Batteritider och vad som "drar ström"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 20 mar 2011.

1. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

05.30 till 16.30 och jag har 16% kvar. Haft igång gps, wifi 3g skickat 3-4 sms ringt ett samtal , surf max 15 min totalt. Haft igång de där location grejset hela dagen, kan vara det som drog iväg idag iaf;) Igår låg jag väl iaf på 60 % vid den här tiden om jag minns rätt.

2. dubbe

dubbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Jag stängde av synk mot exchange, och jag tycker mig märka en jäkla skillnad faktiskt...

3. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ligger exchange synk automatiskt? har aldrig rört det då jag bara använder Gmail

4. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Bra fråga min epost klient slås på automatiskt efter jag kört app killer så nåt måste den ju göra utan att jag ens vart inne i programmet.

5. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Skickat SMS från kl 16.30 då hade jag 16% kvar batteri nu nere i 9%, fan de går fort ner nu =P

6. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

2 min senare nere på 7%! nej nu blir de läsa på om root och sånt och ta bort f-secure och alla dessa bil program och grejer som man inte kan stänga av:)

7. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    76% nu efter 12 timmar det är ju faktiskt väldigt bra har inte använt den vansinnigt mycket men ringt lite och sms:at på dan och lekt med appar och spel på vägen till jobbet.

8. Fiddelito

Fiddelito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu tycker jag att någon vänlig själ kan förklara utförligt hur man stänger av den här exchange-syncen? ;-)

Över gillar detta.
  9. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej!

Dom tipsade från LG att återställa telefonen för bättre batteritid och har pratat med folk som tycker det gjort skillnad. Men jag lyckas fan inte återställa min......Står att man ska hålla in av/på knapp och volym knapp i mer än 10 sek när telefonen är avstängd, men funkar inte för mig.....Telefonen bara låser sig.

Mvh J

10. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag har 72% efter 13,5 tim i normal användning. Jag tror att man måste vänta i ca 10 dagars användning för att komma i rätt nivå med batteri stabiliteten. Så alla som klagar/klagat inklusive mig kan säga någonting först då. Som m vi har gjort hittills är att ge telefonen dåligt rykte i onödan.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

rollet gillar detta.
  11. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Stäng telefonen >tryck volym nere (volym knappen nere > den man sänker ner volymen) och powerknappen samtidgt tills du ser ikonen på skärmen då släpper du knapparna. Resten sköter telefonen själv.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Last edited: 25 mar 2011
  12. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

original google-mail kan man lägga in utan att roota.
    Dock så kommer den andra ligga kvar i "bakgrunden", jag vet dock inte om det egentligen betyder något.

13. Fiddelito

Fiddelito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag gör sådär står det bara "S/W upgrading... please wait for upgrade to be complete" Jag har gjort så 3 ggr, och den har stått så i en timma vardera gång. Inget händer... Sen tar jag ut batteriet och telefonen är som vanligt... Vadfan är felet då?

14. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jag fick det också, men bara för att jag höll ner home av misstag samtidigt (tror jag)

EDIT: jag bara provade tills det funkade helt enkelt...

15. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ska det inte stå S/W upgrade? Det gjorde det för mig sen blev de klart på 5 min eller så.

Ska det stå något annat? :>

16. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jag vet inte o.0 kom inte upp för mig när det funkade XD

när det stod S/W update för mig så stod den så i 30 min utan att göra ett skit

men när jag lyckades så kom det inte upp

EDIT:
    angående SuperPower så har jag installerat det, men när den ska stänga av wifi så verkar den bara "blocka den". alltså wifi är fortfarande aktiverat i inställningar, men det står "ansluter till *SSID*", är det inte meningen att den ska avaktivera det så att wifi är urbockat i inställningar?
    samma gäller med 3g data blockeringen

Last edited: 25 mar 2011
  17. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror inte det räcker att stänga av exchange sync utan man måste ta bort alla konton som använder sig av exchange.

18. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

fick precis en ide!
    min telefon säger just nu att det är 3% kvar i batteriet, hiddenmenu säger 3636mV
    (titta i Hiddenmenu-> module test -> charging test) vad har ni andra för värden vid olika %?

min tanke var att om android lär sig vad som är max och min i batterikapaciteten, så bör det synas genom att ni andra har ett annat volt tal vid samma procent. tänker jag fel eller?

ni kan väl posta volt vid 100% 75% 50% och 25%? eller om ni helt enkelt hellre vill randomposta olila %...

19. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag har 3827 vid 50% nu när jag laddar. Har absolut ingen aning om vad det betyder men. :P

20. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

3827 = 3.827 volt i batteriet, altså lite starkare än 2st AA batterier :P (AA batterier är på 1.5V)

btw jag drog ner min tills telefonen startade om, det var runt 3535mV det verkar vara min värdet ?

om vi då antar att hunds batteri och mitt batteri är exakt likadana, så betyder det att skillnaden mellan 0 batteri och 50% batteri är 292mV (millivolt) då borde 100% vara 4119mV. då borde också varje % av batteriet vara 5.82mV (men eftersom telefonen bara verkar mäta till en noggrannhet på 1mV så kanske batteri% ändras minskar med 1% med var 6mV minskning i batterispänningen.

EDIT: har haft mobilen på laddning ett litet tag....

29% batteri i skrivande stund, 3830mV i batteriet.
    hund har du dålig batteritid? om du har dålig batteritid så verkar det ju som att min telefon har lärt sig batteriet bättre än din telefon och visar en mer korrekt batteristatus än din?

allt detta är spekulationer av en som inte kan ett skit om batterier förresten. batteriets urladdningskurva kanske inte ens är linjär, vad vet jag... men ändå, man kanske lär sig nånting

EDIT2: hund är din "start to save battery log in /sdcard/batterylog.txt" ibockad? min är inte ibockad, jag har inte ändrat den sedan jag gjorde en systemåterställning för några dagar sen.
    kanske därför en reset kan öka batteritiden? för att den inte sparar log? eller nått?

Last edited: 26 mar 2011