Batteritider och vad som "drar ström"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 20 mar 2011.

1. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    True, men surfar man inte o dyl. så kan de va en Grym powersaver :D

Lillen89 gillar detta.
  2. Lillen89

Lillen89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahaha näe de vore väl inte så jävla smart! haha Tack så mycket Fearkill! :)

3. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har haft bra batteritid i förhållande till hur jag använder luren, har tidigare gjort en
    factory reset men vet inte om det gjorde så mycket.
    Har nu idag gjort en till hard reset, gjorde en igår med men nu drar den ur batteriet fortare än tidigare, kanske telefonen måste "vänja" sig med vad man installerar och vad man använder innan den börjar funka bra.
    Mvh

Last edited: 29 mar 2011
    wibergify gillar detta.
  4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag gjorde en hard reset idag och tycker att luren blev lite laggig... :ehm: Whats up with that?? Angry Birds kan lagga till ibland, det gjorde den inte innan, och app drawern känns laggigare än innan...fuck! Skall se om batteritiden blev bättre imorgon...

5. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Fan va konstigt :P

AB har aldrig laggat för mig, flyter på grymt bra.

6. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köpte min igår, var alltså första natten nu. Gick från 49% till 41% för nån timme sen när jag steg upp. Nu är den på 39%, har däremot tankat lite från market och pillat runt en del. La mig kl4, så mindre än 1% i timmen får ju anses som riktigt bra om man ser till andra här : D Allt var av förutom 3G, däremot data avstängt. Såklart kan det ju alltid vara skillnad på % från mobil till mobil, så får väl se hur det tar sig om ett par dagar.

Igår använde jag den riktigt tungt, lät den ladda ett par timmar innan jag började använda den, gjorde sen en hard reset det första jag gjorde. Sen root och bort med tonvis av bloat. Väntar nu bara på mitt SD kort så jag kan fixa clockwork, nytt baseband och pauls rom.

7. craig_karr

craig_karr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns ju en inställning rätt långt ner i inställningsmenyn där man kan kryssa för använd enbart 2G-nät. Är det nån som vet om man kan göra typ en genvägg knapp eller liknande till den på startsidan/hemmenyn, så man snabbt kan koppla av och på den. tanken är att ha den funktionen på hela tiden, men när man ska surfa eller köra Spotify tex så vill man ju snabbt kunna slå på den utan att hålla på och klicka sig ner flera ggr i inställningsmenyn

8. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En sak att tänka på om man låser en telefon till bara 2G
    I regel prioriterar telefonen/nätet ett aktivt datakoppel över mobilsamtal. Så har man pushmail och sitter på 2G, så finns det en risk att den som försöker ringa in kopplas direkt till röstbrevlådan.
    Fullständigt idiotiskt men sant...

Jag har fått underbara råd från mobilsupporten, detta fallet var det tele2, delvis ger dom rådet om man kör bil och samtal bryts. Slå av 3G och kör bara 2G, bryts samtalen då är det ofta i handover från 3G (mycket kapacitet per bas) till 2G (lite kapacitet per bas), då hinner den inte alltid få en ledig slot.
    Har man då pushmail så kommer du istället troligtvis få problemet att du inte kan bli uppringd under långa stunder... I det fallet får man rådet att slå på 3G :-)

Men är man uppkopplad på WLAN så gäller så klart inte detta, bara när man kör data över mobilnätet.

9. Joab76

Joab76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag tänkte berätta för er om min batteritid. Dag 2 använde jag telefonen konstant en hel dag för att testa hur länge det räckte. 524min användning (då satt jag och knappade hela tiden) med wifi men inte gps, totalt så var telefonen igång 575minuter innan den slog av sig själv. Sen kan man ju fundera på hur mycket 10% var i tid från början och hur lång tid 10% räckte på slutet... Men att det ska vara dålig batteritid på x2 ... ne inte i min lur iaf. När jag använder den normalt har jag ca 60-70 procent kvar efter en hel dag. Cheers!

10. craig_karr

craig_karr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

524 min = nästan 9h = över en hel arbetsdag, låter ju osannolikt att du satt och knappade konstant på telefonen i 9h om du ursäktar. Inga mat och toalettpauser?

11. Joab76

Joab76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä jag surfade och hela tiden den var igång 575min inaktiv 9% det är 51 min inaktiv tid.

12. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har haft min lur sedan den 22 mars och hade ganska dålig batteritid i början (fick ladda efter ca 10 timmar). Har dock upplevt att den blivit mycket bättre nu.

Dagens status: efter 11 timmar och 17 minuter (för att vara exakt) så har jag nu 49% batteri kvar. Då har jag använt Spotify ca 45 min, ringt några samtal och surfat i kanske 15-20 min. Har dessutom använt miniräknaren i säkert sammanlagt 40 min.

Wlan och blåtand och GPS har varit avstängda.

Det jag gjort är att stänga av inställningarna för att den söker Wlan automatiskt. Det verkar spara mycket batteri, eller så är det bara att mitt batteri har kommit igång nu, har laddat varje dag sen 22 mars, dvs ca 8-10 ggr.

13. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Lg 2x har dålig batteritid, klart sämre än SGS och nexus s.

Det som tar enormt med batteri är datatrafik via 3g. Sjunker som en sten.
    Klart dåligt, även med senaste basband.

14. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

jo LG har dålig batteritid, men det blir bätte efter ett tag.
    Förresten jag har spelat gunbros, i förr går dog batteriet jättesnabbt, men idag har det faktist hållt längre.
    men jag är inte missnöjd, men knappast jätte nöjd heller.

15. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Gå in här på Market och installera detta då fungerar det som genväg.:
    http://market.android.com/details?id=com.curvefish.widgets.network2g3gonoff&feature=search_result

16. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Efter att han använt mobilen igår tills den dog, så laddade jag fullt fram tills för 12tim33min sen. Tog då ur laddaren, allt avslaget inklusive data, enbart 2G på, enbart standby sen dess. Just nu har mobilen 99% kvar. Har alltså tappat 1% på 12tim33min! Förbrukningen har vart 50/50 på viloläge/inaktiv. Ska använda den lite nu och se hur stabila dom där %en egentligen är, ifall den tappar en hel bunt bara jag slår på något. Återkommer :)

13:51 Surfat kring 20min med wifi, installerat lite från market, ligger nu på 89%. Så verkar vara rätt "stabila" % och inget hoppande, ser fint ut! Det som dragit mest är skärmen, har den låst på ca 75-80% brightness.

Last edited: 30 mar 2011
  17. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Quick settings är en bra app till de flesta inställningar.

mvh

18. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Efter jag fick min nya telefon efter en DOA har jag nu laddat den 2 ggr sedan i måndags.
    Ladda första gången i Måndags 11:30 och andra gången igår (Tisdag) vid 18:00.
    Har fortfarande 75% kvar av batteriet, ingenting laggar och jag tror nog att det första exet var ett måndagsexemplar.

Är väldigt nöjd med batteriet då jag surfat en del, skickat SMS och spelat :teeth:

19. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

JA, det verkar onekligen så, + lite annan skit som tar wake-locks verkar det som.. har suttit med en hel del logcat senaste timmarna och verkar inte bättre.

20. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Gottegris... Själv tog jag den ur laddaren imorse kl 0600, har knappt rört den men den är nu nere på 20%... :(

Sent from my O2X using Tapatalk