritiden

Med vänlig hälsning,
    Seb

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla vad det är som drar batteri samt hur mycket skärmstid du har. Får oftast ut kanske 2h med 50% ljusstyrka.

3. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Antagligen en app som suger kräm. Eller testa göra en återställning. Har hjälpt för mig. Jag får ut 4 timmar skärmtid vid normalt användande. Har ljusstyrkan på 30% ungefär, men vid ljusa förhållande så går styrkan upp automatiskt ändå. Är din lur ny? Då tar det ett par laddningar innan batteriet nått full kapacitet.

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

4. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
  5. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om den drar mycket batteri utan att skärmen är på så är det troligen nåt som ligger o drar (Google Lattitude kanske!? logga ur den tjänsten) om det är skärmen så välkommen till klubben. Jag får 2,5-3h skärmtid och då har jag 5% kvar om jag har tur men nu under sommaren har jag laddat luren flera ggr per dag. :(